Superdiagonale

pod skalou
 (700 m)
2 h 5 min Superdiagonale, Hinkelstein, 380 m
borháky, staré skoby, na štandech řetězy, dobře odjištěno
vklíněnce: sada
friendy: sada
smyčky: pár kusů neuškodí.
spáry, kouty, převísky, horký charakter
start:  Z chaty u lípy je přesun jednoduchý, stále za nosem okolo parkoviště a lesní cestou nahoru do kopce kolem sektoru Palatchinke k sektoru Hinkelstein. Cesta začíná na úpatí šikmé plotny vpravo. Z parkoviště k patě skály přibližně 15minut.
čas:  5 h 54 min
Sestup slaněním. začátek slanění je značen zelenými nasprejovanými šipkami. Při slanění je třeba se tlačit šikmo doprava od spádnice, viděno z pohledu slaňujícího. je stejnou cestou. Slanění je dobře značeno a uhýbá malinko doprava od vlastní cesty. Diagonála se leze totiž mírně doleva.
čas:  2 h 5 min
pod skalou, 700 m
Praha - Linz - Windischgarsten. Z Windischgarstenu na sedlo Hengstpass. Kampermauer je cca. 2 km východně(směr Altenmarkt) od sedlem. Parkoviště u odbočky na Laussabaueralm.
Lezecká oblast Kampermauer se nachází asi 5h cesty od Prahy pod Linzem. Z dálnice u Windischgarstenu je to už jen kousek. Nachází se zde desítky cest od lehkých dětských 4, těžkých sportovních cest třeba do 10m, ale také cesty horského charakteru kolem 300m. Zaleze si tu opravdu každý, ať ten, co chce lézt po dírkách, hladké rajbasy,madlovité převisy či dlouhé spáry. dominantou této oblasti a nejnavštěvovanější cestou je Superdiagonale, která je svými 320metry i nejdelší. Na jaře mohou hrozit laviny z travnatých úbočí nad stěnami. V celé oblasti není mobilní signál, telefonovat pro pomoc lze z chaty Lausabauernalm, nebo vyjet autem nahoru do sedla směrem na Rosenau.

Chata: Laussabauernalm - 9 Euro za noc, 4 Eura snídaně, 300 m od parkoviště. Oblast je chráněným národním parkem, táboření a stanování není povoleno. Voda z potoka vedle silnice (převařit), bivak v nouzi pod silničním mostem.

Zvětšit mapu

Čtyřková plotna v první délce Superdiagonály.