Torri del Falzarego. Malá věž stojí před velkou, z tohoto pohledu splývají. Pohled od rif. Gallina.

Comici

vrtané skoby, hodiny
vklíněnce: nejsou
nezbytné
Unikát mezi lehkými cestami široko daleko. V této obtížnostní kategorii se něco tak pěkného opravdu těžko najde. Pěkné lezení v pevné skále jižní hrany. Za pěkného počasí dost plno. 7 délek.
start:  Rifugio Col Gallina ,  Po pěšině z parkoviště nahoru a doprava pod věž. Pěšinkou v suti vpravo od hřebenu spadajícího z věže pod nástup. Z parkoviště půl hodiny.

čas:  1 h
Cortina d'Ampezzo, 1211 m
Emilio Comici, S. del Torso, M. Varale  -  10. 8. 1934
Torri di Falzarego - mapka

Příjezd Z Cortiny po silnici směr Passo Falzarego a zaparkovat pár zatáček před ním na parkovišti u lanovky na Col Gallina.

Nástup Po pěšině z parkoviště nahoru a doprava pod věž. Pěšinkou v suti vpravo od hřebenu spadajícího z věže pod nástup. Z parkoviště půl hodiny.

Torri di Falzarego - schéma

Výstup:

Jedna délka IV+, jinak většinou III a III+, 7 délek, 230 m lezení, čas výstupu 1,5 hodiny. Jsou dvě varianty nástupu:

1) 10 m vpravo od výrazného spárokomína poblíž nepříliš zřetelně namalované číslice "10" (IV+, nejtěžší délka).

2) První těžkou délku lze obejít po lávkách obloukem zprava.

Dále vede cesta přímo po hraně až nahoru. Vzhledem ke skobám označeným barvou by bylo uměním zabloudit.

Vybavení: Určitě dvě lana 45m, pár vklíněnců, smyčky, helma, expresky.

Sestup: Po klouzavé, málo znatelné stezce 15 m ke slaňákům. Slanit jednu délku do sedla mezi Torre Piccola a Torre Grande di Falzarego a po pěšině podél západní stěny Torre Grande dolů.

Comiciho jižní hrana na Torre Piccola di Falzarego je skutečný unikát mezi lehkými cestami široko daleko. V této obtížnostní kategorii se něco tak pěkného opravdu těžko najde a nebude zklamán ani ten, kdo jinak leze i těžší cesty. Jestli chcete vidět, jak to tam vypadá, krátké video z výstupu je zde: