Horolezectví: Reklama a historie

Autor: Petr Jandík <redakce (zavináč) horyinfo.cz>, Zdroj: Petr Jandík , Vydáno dne: 19. 03. 2010

Od rumu k mléčné tyčince

Dostal jsem od kamarádů upozornění na zajímavé kousky z Youtube a protože se mi líbily, doufám, že by i vám mohly zpestřit pátek před lezeckým víkendem.



Horolezci dělají reklamu. Pochopitelně, proč by to nedělali. Zajímavé je, jak se během let posunulo to, co hvězdy horolezectví propagují. V osmdesátých letech minulého století se do reklamy zapojil Reinhold Messner, jehož figura s flaškou čtyřicetiprocentního Strohova rumu stála tehdy v Rakousku na každém rohu. Nejnovější kousek s chlapci Huberovic se týká mléčné tyčinky, jak se na vrcholové sportovce sluší. Pro ty, kdo neumí bavorsky, jde přibližně o to, že když hoši přijdou s nákupem ke svému domu, každý si myslí, že má klíče ten druhý. Poté, když Thomas otevře, má Alex peprnou poznámku o tom, kolik času k otevření domu potřebuje rychlolezec. Thomas kontruje, že měl mezizastávku. Zabouchne dvěře a ukáže: K ledničce tudy!. Syslovi díky za tip.



Další video je historické, ukazuje těžkou práci německých celníků v Tatrách za druhé světové války. Vlastně je to taky ukázka použití horolezectví v reklamě, tentokrát podle Goebbelsova nacistického střihu. Za tip díky Mártymu Veselému, zdravím do Moskvy.