Kutilský koutek
Před časem se s vámi podělil Petr o zkušenosti se stavbou postele do Peugeota a dnes přicházíme se svými budovatelskými postřehy i my. Tentokrát se pustíme do vylepšování pohodlí ve Fordu Tranzit. Třeba vám naše postřehy přijdou vhod při stavbě něčeho podobného do vašeho plechového miláčka.
Bylo jasné, že je třeba ji udělat tak, že se nějak překlene konstrukcí sklopená poslední sedačka a na ni se položí desky. Ono se to snadno řekne, nějak. Ale trvalo mi docela dlouho, než jsem vymyslel řešení, o které se s vámi chceme podělit.
Z čeho to celé je :
3x deska z překližky o síle 18 mm a rozměrech 175 x 45 cm
smrkové latě profilu 24 x 42 mm tak, abyste získali rovné kusy bez suků o délkách 95 cm ( 2ks), 87 cm (8ks), 10 cm (4ks) a 4 ks špalíků ze zbytků o délce cca 6 cm
2ks kovový úhelník úzký s ramenem cca10 cm
4 ks úhelník kovový se šířkou 40 mm pro uchycení nohou k desce
4 ks vratové šrouby M8 x 80 s podložkou a matkou
4 ks šroub se šestihrannou hlavou M5 x 15, k nim podložky obyčejné, pérové a samojistnou matici ( to je taková ta s plastovým kroužkem v závitu)
vruty pro uchycení úhelníků k nohám a desce postele a k nim odpovídající pérové podložky (32 ks)
vruty se zapuštěnou hlavou délky cca 40 mm pro sešroubování nohou postele (32 ks)
2 ks háčků s očkem (takové ty, co se používají k zajištění oken, aby se nezavírala)
1 pixla bezbarvého akrylátového laku
A jak je to tedy vymyšleno ??
Bylo třeba vymyslet, jak nad složenou (sklopenou ) sedačkou položit latě, na kterých bude ležet deska postele. Nakonec zvítězila varianta dvojité nohy, do níž se vloží lať, která to celé nese. V praxi to znamená, že jedna třetina ložné plochy postele je zabudovaná nastálo a na jedné straně je uchycena do zadních sloupků a na straně druhé ji podpírají „fixní nohy“.