Vrchol K2: Kolouchová uspěla

Autor: Petr Jandík <redakce (zavináč) horyinfo.cz>, Zdroj: Petr Jandík, Vydáno dne: 23. 07. 2019

Petreček i Kolouchová

Dva týmy se v těchto dnech snažíly o výstup na K2. S pomocí Šerpů, fixních lan a pravděpodobně i kyslíku vystoupala standardní komerční expedice Kláry Kolouchové. Bez kyslíku a Šerpů bojuje o vrchol Tomáš Petreček s Markem Novotným a Pavolem Luptákem Česenovým pilířem.

Fixing team dosáhl vrcholu, Klára Kolouchová tedy má připravenou cestu:

24.7.2019 – 09:00 (CET) – je tady letošní první výstup na K2!!! Náš fixing team spolu s Nimsem a jeho týmem (Project Possible – 14/7) dneska v 7:50 (Pakistan time) po 8 hodinách cesty z C4 (7.800 m n. m) úspěšně zdolali vrchol K2! YES! Já jsem dopoledne dorazila do C4, vaříme vodu (výška je potvora), odpočíváme, sbíráme síly. Večer v 19:00 (Pakistan time = 16:00 (CET)) máme v plánu vyrazit na vrchol! Pusa všem!

16:00 (CET)) máme v plánu vyrazit na vrchol! Pusa všem!

25.7.2019 – 4:05 (Pakistan time) – joooooo!!!!! Jsme tu!!!

25.7.2019 – 8:00 (Pakistan time) – jsme zpět v C4, ještě mi to asi nedochází… valíme níž, co to půjde..

Gratulace Kláře, komerční expedice dosáhla svého cíle. Oslavný rachot v obecných médiích již vypukl a jako obvykle má v horolezectví druhá liga větší publicitu, než ta první, jak už to u nás tak chodí.

Klára Kolouchová jde na druhý pokus: 22.7.2019 – byl to dlouhý den – ve 2:00 budíček, ve 2:30 snídaně a ve 3:00 jsme vyrazili z BC (5.000 m n. m) rovnou do C2 (6.700 m n. m). Docela masakr, ale dala jsem to za super čas – 12 hodin, cítím se OK. Plán je jít zítra přímo do C4 (7.600 m n. m). Tam budeme noc čekat na potvrzení sněhové situace z týmu Nimse, a pokud bude vše OK, pokusíme se o summit v noci z 24/25. Držte palce!

Tomáš Petreček zveřenil na Facebooku svůj popis posledního vrcholového pokusu.

Návrat hlásí i tým Tomáše Petrečka, který už je bezpečně v BC:

Večerná update: Klára Kolouchová se vrací. Na webu oznámila:

17.7.2019 – 22:00 (CET) – vracíme se – odškrtli jsme si další „metu“ – Bottleneck – ale dál už to nešlo – moc sněhu, velké nebezpečí lavin – přespíme buď v C4 nebo v C3 a zítra půjdeme přímo do BC… co dál budeme řešit následně – teď je hlavní bezpečný sestup!

K2
K2

Petreček s druhy čekají do rána.

Petreček a jeho druhové zvolili expediční styl bez kyslíku a Šerpů, tedy lehký expediční. I když se Tomáš s Márou Holečkem pokoušeli o prvovýstupy na Gasherbrum I i Rupalskou stěnou na Nangá Parbat alpským stylem, tento tým si na alpský styl netroufl . V tuto chvíli čekají na zlepčení podmínek v C3, jak hlásí Tomáš Petreček na Facebooku.

Jak včera nadšeným hlasem na ČT1 vykládal sportovní hlasatel, Klára Kolouchová se také snaží dosáhnout vrcholu K2, již potřetí. Je to děvče pohledné a asi proto má její nejméně hodnotný styl výstupu největší publicitu. Nicméně je třeba říct, že u nás v současnosti žádná baba nedělá výskové horolezectví na lepší úrovni. V televizi byly nějaké záběry jak běhá po ledovci, nejspíš kolem Base capu. O Petrečkovi se televize nezmínila podle obvyklého úzusu, že v horolezctví nesouvisí míra publicity v obecných médiích s kvalitou výjkonu.

Podle zpráv na webu Kláry Poláčkové byla včera v C1 ve výšce 6071 m.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Klara Kolouchova (Polackova) (@klara_kolouchova),

Ať už leze na K2 kdokoliv a jakýmkoliv způsobem, přejeme dobré počasí a podmínky a úspěšný návrat z vrcholu.