Rino Pisseta 2

ocelová lana
kvalita: cesta kompletně zajištěná
není potřeba
Zajištěný úsek -570m, vzdušné, někdy i převislé úseky. Cesta je pročistěná, ale riziko pádu kamení je velké.
start:  Vlastně není potřeba ani mapa, vrchol vidíte nad sebou a jde se pořád po červených značkách do kopce. Možnost zabloudit je mizivá. Rozcestí pod kopcem je ještě jedno. Doprava vás navádí na ferratu, doleva podél skály do vesničky Ranzo. Pod úpatím skály vás již bude vítat začátek zajištěné cesty a hezky začerstva rovnou kolmo nahoru. Cesta je udržovaná, nesetkáte se s žádnými rezavými lany či roztřepenými konci. Nicméně použití kožených rukavic je i tak velice vhodné.
Vyzkoušel jsem dvě možnosti sestupu. První byla stejnou trasou zas dolů, ale to opravdu nedoporučuji, pokud nechcete mít ruce sedřené z lan. Druhá trasa je pohodlnější, zadní částí kopce podél ukazatelů na vesničku Ranzo. 0,5km před ní odbočíte doprava a po pár krocích se dostanete ke kapličce, u které uhnete opět doprava na městečko Sarche, či Rino Pisetta (nástup). Touto cestou vlastně jdete pořád z kopce 1,5h a přijdete opět až k autoservisu.
čas:  1 h 30 min
Sarche, 250 m
Městečko Sarche, pokud přijíždíte směrem od Rivy, zaparkujte u autoservisu po levé straně. U sousedního obchůdku se zahradními potřebami již uvidíte ceduli s ferratou.
Ferrata je hodnocena podle Klettersteigatlasu jako velmi těžká až extrémně těžká, velmi náročná na fyzickou sílu, s možností pádu kamení. Během lezení je možné spatřit úniková lana pro slanění,ale zřejmě to jsou jen pozůstatky z lezení před stavbou ferraty, protože jsou dost roztřepená a letitá.

Přilba a ferratový set je naprosto nutný. Doporučuje se lézt bez batohu, ale bez vody je to opravdu náročné. Rozhodně tomu nejsilnějšímu z týmu nebudou 2l vody v batohu překážkou a nahoře vás čeká dýchánek s lavičkou.