Lagazuoi nord Z stěna, via del Drago

Rifugio Lagazuoi
2750 m 2 min
Passo Falzarego  (2117 m) 1 h 30 min Z stěna, 250 m
skoby, nýty v nejtěžších délkách
vklíněnce: sada stoperů
kevlar do hodin
friendy: friendy
do velikosti 3
Moderní náročná cesta, většinou v dobré skále.
start:  Rifugio Lagazuoi ,  Z horní stanice lanovky (Rifugio Lagazuoi)dolů do Forcella Lagazuoi a dále cestičkami v suti pod západní stěnou Lagazuoi Sud k západní stěně Lagazuoi Nord, který zpočátku nevypadá jako samostatný vrchol, ale splývá dohromady s hradbou Lagazuoi Sud. Teprve zblízka se Lagazuoi Nord oddělí. Nemajetní nabušenci mohou ušetřit pár euro tím, že vystoupají do Forcella Lagazuoi z Passo Falzarego pěšky (450 výškových metrů, 1 hod). Nástup do cesty je 15 m vlevo od Via del Drago
Na konci cesty doprava k JZ hřebeni (občas mužíci). Po JZ hřebeni dolů. V místě strmého výšvihu hřebenu odbočíme doleva na suťovou lávku a po ní k suťovému žlabu. jím dolů a zpátky k úpatí do sedla v JZ hřebeni. Ze sedla sestoupíme po staré neudržované ferratě na suť a po ní k úpatí stěny. Odtud po vrstevnici pod stěnami Lagazuoi Sud na Forcella Lagazuoi a po cestě dolů na Passo Falzarego, nebo nahoru ke stanici lanovky a jí dolů, pokud to stihnete.
čas:  1 h 30 min
Passo Falzarego, 2117 m
Po silnici z Cortina d Ampezzo
M. Dibona, P. Bellodis, M. Da Pozzo  -  1996
Tato moderní a náročná cesta sleduje velké černé pásy až k pásmu převisů, kde kpřižuje via del Drago uprostřed jejího dlouhého traverzu pod střechami. Lezení, zvláště ve druhé délce je vysilující a vytrvalostní. Některé skoby a nýty jsou na místě, ale je třeba si vzít vlastní jisticí protředky zejména na první a poslední délky. Skála je povětšinou dobrá, ale cesta je ještě relativně nová a mohou se najít ještě některé lámavé chyty. Nástup cca 15 metrů vlevo od Via del Drago.