Nebeltanz

vklíněnce: malé a střední
stopery
friendy: 0,5 až 3
Krásné plotnovité lezení v nádherném drsném šedém Hochkönigském vápenci, jen příčné police jsou trochu lámavé. 1 pasáž VI+, většinou IV až VI. V říjnu 2004 bylo přidáno dalších 12 borháků, ale klíčová délka zůstala beze změny.
start:  Mittenfeldalm ,  Z parkoviště u hotelu Arthurhaus po široké cestě cca 30 min. k chatě Mittenfeldalm. Dále po Hochkönigsteig k JZ stěně Torsäule až k balvanu s nápisem "5000m". Doleva přes suťovou polici pod JZ spárami (cesta R816) až k tupé hraně k nejnižším místě stěny. (1,5 až 2 hod. od Mittenfeldalm)
čas:  3 h
Normálkou přes východní stěnu (II). Z konce cesty na vrchol ke kříži a pak dále po hřebeni, poté mírně vlevo od něj na rameno (pozor na díru vedoucí do jižní stěny) na travnaté rameno a po něm doprava pod stěnu.
Pokud víte, kde je cesta Idefix, můžete slanit po ní.
čas:  2 h
Arthurhaus, 1502 m
Z dálnice A10 (Tauernautobahn) od Salzburku odbočit na výjezdu Bischfshofen, směr Mühlbach - Hochkönig. Před centrem Mühlbachu odbočit ostře doprava na Mandlwandstrasse. Po ní cca 7 km k Athurhausu, kde je velké (přes den placené) parkoviště se závorou
Rudolf Kühberger, Hary Berger  -  10. a 17. 8. 1998

Cesta vede vpravo vedle komína v plotnách a vlevo od rokle. V roce 2004 na podzim byla sanována dalšími borháky, bylo přidáno 11 postupových jištění a jeden borhák na štand.

Torsäule, zákres cest Nebeltanz a Regentanz

e-mail na autora: rudikuehberger@hotmail.com.