Tofana do Rozes, 1. pilíř

friendy: hodí se,
ale nejsou
nezbytné
Velehorský výstup - kouty, zářezy, stěnky.
start:  Refugio Dibona ,  Z parkoviště u chaty Dibona pod Tofanou po cestě až do výšky prvního pilíře a po traverzové cestě k nástupu, 3/4 hodiny od chaty.
čas:  1 h 15 min
Cortina d'Ampezzo, 1211 m
U. Pompanin, A. Alvera  -  srpen 1946

Příjezd Z Cortiny po silnici na Passo Falzarego, u značky 113,8 km odbočit na silnicí na Malga Federola a po ní na parkoviště u chaty Dibona pod Tofanou.

Nástup Z parkoviště po cestě až do výšky prvního pilíře a po traverzové cestě k nástupu, 3/4 hodiny od chaty.

Výstup:

13 délek, 5 hodin, 520 m lezení. Nástup je kolmým koutem vlevo od hrany, dále cesta pokračuje lehčím terénem až ke stanovišti přímo na hraně. Dále uklouzanou stěnkou vpravo od hrany vzhůru na velkou polici na hraně. Lámavou spárou vlevo od hrany, doleva a doprava na stanoviště na hraně (dvoje hodiny). Doprava od hrany ke komínkům přerušeným převisy a na velkou suťovou plošinu. Odtud systémem trojkových a čtyřkových komínů na suťovou plošinu, nebo se dá vytraverzovat systémem polic a roklí (někdy dost exponovaných) směrem doprava na suťovisko na vrcholu pilíře.

Vybavení: Dvě lana 45m, sada vklíněnců, případně frendy, smyčky, helma, expresky. Maglajs na oklouzané místo nezaškodí.

Sestup: Dozadu přes suťovisko na mužíky značenou traverzovou pěšinu a tou doprava po vrstevnici dolů až ke staré nepoužívané chatě Cantore. Od ní značenou cestou k chatě Dibona. Pokud by vás cestou předjel chlap na terénní motorce, zůstaňte v klidu. To je chatař.

Průvodce:

• CD Skalní ráj Dolomity

Další fotky z výstupu zde.