Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla


Komentář k dění v ČHS

O víkendu 2.-3- října proběhla tradičně na Malé skály schůze Výkonného výboru ČHS. Zápis, publikovaný na stránkách ČHS, přináší opět řadu pozoruhodných rozhodnutí, nad kterými stojí za to se zamyslet.




Světový pohár v Brně ohrožen

Pořadatel SP v Brně, firma Sport Life, chce odstoupit od smlouvy s ČHS na pořádání závodu Světového poháru v obtížnosti. VV se logicky a zcela správně rozhodl zvýšit součinnost ČHS s pořadatelem tak, aby se snížily náklady a SP se uskutečnil, protože neuskutečnění závodu, těžko prosazovaného do kalendáře IFSC, by byla pro svaz neskutečná ostuda s možnými následky na možnost startu našich reprezentantů na světových pohárech. To si nelze dovolit.



Tisková konference ČHS v únoru 2008. Alena Čepelková, Pavel Bém, Adam Ondra. Dušan Janák, Vašek Šatava
Tisková konference ČHS v únoru 2008. Alena Čepelková, Pavel Bém, Adam Ondra. Dušan Janák, Vašek Šatava, foto: Petr Jandík
Zatím poslední tisková konference pořádaná ČHS.


Mediální bublina splaskla

Vítěz výběrového řízení na agenturu, která by mediálně prosazovala ČHS a nic za to nechtěla, resp by ještě něco pro svaz vydělala, odmítl podepsat smlouvu. Patrně je to důsledek nárazu obličejové části na realitu. Horolezecký svaz nemá marketingový potenciál, který by opodstatňoval takovéto plány a horolezci v ČR nebudou nikdy mít nic, co si sami neudělají, nebo nezaplatí. Plány, jak by někdo marketingově zužitkoval ČHS a tím si na sebe vydělal, jsou nereálnou utopií. Po krachu této smlouvy se VV rozhodl přijmout alespoň nabídku J. Kreisingera na přípravu provozu nového webu ČHS. Přípravou nového webu, založeného na novém redakčním systému firmy Visus, se ve spolupráci touto firmou zabýval ve druhé polovině roku 2008 již Jiří Reiner, což přinejmenším několik členů současného VV musí vědět, protože byli členy i předchozího vedení. Bylo by jistě vhodné nezahazovat již udělanou práci, k čemuž tímto rozhodnutím patrně dojde, stejně jako nedošla naplnění mediální koncepce zpracovaná již dříve Jiřím Reinerem, byť i byla oceněna jako kvalitní a byla za ni vyplacena dohodnutá odměna. V zápisu se praví, že bude připravena smlouva na principu samofinancování. Honza Kreisinger tedy bude sám suplovat agenturu a pokud smlouvu podepíše, musí si asi sehnáním reklamy na stránkách ČHS zaplatit svou práci, nebo bude pracovat zadarmo.

Radek Lienerth - Zoban

Lienerth povede drytooling

"Protože se nenašel vhodný kandidát na předsedu, byla zrušena komise drytoolingu. Její činosti převezme komise závodního lezení dospělých a v ní bude mít drytooling na starosti Radek Lienerth." Nějak nechápu rozdíl mezi tím, má-li na starosti drytooling někdo jako šéf samostatné komise, nebo jako člen jiné komise. Nebo byl Lienerth nevhodný jako předseda komise, ale je vhodný jako de facto subkomisař? Takto to lze také přeložit. Lienerthovi lze vytknout mnohé, ale drytooligu rozumí a konec konců splňuje i další předpoklad, je schopen komunikovat s Liborem Hrozou starším, trenérem a manažerem naší nejúspěšnější drytoolingové reprezentantky.

Jiří Skandera nabízí archiv, VV se radí ohledně exekuce s právníky

Obsah přetékající skříně byl nabízen již předchozímu vedení ČHS ale akce nebyla dotažena do konce a nyní se obnovuje. Jiří Skandera, s následky jehož činnosti ku konci předsednictví ČHS se Svaz dosud potýká, má jiště bohatý a zajímavý archiv. Doufejme, že se tentokrát akce dotáhne do konce a archiv naplní skříně na Strahově. Jiřího Skandery se týká také jiný bod zápisu. Česenek, Hrubý a Bloudek zajistí právní poradu ohledně exekučního řízení, které je důsledkem kauzy Alpenservis. Díky krachu této Skanderovy firmy přišel ČHS již o obě budovy v Ostrově. Problémům asi není ještě konec.



UIAA

Pozastavení členství v UIAA

Otázka, "k čemu nám je UIAA" je o jedno strukturální patro posunutá otázka "K čemu nám je ČHS". Výkonnému výboru připadá málo, že s UIAA spolupracují a využívají ho komise Lékařská, Bezpečnostní, komise mládeže a s výhradami metodická. Při hodnocení VV možná zapomněl ještě na drytooling, ve kterém Světový pohár pořádá právě UIAA - asi proto, že komisi drytoolingu při tomto zasedání zrušil. Každopádně má být členství v UIAA pozastaveno do Valné hromady 2010 a nebudou placeny ani příspěvky.
VV ČHS se tímto rozhodnutím chystá po odchodu DAV a OEAV vyjmout ze stavby zvané UIAA další kámen. Kolik kamenů lze vyndat, než se stavba zřítí, se uvidí. I když je existence UIAA pro jednotlivé horolezce věcí vzdálenou a neuchopitelnou, její případnou neexistenci může nakonec pocítit každý. Kdo by byl schopen vůči velkým výrobcům prosazovat kvalitativní a bezpečnostní normy materiálu? Kdo by byl schopen tlačit na vlády horských zemí, aby udržovaly hory přístupné a poplatky zůstávaly ve snesitelné výši? Kdo by byl schopen organizovat a zajišťovat bezpečnostní a lékařský výzkum? Zbourat organizaci je daleko lehčí, než ji znovu stavět když se nakonec ukáže, že nám chybí.

Situace v komisi závodního lezení dospělých

"Předsedkyně komise S. Rajfová požádala o prošetření rozhodnutí předchozího předsedy této komise J. Pražáka ve věci nominace sourozenců Hrozových na MS." Toliko citát ze zápisu. Jak se může do oficiálního dokumentu dostat tak pokřivené tvrzení? Vždyť ze všech dosavadních dokumentů jasně vyplývá, že nominaci měla slíbenou od Jindry Pražáka pouze Lucie Hrozová za 4. místo a ME v Paříži 2008. Libor Hroza ml. nominaci na MS předem slíbenou neměl a nezpochybnitelně si ji vybojoval splněním tvrdých nominačních kritérií stanovených současnou předsedkyní komise S. Rajfovou. Skoro mi z té formulace připadá, že chce někdo stále živit protihrozovskou hysterii a zapomíná na fakt, že ze světových soutěží kromě Adama Ondry vozí letos medaile už jen Libor a Lucka Hrozovi. Každopádně je jen dobře, že celou záležitost, která patrně vznikla nedostatečnou komunikací původního a nového předsedy komise a též liknavou činností VV, který nepřiměl odstupujícícho a nového komisaře k předání agendy a zajištění kontinuity, šetří revizní komise, která jistě podá objektivní a nezaujatou zprávu do příštího zasedání VV.



Web Skalní oblasti figuruje jednak na adrese skaly.horosvaz.cz, patřící ČHS, ale také na www.skalnioblasti.cz patřící Zdeňku Strnadovi.
Web Skalní oblasti figuruje jednak na adrese skaly.horosvaz.cz, patřící ČHS, ale také na www.skalnioblasti.cz patřící Zdeňku Strnadovi.


Smlouva na Skalní oblasti

VV schválil návrh smlouvy se Z. Strnadem na provozování a vývoj systému Skalních oblastí a pověřil předsedu zajistit její podpis. Doufejme, že k tomu skutečně dojde a že smlouva zajistí ČHS nezpochybnitelné vlastnictví obsahu databáze, kterou plní především jeho členové. Samotný web Skalní oblasti dnes již v podstatě vypadá a funguje tak jak si to představoval již předchozí VV někdy před rokem. Smluvní vymezení pravomocí správce a tvůrce webu Z. Strnada, který má de facto v rukou všechna data a v minulosti neváhal tuto skutečnost použít k nátlaku ve svůj prospěch, je pro ČHS nesmírně důležité.

Výkony roku se na Smíchově letos nevyhlásí

Po fiasku s vyhlášením výkonů roku na festivalu v Teplicích, které proběhlo téměř bez povšimnutí, nebudou výkony roku vyhlášeny ani na Smíchovském festivalu. Bude jen ohlášen záměr, že budou výkony vyhlášeny příští rok. Termíny sběru a vyhlašování výkonů roku, jak jsou nyní nastaveny, nedávají moc smysl. Hlavní sezóna pro horolezecké výkony končí někdy v říjnu a listopadu. Při známé liknavosti většiny našich horolezeckých božstev s poskytováním údajů o svých skvělých výkonech je nereálné posbírat nominace výkonů a rozhodnout o nich dříve, než kolem prosince. Z toho vycházely i dříve používané termíny, kdy se do konce roku vyhlásily výkony roku, v lednu nebo únoru se publikovaly v Montaně a na tiskové konferenci. Publikovat je až na festivalu v Teplicích v srpnu zavání zatuchlinou, není nic staršího, než včerejší zprávy. Takhle se ČHS mediálně těžko prosadí.

Rozpočet, anketa a ostatní

Alespoň něco pozitivního - rozpočet se přiměřeně plní, vyčerpáno je 63%. Jak do toho zasáhnou odměny za práce v CVK tradičně vykazované na posední chvíli za celý rok, se ještě uvidí. Byla ukončena anketa ke směřování ČHS, vyhodnocení má na starosti tajemnice Božena Valentová. ČHS bude jedním z partnerů seriálu Expediční kamera, Jiří Vogel představil metodické materiály, před podepsáním je smlouva na vydání Ročenky ČHS. Novou předsedkyní komise závodního lezení mládeže je Marie Dichtlová, která dříve figurovala jako kouč mládežnického družstva. ČHS bude i nadále spolupracovat s časopisem Montana, směrnice o zabezpečení reprezentace ČR v horolezeckých disciplínách bude publikována na webu.

Celé znění zápisu naleznete zde

Na závěr chci podotknout, že při veškeré kritice počínání VV nesmíme zapomenout, že nebyl nikdo jiný, kdo by byl ochoten břímě dobrovolných funkcí na sebe vzít a že máme takové vedení, jaké jsme si mohli zvolit. Jiný výběr tu prostě nebyl.





[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 08. 10. 2009 | Počet komentářů: 74 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík. Autor byl v letech 2007 a 2008 členem VV ČHS

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Tráva a kyslík na Broad Peaku (15.08.2024)
Nový návrh NP Tanapu (12.08.2024)
Valná hromada ČHS (13.04.2024)
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 08.10.2009 21:54:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Sakra!
Sakra, přesně o tomhle jsem asi před týdnem připravil krátké povídání pro Radio Beat s tím, že je to všechno v rovině očekávaných problémů. Nemyslel jsem si, že to všechno vyhřezne tak rychle a tak oficiálně. Sakra! Výborná zpráva na smutné téma.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 12:48:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Cartman (fatcartman@seznam.cz)
Titulek: Re: Sakra!
Sakra Kubo, nechceš to povídání pro Beat zkrátit? To pětiminutový povídání o Tatrách bylo naprosto nekonečný. Ještě s tím podtextovým jinglem. Možná, že kdyby sis to napsal jako rozhlasovej text, tak bys tam nemusel volně improvizovat na téma podzimní Tatry.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 20:56:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Tak to chodí
To je věcí jejich editora. Já něco naplkám a on to sestříhá. Podle toho, kolik má času, kolik toho chce zaplácnout, jestli mu to připadá zajímavé atd... Do toho nemám co mluvit.

Prakticky to vypadá tak, že mi napíšou z rádia, ať zase něco namluvím u nás v redakci. Jediná instrukce je, aby to nevypadalo jako čtení z papíru a bylo to zajímavé. Jsou tam i moje přeřeky, nelogičnosti atd. Pak to pošlu bez úprav po mailu do Beatu. Tam s tím něco udělají a já sám sebe pak někdy uslyším z rádia a někdy ne :-)

Někdy je toho desetina, co jsem napovídal, jindy skoro všechno.
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 22:03:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: muj dojem je...
... ze to Petr Jandik napsal velmi presvedcive, a CHS na zaklade podobnych reportazi asi moc bodu nenasbira...
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 22:13:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: muj dojem je...
Dovolil bych si poznamenat, že to není reportáž,ale komentář a reaguje na nastalá fakta a události. Nezaměňuj prosím příčinu a následek.
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 22:10:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (info@stenaholesovice.cz)
Titulek: Sami sobě...
Chtěl jsem sem toho plno napsat....ale není proč. Oni si tu špínu na sebe nahážou i bez mé pomoci.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 14:17:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - . (.@...)
Titulek: Re: Sami sobě...
Chtěl jsem sem toho plno nakydat... jsem chtěl napsat.
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 22:57:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: hmmm
Hmmm, to zní pochmurně. Pozitivně, kurva pozitivně... Always Look on the Bright Side of Life, jak zpívají ve známém filmu M.P. ukřižovaní.
Jo, je fajn že někdo problémy pojmenoval, je fajn že se něco děje, lepší zhoršení než stagnace a hnití.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 12:26:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Resch (@)
Titulek: Fakta namísto dohadů
Ach Petře Jandíku, není v tom nějaká zatrpklost, že se současný VV snaží řešit věci jinak, než vedení minulé? Jinak si totiž neumím vysvětlit přílišné vyhrocování témat, na něž máš jiný názor. Proto nechť čtenáři tohoto serveru prominou několik řečnických otázek a několik doplnění.

SP Brno - ano SP v Brně je ohrožen, nicméně všichni chceme udělat maximum pro to, aby proběhl. A možné důsledky neuskutečnění? Velmi bolestivá ztráta prestiže samozřejmě, ale že by bylo nutné bojovat o termín v IFSC nebo že by dokonce mělo následky na účasti závodníků na SP obecně? Odkud se berou tyto informace?

Jirkovi Rainerovi byla nabídnuta jako logické pokračování jeho koncepce další spolupráce na mediální prezentaci Svazu, nedošlo bohužel ke shodě zejména v nákladovosti předkládaného modelu. Proto VV hledá jiné cesty, jak jistě vnímavý čtenář cítí, cesty s nulovými nebo minimálními náklady. Připomeňme, že současný ČHS hospodaří s rozpočtem o čtvrtinu nižším, než byl rozpočet minulý.

VV si ani zdaleka není jistý, zda názor, který má na UIAA je správný a reflektuje názor členů ČHS. Proto čeká na vyjádření VH. Domníváme se však, že je nekorektní utratit více než sto tisíc dříve, než budeme tento názor znát. Pozastavení členství o dva měsíce není ničím nevratným, maximálně zdviženým prstem směrem k nefunkčnosti některých sekcí UIAA.

Pokud někdo požádá VV o přešetření, zda je tráva zelená, a tímto rozhodně nechci shodit podání Simony Rajfové, ale poukázat na princip, má VV přeformulovávat toto podání? Nebo jenom konstatovat faktya tak, jak to udělal?

Samozřejmě, že určité věci nedojdou naplnění tak, jak si člověk představuje. Myslím, že i Petr Jandík mě zná jako člověka, který si nechá poradit a vyslyší názor druhého. Podobná ostrá vyjádření však rozhodně neprospívají horolezeckého sportu a nelze je bohužel považovat ani za nestranné hodnocení situace.

0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 13:02:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Fakta namísto dohadů
Vidíš, já ten článek nevnímal jako odsuzující. Nakonec se zdá, že VV se snaží problémy řešit a neodsouvá je, netají. A to by bylo dobře.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 17:33:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Fakta namísto dohadů
Myslím si, že je dobré šetřit a nebo se o krocích dost důležitých radit s celou VH, ale jen mě zajímá, jak jste tedy vyřešili ve VV účast naší repre na SP v ledolezení, které UIAA pořádá a které se koná právě v tom období, ve kterém se VV rozhodl pozastavit členství v UIAA? Třeba to máte vymyšlené a nebo jste na to nějak nemysleli? Petře možná taky nevíte, že se UIAA velice aktivně snaží prosadit ledolezení na zimní olympiádu, možná by bylo dobré být u toho.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 18:55:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Fakta namísto dohadů
Tedy nepochybně jsi myslel Petra Resche, ale něco odpovím i já. Uvažoval jsem, zda je ohledně SP v ledolezení problém, nebo není nebýt v UIAA. Pravidla UIAA hovoří takto:
2.1. Only the members of the UIAA (or organizations specifically recognized by the UIAA
COMMISSION) shall be eligible to apply to organize an UIAA approved competition.
2.2. Only UIAA members shall be eligible to apply to enter their competitors in such competitions.

To zní celkem jasně. Otázkou je, zda člen, který pozastavil členství v UIAA, se bere jako člen, nebo jako nečlen. Skoro bych řekl, že jako nečlen a tato otázka by se měla vyjasnit s UIAA co nejdříve, protože je říjen a v lednu to začne.
Ve výsledcíh letošního SP jsou psaní dva Rakušané. Bendler startoval za Rumuny, jestli ten druhý taky, nevím. V rankingu jsem nenašel žádného Němce. Pokud by pozastavení členství vedlo k nemožnosti účasti na SP, pak bych viděl pro tebe dvě možnosti: Domluvit se s Rumuny, nebo někým jiným, za koho by mohla Lucka startovat (členství v ČHS nevylučuje členství v jiném svazu), nebo uspořádat sbírku na členský poplatek UIAA:-)
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 20:43:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Fakta namísto dohadů
Petř, teď Jandíku :) já pořád věřím, že to kluci z VV přehodnotí a bude to v pořádku. Vím, že peníze jsou jedna věc a reprezentace rodné země je věc druhá. Taky vím, že na to druhé spousta lidí kašle....
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 21:28:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Fakta namísto dohadů
Pominu dojmy, půjdu rovnou k pojmům.
SP Brno - podpořil jsem a pochválil rozhodnutí VV zabojovat a snažit se SP uspořádat i když se z toho SportLife snaží vykroutit. S možností sankcí v případě odřeknutí závodu s kalendáře jsem se spolehl na svou paměť, kdy se o něčem takovém mluvilo na VV před dvěla lety v souvislosti diskuse, zda se ucházet o pořádání SP. Teď jsem to na IFSC nenašel a zřejmě jsem se v tomto bodě zmýlil. Odřeknutí by nemohlo mít vliv na možnost startování reprezentantů. Nutnost náhrady škod a ostuda by ale i tak stačily, proto vám držím palce, ať se SP podaří i přes potíže a ohrožení uspořádat.

Jirka Reiner - tady se nejedná o mediální koncepci, ale o jeho skoro půlroční práci na struktuře nového webu. Bylo by určitě dobré si s ním promluvit, zjistit kam došel a hotové práce pokud možno využít. Učinili jste nějaký pokus v tomhle směru?

Hroza: Fornulace v zápisu je prostě faul. Pokud někdo požádá o prošetření, zda je tráva zelená, je to formulováno správně - je vidět, že se někdo chce přesvědčit, zda je tráva zelená, nebo není. Jenže vaše formulace je jiná. Evkvialentně by to bylo něco jako vyšetřit, za jakch okolností došlo k vysetí zelé trávy. Čili se tvrdí, že tráva je zelená, i když se to má nejprve prošetřit. Zápis by měl jasně odlišit tvrzení VV od názvu podnětu stěžovatele. Podle minulého a tohoto zápisu to vypadá, jakoby S Rajfová podala dva podněty k prošetření - faktů, na záíkladě kterých rozhodoval VV a druhou - okolností nominace L. Hrozové Jindrou Pražákem, do které jaksi navíc přimontovala i Libora?

Ostré formulace? Jaké, kde? Žádné nevidím.
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 10:44:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Pár poznámek
Dříve, než mě tady opět kdosi z čehosi nařkne, tak si dovolím přidat pár poznámek:

"Mediální bublina splaskla"
Znění tohoto odstavce si lze vyložit také tak, že jeho autor má škodolibou radost z toho, že nevyšlo řešení, které bylo alternativou k jeho původnímu návrhu, jež autor článku prosazoval v době kdy byl sám za tuto oblast ve VV zodpovědný a za jehož netransparentnost byl také kritizován.
Řeči o tom, jak je nezbytné cpát peníze do něčeho co nepřináší odpovídající efekt, jsou podle mě vskutku úsměvné. Utratit spoustu peněz (200-500tis Kč) bez patřičného efektu dokáže každý.

Jinak řečeno, k čemu by nám byla propagace, která by si nevydělá ani sama na sebe?

Jandíku skutečně se domníváš, že lidé jež stáli u zrodu projektu propagační agentury pracující ve prospěch ČHS neumí počítat a že by veřejně deklarovali svůj zájem do toho jít, pokud by to nedávalo také ekonomický smysl? Já bych je tolik nepodceňoval. Zůstává však otázkou jaké okolnosti ovlivnili to, že se pánové rozhodli od svého záměru ustoupit? No já osobně jsem v mezičase zaznamenal jednu významnou událost a to vyhřeznutí osobních sporů mezi lidmi jež se kolem závodění dospělých motají, bez jakékoli vyhlídky na jejich urovnání, což je podle mě uhelný kámen celé propagace ČHS!
Osobně se proto domnívám, že za stávající situace je zcela na místě otevřít otázku, zda by se naší "dospělí" sportsmeni a sportsmenky neměli postavit na své vlastní nohy??? Možná by je takováto okolnost konečně přiměla k racionálnímu jednání a ve svém důsledku by to mohlo prospět všem.

"Rozpočet a čerpání na poslední chvíli"
No zde je vidět, že autor článku již není v obraze a jen vaří z vody, či spíše ze zkušeností z dob, kdy sám působil ve VV. Neb pokud by byl v reálném obraze, tak by věděl, že zatímco se někteří "zásadoví" švihadelníci prali o svá práva na proplacení letenek, tak všichni správci skal jež v letošním roce prováděli údržbu skal, ji vykonávali bez jakýchkoli nároků na proplacení jejich nákladů (benzín apod.), ale také bez nároků na odměnu za vykonanou práci! Přičemž důvod je prostý. Rozpočet jež byl na letošek pro CVK schválený to neumožňuje. Proto jsem se velice dobře bavil, když jsem z povzdálí sledoval ty lité "principiélní" boje za proplacení letenky v hodnotě cca 20tis.

Celkově na mě tento článek působí trochu zapšklým dojmem. Kromě výše uvedených pasáží je to také poslední odstavec, komentáře pod fotografiemi aj. aj.

Prostě z toho článku je cítit vzkaz, že když už autor tohoto článku není "u toho", tak to za moc nestojí…
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 12:24:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Pár poznámek
Tento tvůj příspěvek, Babačo, má po douhé době hlavu a patu a lze nad ním diskutovat.

O možnosti dělat propagaci ČHS tímto "nenákladovým" způsobem jsem měl vždycky své pochybnosti, které se teď bohužel ukázaly opodstatněné. Nicméně jsem nechtěl kritizovat den před večerem ani přesto, že někteří předčasně jásali. Už sám fakt, že se do výběrového řízení prihlásila jediná poněkud nesourodá, v tomto oboru vlastně začínající skupina a ne nějaká fungující mediální agentura s již rozvinutými kontaky, ukazuje na utopičnost na první pohled jistě lákavé vize. Kromě toho pokud vím upozorňovali na nereálnost této představy i ldé, kteří se v oboru PR a médií profesionálně pohybují delší dobu, nebyli však vyslyšeni. Jestli se VV bude znovu pokoušet o průraz slepé uličky, nebo zkusí jinou, se uvidí.

Spory mezi závodnky samozřejmě také propagaci ČHS neprospěly. Psalo se o tom dost již i jinde a nemá smysl to tady opakovat. Myšlenka "vyhodit" sportsmeny z ČHS je tu přítomná již delší dobu a uvidí se, jestli se prosadí natolik, by byla realizována. Možná to vidím spíše tak, že si závodníci budou muset sehnat na svou činnost sponzory a ČHS jim bude poskytovat jen možnost přihlášení do soutěží. Pokud by se osamostatnili, museli by si sehnat daleko více peněz na osobu - na členství v IFSC i na činnost a zařídit si vešlerý úřad. Mam obavy, že většina z nich toho shopná není.

Je-li situace v CVK skutečně taková, jak píšeš, pak je to pro rozpočet dobrá zpráva a netřeba se obávat.

Na závěr dodám- jaký vzkaz si z mého komentáře kdo vezme, je jeho věc, nechám to na něm.
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 18:30:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Pár poznámek
Uf, po přečtení tvé první věty, Jandíku, mi spadla čelist. Něco tak vstřícného jsem od tebe na mou adresu ještě doposud nezaznamenal… Asi si to poznačím bílou křídou do komína – hodnotím kladně.

A k věci:

- stojím si za tím, že dělat něco samoúčelně bez odpovídajícího výsledku je jen plýtváním peněz. Stejně jako, že když dva dělají totéž není to vždy totéž. Zkušenosti z dřívějška hovoří jednoznačně. Viz Lesník a cca 170 tis. Kč nalitých každý rok do kanálu.

- přestože nejsem PR expert, tak se vždy snažím ve věcech hledat selskou logiku a vnímat podobnosti. Psali-li PR experti, v době kdy skokan na lyžích Jakub Janda vyhrál pohár můstků, že jeho reklamní potenciál je cca 5 melounů Kč/rok, tak ať mi nikdo netvrdí, že při sportovních výsledcích naší lezecké špičky nemá ČHS potenciál ani na to aby si svazové PR vydělalo alespoň samo na sebe! Zas takové klíny mi do hlavy valit nemusíš. Aneb jak se to praví o tom pověstném houpání (;-).

- jaké byly skutečné důvody, proč původně zamýšlená PR agentura ČHS padla, by asi nejlépe odpověděli ti, kteří měli v úmyslu ji založit. Nicméně dovolím si tvrdit, že nemusí být člověk jasnozřivec, aby mu bylo jasné, že mediální přestřelky našich "dospělých" sportsmenů, které v poslední době předvedli (včetně zapojení spřátelených PRistů), srazili veškerý PR potenciál jejich sportovních úspěchů jako celku k nule, přičemž vyhlídky na zlepšení na obzoru nevidno.

- co se týče usazení sportsmenů z obláčku na vlastní nohy, tak těch možností je pochopitelně celá řada. Od drobných organizačních změn, přes jakousi tebou naznačenou autonomii až po úplné osamostatnění po vzoru IFSC(!) a je podle mě na čase začít vést o tom vážnou debatu! Přičemž řeči o tom, zda naši dospělí sporťáci jsou či nejsou organizačně schopni, považuji za nepodstatné. Hold by se naučili a nebo taky ne. Byl by to jejich boj.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 00:29:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Problém PR a marketingu
V uchopení PR vidím dva problémy.

1) Uvažoval jsem s jednou malou PR agenturou, že bychom do výběrového řízení také šli. Já ze své pozice spíš jako konzultant než okoliv jiného. Jenže pak jsme se dozvěděli, že by si na sebe PR agentura měla vydělat - ale to je naprostá blbost!!!! PR je investice do dobrého jména, a proto z principu nemůže vydělávat. Je to stoprocentně prodělečná aktivita.

Teprve dobré jméno můžeš finančně zhodnocovat, a pak ale nastupuje marketing. Lepší je, když je to součást firmy, ale dá se to řešit i outsourcingem, nebo najmutím marketingové firmy například na prodej práv k něčemu (třeba dresy reprezentantů, reklamy na závodech a pod.)

2) Představa, že má smysl vydělávat na závodech v lezení na umělých stnách je v současné době nepravděpodobná sci-fi. To je disciplína, která nikoho nezajímá - sponzory, veřejnost a ani samotné lezce. Když už něco z překližky, tak snad lezení na rychlost.

Daleko komerčně zajímavější jsou expedice na vysoké hory, pokud možno Everest se známými lidmi, potom lezení handicapovaných, pak možná nějaký skialpinismus a snad i rekreační lezení skalkách. Na to mohou přispívat globální i lokální sponzoři.

0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 09:01:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Problém PR a marketingu
Dovolil bych si trochu nesouhlasit. Co je zajímavé pro dav, to právě neurčují lidé - konzumenti, ale PR agentury. Tedy proč ne závody na překližce?
Hned si odpovím, je to opravdu těžko stravitelný sousto. Kontaktní sport to není, to drama je hodně vnitřní, ten výkon také "není vidět", však víme, co dá práci akrobatovi zaujmout. Rychlost... dobrej rejpanec :-). Ale, co je ke koukání na skocích na lyžích? Třeba.
Naproti tomu, lezení samo je populární a obdivovavaný.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 13:32:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Problém PR a marketingu
1) V tom se asi nikdy neshodneme, co zajímá lidi, protože je to zajímavé, a co zajímá lidi, protože jim to vnutila nějaká PR agentura. Já si myslím, že PR může v něčem pomoci, zvýšit popularitu, ale daleko spíš jenom nenechá zapadnout, o čem by se lidi rádi dozvěděli, ale nedostalo by se to k nim jejich obvyklými informačními kanály.

2) Nechci nikoho pošťouchávat. Prostě píšu, co si myslím a co mám částečně ověřené sám nebo ze zdrojů odjinud, případně co funguje jinde.

3) S těmi handicapovanými jsem to napsal asi moc ve zkratce. Je to takhle: Žádný handicapovaný sportovec se nemůže uživit v oblasti lezení pouze jako sponzorovaný lezec. Na akce handicapovaných však lze získávat poměrně jednoduše sponzorské peníze. Určitě lépe, než na stejně sportovně významné akce v běžném lezení na umělých stěnách.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 14:39:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
Kubo, myslím, že vše podstatné jsem již uvedl a tudíž mám za to, že není nutné se více opakovat. Podotknu jen tolik, že věřím tomu, že by se našla řada lidí, jež by ráda kasírovala nemalé částky bez ohledu na výsledky ..., ale to by uměl každý, to není žádný kumšt(!) … a je otázka jak by to celé dopadlo pokud by nebylo mediálních torpéd usmiřovacího procesu v komisi závodního lezení dospělých? Za stávajících okolností to vskutku nebude snadné. A v takovém případě je třeba si položit závažnou otázku, jestli nevlečeme zbytečnou přítěž?

PS: Čekal jsem Kubo, kdy se vytasíš s tím, že jsi "z oboru" a kdy začneš omračovat. Reálné zkušenosti z našeho oddílu (o.s.) říkají jednoznačně, že plácáš nesmysly (;-).
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 17:30:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - L. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
Stručně z platného usnesení Valné hormady:
...
b) Výkonnému výboru doplnit do 30.6.2009 vnitřní směrnice o možnost výplaty odměn předsedům oblastních vrcholových komisí.
c) Nevyplácet odměny předsedům oblastních vrcholových komisí, dokud nebudou vypracovány dokumenty
2.
a) Centrální vrcholové komisi doplnit chybějící podklady k dohodám o provedení práce – výměna jistících prostředků do 10.4.2009; zodpovídá předseda centrální
vrcholové komise.
b) V roce 2009 neproplácet odměny za dohody o provedení práce bez podkladů pro stanovení výše odměny; tuto zásadu zahrnout do připravované směrnice.

Houby skromnost.
Kde kdo má máslo na hlavě.
Mlhu! Vypouštěj mlhu!
Všeobecná rvačka o peníze pokračuje.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 20:18:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
Jak vidno, Rebeli (jsi-li to ty – nějak jsi se opomněl podepsat celým jménem), zjevně jsem Ti šlápl na kuří oko ..., rozpálil jsi se pěkně do běla … (;-).

- Pravíš "odměny" předsedům OVK … O co vlastně jde? Částka tuším ve výši 1500,- Kč neto za rok (přesně už nevím, neb jsem ji nikdy nečerpal, stejně jako řada dalších předsedů OVK), jež měla kompenzovat náklady spojené s výkonem funkce jako je distribuce materiálu mezi správci skal, koordinace prací, řešení ostatních záležitostí (benzín a telefony, poštovné…) je to za rok moc a nebo málo? V mém případě pokud bych ji čerpal (jako že ne!-), tak by stěží pokryla mé výdaje jež jsem měl jenom s řešením kauzy "Drytooling na Vaňáku" (2x cesta po 80km, telefony z toho 1x jsem si musel vzít dovolenou) a to jsme na začátku roku ještě před zahájením jakýchkoli prací na údržbě skal!
Tzv. "odměny předsedům OVK" byly v uplynulých letech řádnou položkou schválených rozpočtů(!) a přes opakované kontroly RK ji doposud nikdy nerozporovala. RK ji zpochybnila až po té kdy jeden člen CVK (to jako já) si dovolil kritizovat některé praktiky bývalého vedení ČHS. Okolnost čistě náhodná? Možná, kdo ví?

- Cituješ "doplnit podklady k dohodám o provedení práce" co to může znamenat? Ty si zřejmě myslíš, že si někdo naúčtoval práci, kterou neudělal. Nebo jak jsi to vlastně myslel?
A co třebas si uvědomit to, že správců skal je něco kolem 120 lidí a to by bylo nějaké divné aby se mezi nimi nenašel alespoň jeden, který není rozený ouřada a který něco nezapomene vytisknout a poslat. Přičemž dnes už se prováděná údržba zapisuje na web a mám za to, že pokud by RK nějaké podklady v papírové podobě chyběly, tak by si je při dobré vůli mohla vytisknout sama, ale to by musela být ta dobrá vůle.

A nebo chceš dokonce tvrdit, že jsem v tom zápise výslovně jmenovaný já, že jsem nesplnil nějakou svou povinnost???

Či chceš snad tvrdit, že nesplnění nějaké administrativní záležitosti automaticky znamená nějakou nekalost??? No, zřejmě podle sebe soudíš ostatní …

Zbylé výpady raději ani nekomentuji.

PS: Nějak jsi při tom výčtu citací opomněl na zápis z jednání VV 12-13.6.2009, kde se v bodě 10) Plnění smlouvy s Lezeckým centrem Mamut, píše: "VV při kontrole smluv konstatoval NEDODRŽENÍ PODMÍNEK stanovených ve smlouvě. B.Valentová požádá L.Hrozu, aby neprodleně učinil kroky, kterými podmínky stanovené ve smlouvě splní." … patrně shoda jmen (;-).
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 20:36:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
Milý L., tak k tomu ti povím něco jako předseda CVK, které se to dotýká.
Směrnice pro odměňování byla vypracována a schválena VV v druhé polovině roku, pracovní náplně pro předsedy OVK si vyladíme na podzimním CVK a budou součástí směrnice jako příloha (původně je v usnesení VH, že měly být součástí statutů, ale to bylo nesystémové a tak to bude přímo u směrnice pro odměňování), tím pádem by předsedové OVKček měli mít nárok na peníze, co se týče výměny jištění tam je vše v pořádku a není důvod proč neplatit lidem za práci.
Avšak kdyby jsi si pořádně četl zápisy CVK, tak zjistíš, že už na začátku dubna se předsedové OVK pro letošek vzdali odměn a navíc jsem oznámil, že na práci za výměny letos peníze nezbudou a tak ať každý dopředu počítá s tím, že letos bude nejspíše pracovat zadarmo.
A na závěr si milý L. přihřeji polívčičku, stačí se podívat, co by si tak členové asi nejvíc přáli, ale lidi to zadarmo do nekonečna dělat nebudou, kdo nikdy nevyjednal žádnou výjimku, neví o čem je řeč a kolik práce a peněz to stojí.
A jedna ilustrace nakonec: výměna jednoho kruhu na písku se rovná výši dvou ročních členských příspěvků.
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 10:42:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (REdakce@horyinfo.cz)
Titulek: ODMĚNY V CVK
K problémům v CVK lze říci asi to, že si nejspíš nikdo nemyslí, že by si předsedové OVK a správci skal a jiná vyměňovači jištění odměnu nezasloužili. Problém byl ve způsobu, jak k vyplacení odměn došlo. CVK ignorovala stanovy spolku, jehož je součástí, a který jí platí činnost, a nenechala si tyto odměny schválit Výkonným Výborem, nýbrž si sama rozhodla a vyplatila ze svého rozpočtu, na což neměla právo.
Pokud by návrh vyplacení odměn byl na VV podán, na 99procent by byl schválen, protože neznám nikoho, kdy by si myslel, že by příslušní neměli odměnu dostat.
Jenže CVK v duchu své tehdejší politiky, již pod vedením VLKa to neudělala.
Toto jednání by se dalo ozdobit nejrůznějšími přívlastky a udělat z toho krásnou aféru. Věcně vzato jde o úřední opomenutí, ať už z jakýchkoliv důvodů, které bylo napraveno až letos po usnesení Valné hromady.
To, že se předsedové OVK vzdali svých letošních odměn je hezké, ale není to něco, co by mohlo být stabilním stavem. CVK bude muset svůj rozpočet přizpůsobit realitě tak, aby byla práce správců přiměřeně odměňována, protože málokdo bude trvale pracovat zadarmo.
Také by se mělo myslet na efektivitu vynakládaných prostředků, protože jsou-li na jedné straně krásně vyborhákovány kvaky v lese, kam přijdou čtyři lidi za rok, a na druhou stranu ve velmi navštěvovaných oblastech, jako je třeba Alkazar, nebo Roviště nejsou všechny nýty v pořádku, není to dobře.
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 13:33:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: ODMĚNY V CVK
Neřekl bych, že by byly v CVK nějaké zásadní problémy, spíše pouze provozní, někdo přijde, někdo odejde, sem tam se vyostří situace v některé oblasti a je ji potřeba řešit, lidi ze skal se totiž dokáží domluvit, protože jim jde o jednu společnou věc i když názory jak dojít k výsledku bývají různé.
Co se týče způsobu vyplácení, tak tento způsob vymysleli společně Vagón ( coby člen minulých VV) a Jirka Rosol(co by předseda CVK) a já jsem v dubnu loňského roku pouze zdědil sestavený a schválený rozpočet Valnou hromadou, takže jsem s ním mohl udělat pramálo.
Takže, že si minulý výkonný výbor nepohlídal položky v rozpočtu CVK, i když je měl k dispozici je jeho nedbalost, vyúčtování padá pouze na jeho hlavu a Zdeněk, co by předseda RK upozornil na nedostatky ( ovšem až letos na VH) a chce určitou nápravu, což je naprosto v pořádku a já jsem s tím v souladu.
A při vší úctě, CVK s tím něco dělá a řeší to, ne že ne, jako jedna z mála (možná jako první) bude mít pracovní náplně již na podzim a vše bude v pořádku a tím naplní usnesení VH.
Takže aféru z toho půjde udělat dosti těžko, protože narozdíl od jiných komisí je CVK schopna zdokladovat kam co šlo a kolik se na co dalo a nemá s tím problém, kdo čte SO, ví že se tam objevují jak naše návrhy rozpočtů, tak i schválené verze, CVK není zvyklá dělat tajnosti.
Rozpočet CVK lze těžko za současného stavu financování přizpůsobit realitě, protože si málokdo uvědomuje, kolik práce je potřeba odvést na píscích a zejména tam již dnes je málo ochotných lidí něco udělat zadarmo a pokud budeme chtít udržet nutnou výměnu kruhů v nějaké rozumné míře, tak těm lidem bude nutno dát rozumnou odměnu, protože jinak v případě hezkého počasí si raději půjdou zalézt, než by pracovali za málo.
Co se týče efektivity, je nutno rozlišovat, jestli jde o výměnu starých za nové, nebo o tvorbu nových cest, takže se může stát, že na kvaku v lese si někdo udělal nové cesty ( byť s menší podporou svazu za borhák) a s výměnou to nemá nic společného a pak je tento argument, bez konkrétního určení o co jde, irelevantní.
A na závěr pro ty co neumí ekonomicky myslet chci říci, že výměna jednoho nekvalitního jištění na nepíscích nás stojí čtyřikrát více než náš příspěvek na cenu jednoho borháku.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 19:14:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
Jirko, není mi jasné, co jsi tímto příspěvkem chtěl říci. Že jsem vůl? Nebo že už pěkných pár let pracuju v médiích? Nebo že chci vydělat rychle velké peníze? Nebo že public relations je marketing? Nebo něco jiného?
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 20:56:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Problém PR a marketingu
"Že jsi Kubo Vůl?" To bych si nedovolil napsat ani kdybych si to myslel … (;-)
Ale máš recht, že bych neměl směšovat dva pojmy v jeden, to beru. Jinak si ovšem za zbytkem stojím.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 23:33:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: PR, marketingu, já a Jirka
Pořád nechápu. Nemůžeš být jednodušší a jasnější? Jak je to se mnou a jak je to s PR? Ať vím, na čem jsme.
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 23:14:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: PR a marketing - Kubovi
Řeknu Ti to Kubo asi tak. Náš oddíl pořádá pro děcka a mládež již několik let po sobě dva (!) závody do roka. Z toho jeden provinčního charakteru a zpravidla jeden pohárový závod (V loni dokonce mistrovství ČR a letos pro změnu již dvě (!) kola pohárového závodu a před Silvestrem bude ještě tradiční provinční závod). Přesto se nám daří zajistit dostatečné finanční krytí od sponzorů tak, aby vše mohlo důstojně proběhnout a to včetně hodnotných cen pro závodníky. Přičemž nám vždy ještě něco vybude na rozšiřování stěny, nákup lezeckého materiálu … a to i přesto, že nemáme žádné lezecké hvězdy.
Což myslím malinko naznačuje, že jakési reálné zkušenosti z této činnosti máme a hlavně to, že to jde. Pravda nic nespadne samo z nebe. Pro všechno se musí nejdříve zvednout zadek, vytrvat a mít kolektiv šikovných lidí, jež táhnou za jeden provaz. Aneb jak říká Doky, "zpočátku trousíš tenké exkrementy, ale musíš vydržet" (obvykle to říká jadrnější mluvou ;-). A důvod proč to jde je možná také ten, že chlapi, jež nesou hlavní břímě organizace závodů a zajištění sponzorských peněz (Tom se Standou), neztrácejí čas řešením toho jak se správně řekne té činnosti co zrovna vykonávají (jestli je to ještě -PR- a nebo už marketing), ale dělají to co zrovna považují za potřebné. Stejně jako neusilují o všeobecné povědomí, ale spíše se soustřeďují na to, aby bylo o závodech slyšet tam, kde očekávají, že by mohlo něco ukápnout. Možná že to není podle vědátorských příruček, ale funguje to.

Takže bych si dovolil nesouhlasit s tvrzením, že se závoděním na překližce nedají vydělat peníze. Ovšem s takto rozhádanou partičkou "dospělých" sporťáků jako máme v ČHS to opravdu nejde, to je vskutku utopie.

PS: Pro úplnost ještě podotknu, že zásluhy v těchto oddílových aktivitách mají zejména ostatní členové a členky a samozřejmě také řada lidí mimo oddíl. Já se zde spíš jen vezu (;-).
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 05:52:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: PR a marketing - Kubovi
I když nejsem Kuba...
Za a dík za srozumitelný, logický koment, já Tě Jirko nepoznávám! :-) No nic, jsem ffftipnej... :-)
Především gratuluji k rozjetí akce. Ale přeci jen, jsou to nenároční startující a malý oddíl. Něco jiného bude shánět prachy pro ČHS a profesionály, zahraniční cesty...
Jinak souhlasím plně s tím, že hlavní je chtít a zkusit to, i když to vypadá 3.14czou ku můru. :-)
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 12:17:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: PR a marketing - Kubovi
Možná Tě rozčiluji, ale v podstatě si oba myslíme to samé. Je krásné (a těžké) sehnat peníze na něco smysluplného.

Oddíly to dělají v současné době o mnoho lépe než svaz. Určitě včetně vašeho. Náš oddíl sice nepořádá závody, ale za to se zabývá důkladnou výukou nováčků po celé roky, a peníze na to dostáváme od vysoké školy, pod kterou patříme a pro niž částečně zajišťujeme výuku studentů. Jinde to zase dělají jinak. Cest je mnoho.

Vidím to už i občas z druhé strany jako sponzor(finančně malinkatý, mediálně-propagační docela silný). Rád bych své síly nějak spojil i s ČHS a podporoval ho nejen jako člen, ale také jako partner, ale není s kým o tom jednat a mít záruku, že se za půl roku něco nestane a moje podpora přijde vniveč.

Já jsem ale na začátku psal o něčem jiném. Na úrovni největšího z malých sportovních svazů už by mělo jít nejen o přímé peníze (o ty se stará marketing), ale také a možná především o vliv (o ten se stará PR). Když bude vlivný ČHS, budou se i poslednímu maličkému oddílu z Horní Dolní lépe shánet peníze.

A to jsem ještě nemluvil o jednání s úřady, lepším pojištění, zelené politice, sponzoringu závodníků a mnoha dalších věcech. Jestli tohle chceš dělat, musíš investovat peníze do PR.

Já vím, je to těžko měřitelné (jak naznačuješ Ty) a v tého oblasti se pohybuje spousta podvodníků (jak píše Dag), ale jiná cesta asi není.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 09:06:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Problém PR a marketingu
Jo, lezení handicapovaných píšeš. To si myslím maluješ. Trh uživí tak možná Honzu Říhu, ale to bude tak všechno. A, nemalujme si to, nevidomý a vozíčkáři mají při vší hrůze alespoň potenciál pro sponzory, Zkus udat DMO nebo PAS... Cynik? Ne, jen realista co se v tom pohybuje.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 17:07:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Problém PR a marketingu
Hm. Zajímavé věci vyprávíš Kubo :-)
Já to zvažoval též. Asi tak půlden. Také s jednou PR agenturou. Jakýchkoli úvah jsem se vzdal po relativně stručné byť celovečerní konzultaci v nejmenované marketingové agentuře pracující pro nejmenovný sportovní svaz (ve které mám jakési rodinné vazby, a která by mým prostřednictvictvím vstupovala do hry jako jeden z partnerů). Výsledek je znám :-) Na svaz došel projekt jediného (skorozřízeného)subjektu, který od toho už odešel. Důvody neznám, a vlastně ani znát nechci.
Jen si myslím, že předpokládané spojení PR a marketingu sice působí lákavě, je však v tomto případě nereálné.
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 12:36:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Pár poznámek
Jirko, jestě jednou či snad po tisícáté... v případě letenek nejde primárně o peníze, ale o pravidla jejich rozdělování. A ty byly špatné.
Na začátku roku jsem zajistil slevu pro Čhs 20000Kč na překlad z angličtiny u firmy Skřivánek (majitel je můj kamarád).
Sestavil jsem komisi ledolezení(Libor daniš, Martin Vrkoslav,Petr Jandík).
Rozjel jsem přípravu Středoevropského poháru v ledolezení( česká část měla probíhat v Praze na Holešovickém výstavišti).
Nic jsem za to samozřejmě nechtěl, stejně tak jako za to nemají nic ti, co poctivě makají ve skalách či bafuňaří v komisích a dávají do toho svou práci, často i peníze a nepočítají ani s vděčností.
V momentu, kdy jsem ale zjistil, že nové vedení toleruje praktiky, které v závodním lezení byly už dávno, tak jsem se vzepřel.
Vím, že ekonomická situace je špatná, ale VV neslyšel na mé upozorňování, kde se vyhazují peníze ve velkém( problém skalní komise vedené donedávna Petrem Reschem,plné penze v hotelu, placení fotografové a pod.)
Za to na druhou stranu lehce zruší členství v UIAA, aby paradoxně ušetřili.
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 20:41:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Pár poznámek
Libore Rebeli Hrozo, vzhledem k tomu, že detailně neznám veškeré okolnosti té vaší polízanice, tak si ani netroufnu posuzovat, kdo z vás má více másla na hlavě. A to, že bude na obou stranách je myslím zřejmé. Navíc jednotlivé aktéry osobně ani pořádně neznám. Jediný ze zúčastněných, se kterým jsem měl co dočinění, jsi Libore Ty. Přičemž vždycky když začneš psát o tom, jak ti jde o principy, zásady a o nic jiného, tak si vzpomenu na tvé pomatené výkřiky po březnové VH 09, jež byly v přímém rozporu s tvým rybařením na písku, magováním tvých ratolestí a hned beru tvá tvrzení se značnou rezervou.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 20:49:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Pár poznámek
Je to sranda, že pomalu kdo někde napíše kritiku na Čhs je označen mým jménem. A přitom jsem se teď vrátil z Německa Kam jsem odjel V so po obědě.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 21:08:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Libore Rebeli, chceš snad říct, že komentář pod kterým jsi připojil svůj koment nereagoval na Tebe? Nějak se v tom začínám ztrácet? Kolik je tady vlastně Liborů Hrozů jež se angažují v závodním lezení? Já měl za to, že všeho všudy dva, mladší-závodník a starší (otec) Rebel. Pokud jsi to nebyl ty, ale Tvůj synátor, tak by možná nebylo od věci, kdyby se napříště jednoznačně identifikoval, ale to si musíte vyřešit sami (;-).
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 22:08:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - L. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
A co já? Na mě už jsi zapoměl Jiříku? O pár komentářů výš říkáš, že jsem Libor Hroza...Vono to nevyšlo, viď? A teď se z toho snažíme vykroutit.
0 0

Komentář ze dne: 11.10.2009 22:48:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří Babača (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Myslím, že jsem dostatečně zřetelně použil na začátku svého příspěvku, který máš patrně na mysli, podmiňovací způsob "(jsi-li to ty – nějak jsi se opomněl podepsat celým jménem)" a pokud zde není shoda jmen, tak to klidně můžeš uvést na pravou míru a představit se celým jménem, Ty jeden statečný hrdino. Proč ne? Já se tomu nebráním.

Případně majitel zdejšího webu může opět předvést své schopnosti identifikace autorů podle IP adresy, když už to tak krásně umí (;-).
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 15:47:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Resch (@)
Titulek: Re: Re: Pár poznámek
Česká reprezentace na skalách nikdy nebydlela v hotelu, natož aby měla plnou penzi.
To, že s námi jezdili fotografové jsem dopředu proklamoval, když jsem zdůrazňoval, že chci skalní lezce používat jako nástroj medializace. Myslím, že je to i správná cesta do budoucna, já jsem za svých časů v komisi neměl moc prostoru, kde to zveřejnit, teď to zkouším z druhé strany a ten prostor vytvořit. Myslím si totiž, že kvalitní fotografický materiál je zapotřebí.
Méně dojmů, více pravdy...
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 15:57:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Pár poznámek
A v Ospu spala skalní repre kde?
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 11:48:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Resch (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
V penzionu za ceny velmi blízké ubytování v tamním kempu. Sleva byla díky počtu lidí a díky tomu, že jsme se skládali na gauče a zem opravdu velmi dobrá. Tyhle ceny a podmínky mají hodně daleko od plné penze v hotelu.
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 17:14:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Pár poznámek
Jasně že je zapotřebídobrých fotek! Tady bych vůbec nešetřil, přesně jak říká Petr Resch.

Jiná věc ovšem potom je, jak to využít (to není nic proti nikomu!). Právě PR má za úkol dostat tyhle fotky do médií a vůbec mezi veřejnost.
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 17:34:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Otázkou ale je, je-li potřeba "profesionální fotograf". Při současné kvalitě těchto, bývá to zhusta drzý amatár, který o focení nic neví, nic neumí, jen má tu drzost.
Omlouvám se té schopné a vzdělané menšině. Jinak je to obdoba "poradců", "Fundraserů", "PRistů". Co ovládají, je, se někam nacpat a inkasovat. Opět nelze paušalizovat, zrovna já znám dvě velmi schopné PRistky. Ale spoléhat se na to, že je to "profík". :-)))))
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 18:08:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Myslím, že tam Petr měl dobrého fotografa (Marek Rottenborn, jestli se dobře pamatuju, ale není profesiionál) a mám dojem, že tam snad byl za bydlení a fotky poskytl bez dalších poplatků. ale to by měl nejlépe říci Petr sám. Tenkrát byla tuším myšlenka udělat nějaký kalendář, ale to byly ještě jiné rozpočtové poloměry :-)

0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 21:52:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Kalendář? Proboha živého! MF Dnes, Blesk, Nova, ČT 1, Frekvence 1, Radiožurnál, Idnes, Novinky...
0 0

Komentář ze dne: 12.10.2009 23:02:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Plně s tebou souhlasím Kubo. Kdykoli jsem oslovil televizi, vždycky tam aspoň pár obrázků bylo.A to jsem jen obyčejnej rebel.
Vždyť jsou některé noviny které nevědí o čem mají psát. A určitě se najde plno novinářů kterým když dáš v podstatě připravenej článek , radostí povyskočí.
Myslím, že na celou reklamu pro Čhs by stačil nadšenej psavec, ale to by nebylo koncepční,manažerské,vědecké... a bůch ví jaké ještě.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 10:24:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Hahá. Nadšenej psavec... To by bylo dobrý :-)
Potíž bude asi v tom, že i opravdu velikej nadšenec by chtěl mít alespoň zaplacený přímý náklady.
A takovej nadšenec by (logicky) psal zejména o tom, co mu je nejbližší (závodní lezec o závodním lezení, horolezec o horách a lezení v nich). Považoval by to prostě za prima koníčka a nepochybně by to dělal dobře, ale jen v oblastech, kde by to mohl za toho koníčka považovat. Těžko po něm chtít víc.
Jinak by byl nutný člověk nějak placený. Málokdo si může dovolit dělat toho celkem dost zadarmiko (všichni ve svazu do určitý míry zadarmiko děláme - protože nás to baví, ale většina z nás není schopná zadara dělat víc; prostě si na ty své koníčky taky někdy musíme vydělávat). Takže tím se oklikou do hry vrací projekt svazového redaktora :-)))

btw: řešili jsme onehdá v BK takovej problém. Není tak těžký shromáždit podklady, napsat příslušné články a připravit nějaké výstupy, ale pak by bylo na místě to předat někomu, kdo možná není honěnej v bezpečnosti a metodice, zato umí českou gramatiku, rozumí trochu grafice a dá těm věcem konečnou podobu, tzv. je "dotáhne". A po dotažení a kontrole (chceš-li autorské kolektuře) je umí umístit na oficiální stránky a případně ještě udělá maličké madiální šou (třeba ještě sedne a napíše o tom zprávičky na Lezec.cz, nebo pro Jakuba Turka apod.). To jsu ty hodiny a hodiny práce, na kterou nám nezbývá síla.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 10:56:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Ještě dodám, že ten nadšenej psavec občas narazí na nadšenýho aktivistu, kterej si myslí, že by měl psát jinak a o něčem jiném a bůhví co všechno za tím je a srážka dvou nadšenců skončí přinejmenším tím, že se na to psavec vyprdne a půjde si nadšeně psát pro sebe nějak jinam.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 11:00:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
jojo. proto máme každej svý stránky :-)))))
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 11:12:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Určitě máš Tomáši pravdu, ale pořád si myslím, že to jde. Oslovit třeba studenty žurnalistika a pod. nějak úměrně je podpořit... Hlavně hledat řešení a ne důvody proč to nejde.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 11:54:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Ale Libore... řešení "se hledalo". Já (a koneckonců i Petr) jen popisuju reálný stav.
Nápad se studentem žurnalistiky (či jiným podobným) jsem už také měl, a předkládal ke zvážení. Spolu se širší koncepcí, jejíž součástí mělo být zejména proškolení kterak co (beznákladově) dělat aby to bylo efektivní. Jenže to nikdo vlastně nechtěl slyšet. To by se v některých případech muselo vyběhnout ze zaběhnutých kolejí.
No a navíc, i ten student by znamemal pro svaz nějaké náklady (viz výše - třeba to, že by těžko byl schopen svaz dotovat ze svých prostředků, takže by těžko za svoje jezdil psát o věcech, které jej nebaví).

Ale v principu máš pravdu. Zpravidla s malými náklady (vložíš-li do toho čas) lze udělat všelicos. Třeba se dstat do médií ;-) Jenže já si holt ve svém volném čase radši zaběhnu zalézt, nebo třeba napíšu článek (na téma kterým se bavím), ze kterýho mám radost a dám ho třeba sem nebo na Lezec.cz, protože mi udělá radost, že to někdo přečte. Ale nějak nemám důvod a čas psát články na objednávku o jiných tématech.

To máš stejný jako s tou Horolezeckou abecedou. Nějak jsme se s Tomem Kublákem nechali přesvědčit, že by stálo za úvahu napsat základní metodiku. No, nabídli jsme ji svazu, a řekli, že potřebujeme zaplatit ilustrátora a chceme normální licenční smlouvu (byť to uděláme zadarmo), protože vzdávat se bez jakýchkoli nároků autorských práv se nám nelíbilo. Výsledkem bylo, že jsme holt museli najít komerční subjekt, který ty náklady byl ochoten uhradit, a nabídl zcela normální smlouvu. V mercedesech nejezdíme, ale knížka nám vyšla a máme z ní radost. Kdybychom to nechali na svazu, nebylo by to nikdy.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 12:30:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Pár poznámek
Myslím, že si tady povídáme přesvědčení s přesvědčenými. Už dvakrát jsem navrhoval dvěma výkonným výborům, že by stálo za to udělat pro zájemce nějaký víkendový nebo večerní rychlokurz, jak pracují média a jak je využít pro účely vlastní propagace. Vždycky to zapadlo bez jakékoliv odezvy.

Představuju si pár ukázek z reálných médií, jak ukazovat závodníky, jak se obléknout, co jim nabídnout, jak udělat skandálek, co čtenáře a diváky zajímá a proč... Je lepší internet, televize, rádio, noviny, časopisy? Musím za všechno platit, nebo je naopak všechno zadarmo, co je to PR... Předem si ujasnit, zda se prezentovat laické veřejnosti, zasvěcencům, aktivním horolezcům...

Všechno směřovat především na potřeby oddílů, kteří se o něco snaží (děti, závody, přejišťování, expedice...). Mnozí to dělají dobře, mnozí intuitivně, mnozí se v tom plácají.

Mě vždycky podobné přednášky (nejen na horolezecká témata) pootevřou obzory a umožní zapřemýšlet nad vecmi, které beru za samozřejmé.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 15:02:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Resch (@)
Titulek: Re: Pár poznámek
Pánové v obecné rovině si rozumíme. Ano nemáme peníze a chceme ono PR. Nikdo nehledá důvody, proč to nejde, jak píše LH, jenom se snažíme v současném VV tomu dát řád, udělat koncepci, rozdělit úlohy, vytvořit síť... Ztratili jsme bohužel čas důvěrou v projekt, který se tvářil jasně a dopadli jsem na hubu. I nás to mrzí a startujeme do nuly. Tak fofrem, ať něco stihneme. Je toho před námi moc.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 11:56:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Pár poznámek
Myslím, že tohle je kus správné cesty. Máme své hvězdy a cesta k tomu, jak je využít začíná právě takhle. Jenže to je jenom začátek dlouhé cesty do médií...
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 12:37:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marek Rottenborn (Azbest) (azbest@climber.cz)
Titulek: Re: Re: Pár poznámek
Libore. Nikdy jsem se k tomu nechtěl nijak vyjadřovat, ale zaznamenal jsem od Tebe několikrát nesmyslných a lživých údajů ohledně soustředění skalní reprezentace. Už mě to fakt sere. Ani bych to do Tebe neřekl, že jsi toho schopen. Asi by to měl vysvětlovat spíše Petr Resch, ale teď už jsem to prostě nevydržel. Osvětlím Ti tedy pravdu. Na žádném soustředění reprezentace se nekonala žádná plná penze, žádný jídlo jak píšeš... Fotograf tam byl jeden a to já. Martin Spilka je člen repredružstva B. Za práci fotografa nikdo neměl nic dostat zaplaceno a ani nedostal. Svým vozem jsem na soustředění odvezl z Prahy 2 reprezentanty (mladé kluky bez řidičáků), kteří se tam neměli jak dostat a zpět jsem odvezl opět svým vozem 4 reprezentanty (opět mladé kluky bez řidičáků) do Prahy a jel zpět do Plzně. Od svazu jsem dostal proplacenou naftu. Dálniční poplatky v Rakousku a Itálii jsem platil ze své kapsy !! Ubytováni jsme všichni byli v ubytovně Gites de France, žádný hotel. Celé mě to stálo týden dovolené, práci a trochu té únavy za volantem.
Přestaň si tohle brát do huby, když o tom víš hovno !!! Fakt jsi mě zklamal. K ostatnímu se raději nevyjadřuji…
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 12:47:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Pár poznámek
Marku, já o voze a ty o koze.... Já píšu o akci Osp.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2009 14:38:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Skalní reprezentace
Já si myslím, Libore, že bych obě akce skalní reprezentace považoval za dostatečně vysvětlené. Já jsem s vysvětlením jak Petra Resche, tak Marka Rottenborna spokojen, neshledávám v tom žádné pochybení a doufám, že ty také ne.
Pokud bys spokojen nebyl, doporučil bych revizní komisi. Mám s obviňováním bez důkazů vlastní bohaté zkušenosti a nejsem jeho příznivcem, ať směřuje proti komukoliv. Myslím, že bychom kauzu skalní reprezentace mohli takto uzavřít.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 00:18:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marek Rottenborn (azbest) (azbest@climber.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Akce Osp probíhala zcela ve stejném duchu. Obyčejné ubytování bez stravy. Fotografové V. Vrzba a já opět zcela bez nároku na odměnu. Nic víc k tomu nemám potřebu dodávat.
Žádná koza a vůz. Reaguji pouze na Tvé lživé tvrzení ohledně repre.
Do jisté míry chápu Tvé rozhořčění nad situací, nicméně forma, kterou jsi zvolil je na poblití. Nediv se potom, že jsi za vola.

0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 10:47:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Možná jsem zvolil špatnou formu. Za vola možná jsem, ale nějak se s tím vyrovnám.
Celým svým počínáním chci ale dosáhnout toho, že byť nejsem už ve svazu nelíbí se mi, že na jedné straně se křičí že, nejsou peníze, na druhé straně se tak trochu rozhazuje.
Co je podle tabe obyčejné ubytování? Není vyjimkou, že na svěťácích či evropácích spí reproši ve stanech, aby to nějak finančně zvládli. Není ani vyjimkou, že si celé náklady na závody SP či Evropského poháru platí sami a to i když uspějí a jsou na bedně. Budiž nejsou peníze, ale já si myslím , že je špatné jejich přerozdělování.
Také si myslím , že na jedné straně, velké handrkování jestli má být Lucce zaplaceno osumnáct ticíc na MS, upozorňuji, že to nebyl primární problém celé kauzy. A příspěvek osum tisíc, jedné dívčině, která se nemohla zůčastnit akce Osp, se zdůvodněním ať si zajede zatrénovat někam jinam sama, mi připadne alarmující.
Na jedné straně je problém zaplatit dvacet euro za jednu noc na Sp i když reprezentant skončil na osmém místě, zdůvodu, že to není bůch ví jaký výkon a na druhé straně zaplatit několik nocí v Ospu, i fotografovi( kolik stála jedna noc?) Neber to osobně.
Dovést medaili ze svěťáku a nemít proplacenou ani korunu a na druhé straně zaplatit dopravu i ubytování pro náhradníka. Nějak mi to hospodaření neštimuje.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 10:58:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
No technická. Pokud nejsi členem ČHS, tak Ti do toho, ve vší úctě, nic není. Leda bys byl třeba sponzor.
Já nevim jak to začalo, ale v současné době se Tvým ostrým reakcím nedivím, ta protihrózovska hysterie je opravdu nechutná. Na druhou stranu svými reakcemi ji živíš. Nevim "kdo hodil první kamenem", ale odhadoval bych to na postupnou gradaci, kdy tn první podnět byla ptákovina.
Každopádně takovej uřvanej spolek bych, být sponzorem, neplatil ani náhodou.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 11:10:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Dagu, členem jsem byl od 80 roku, teď jsem vystoupil a pokud tam bude tohle vedení ani nebudu. Ale zastupuji Libora a Lucku a ti tam bohužel, pokud chtějí závodit být musí. A tak se to i nepřímo týká mě.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 11:21:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
OK, týká, ale nemáš do toho co mluvit. Občanské sdružení je odpovědné jen svým stanovám a svým členům.
No, ale vyjadřovat se na druhou stranu můžeš k čemukoliv, to je fakt. Jako manager... de facto ti do toho, že si třeba někdo za příspěvky nechá pozlatit prkýnko na wc nic není. Tvým dětem (členům) ano. Což mi připomíná jinou věc, naše špička budí dojem, že jsou všichni němí. Prakticky za všechny někdo mluví.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 11:40:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Omlouvám se za své tvrzení, že skalní repre měla v Ospu zaplacenou plnou penzi. Ke své škodě jsem měl mylnou info. Jídlo si repre platila sama, jak jem byl teď ujištěn.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 12:09:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
Já bych řekl, že pokud má LH plnou moc na zastupování svých dětí ve výkonu členských práv tak do toho mluvit může jako jejich zmocněnec.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 19:16:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
To pak určitě ano! Můj koment není proti němu, mněčemu, za někoho...
Já se jen snažím opravovat zažitotu představu, že ČHS je zodpovědné jakési abstraktní hodnotě "lezení", tedy že i každý, komu se udělalo jasno "co BY SE mělo dělat" má automaticky právo to na ČHS chtít.
0 0

Komentář ze dne: 10.10.2009 23:15:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - :-) (@)
Titulek:
Jirko B, díky za tebe, rád tě čtu.
0 0

Komentář ze dne: 14.10.2009 15:55:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Tý jo...
Téda... pánové, je tady skoro sedmdesát komentářů. Za chvíli překonáme standard na Lezec.cz
:-)
0 0

Komentář ze dne: 15.10.2009 20:43:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Tráva je modrá
Po přečtení některých komentářů jsem přišel k názoru, že tráva je určitě modrá. Nebo, že by černá? V každém případě ale ne zelená, poněvadž P. Resch, ač se k mnoha bodům vyjádřil, o barvě trávy záhadně pomlčel.:) Možná se řídil slovy: "Mlčeti zlato", ale je možné i to, že jeho věrný kámoš alibismus mu ve vyjádření zabránil.:)) Nebo, že by v tom byl někdo jiný?...:))
0 0

Komentář ze dne: 22.10.2009 09:36:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zaky (@)
Titulek: Re: Tráva je modrá
Ba ne, tráva je zelená, o tom není pochyb (jen se to tutlá) protože orgán ještě nedávno tvrdil, že je modrá, to ještě než zjistil, že mu jeden tutlal z vlastních řad nasadil modré brýle (a to prosím byla jednotná kandidátka). Ale někomu se nehodí, že je zelená, nejspíš má rád modrou barvu (ale spíš barvu kterou zrovna potřebuje) a proto je třeba vyšetřit proč je zelená a kdo za to může, že je zelená, že orgán sundal modré brýle a křičí, že orgánu někdo nasadil brýle zelené a ta tráva je opravdu modrá a další lži, polopravdy a dokonce si k tomu povolá čtyřlístek. Ha, komise to rozhodne. Jednotná kandidátka a prestiž tutlalů je pryč a zbývá po ní jen modrá ostuda (dobře jim tak, tutlání je špatné). Možná by bylo dobře až komise rozhodne, říct zmateným voličům orgánu po pravdě jakou tedy barvu ta tráva má a proč byla chvíli jiná, případně proč změnila barvu víckrát (to podle výsledku šetření komise) a nasazovači brýlí (modrých nebo zelených, to podle výsledku šetření komise) je omlátit o hlavu a donutit ho k odpovědnosti. Prostě přestat tutlat. Ono totiž to tutlání škodí nejen jednotně nejednotnému orgánu ale hlavně celému spolku jeho voličů
0 0

Komentář ze dne: 15.10.2009 22:47:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: UIAA
Ještě k UIAA taková drobnost: Pokud ČHS opkravdu vystoupí, budou se muset předělat průkazy, protože tam je v několika jazycích napsáno, že je členem UIAA. A taky průkazy čestných členů by byly nesprávně, tam je i znak UIAA :-)
0 0

Komentář ze dne: 16.10.2009 19:36:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Ujajá...
nojo... tak to by mne trápilo nejmíň...
0 0

Komentář ze dne: 16.10.2009 21:55:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Ujajá...
To byla jen taková humorná vložka na závěr, protože ty průkazy čestných členů mám zrovinka v tašce a v pondělí je vezu na Strahov. Znak UIAA je na nich větší než malý :-)
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci