Wenzelwand, Talweg vlevo, Wandflucht zcela vpravo. Mraky cest mezi

70 m   Když není mokro JV
      70 m
3 kruhy, smyčky
smyčky: Různý sortiment, střední a tlustší
Slanění 10 + 25 m, dál jako Fluchtwand.
Z vesnice Schmilka - hraniční přechod z Hřenska hned za hranicema doprava do kopce (na konci lze nabrat vodu). Dál po cestě do kopce směr Heilige Stiege. Na druhém rozcestí za odbočkou Wurzerlweg jdeme rovně. Na závěr po dřevěných schodech dojdeme k boxu s nosítky na úpatí Fluchtwand. Neue Wenzelwand je vpravo.
1. uznaný přelez Hermann Potyka, H. Maatz, G. Ludewig  -  2. 7. 1972
V pravé části údolní stěny neue Wenzelwand z pravéhokonce terasy v údolní stěně na pilířek. Jemným žebírkem, ruční spárou a doleva vystupující rampou na velkou polici (kruh). Stěnou (2. kruh) ke 3. kruhu (postavením) trhlinou na polici a doleva ke 4. kruhu. Stěnou, u 5. kruhu (postavením) na vrchol.

Ke slaňáku na druhou stranu hřebenem stěny.

Na orograficky levé "půlce" komína je slaňák. Slanění 10+24 m. do rokle za stěnou, dále sestup jako Fluchtwand slezením, nebo 1x slanění a slezení.