Fluchtwand, Häntschelweg, varianta Kurze Begradigung

90 m   Když není mokro JV
      80 m
3 kruhy, smyčky
smyčky: Různý sortiment, střední a tlustší
jemný traverz, úžasná chytovatá stěnka, komfortní komín, super lahůdka
start:  Z vesnice Schmilka - hraniční přechod z Hřenska hned za hranicema doprava do kopce (na konci lze nabrat vodu). Dál po cestě do kopce směr Heilige Stiege. Na druhém rozcestí za odbočkou Wurzerlweg jdeme rovně. Na závěr po dřevěných schodech dojdeme k boxu s nosítky na úpatí Fluchtwand.
Sestup na náhorní straně do sedélka mezi Fluchtwand a Pfadfinderem. Odtud po vysekaných umělých stupních podél stěny (slaňák) zpátky ke skříni se záchranným materiálem.
Přes Hřensko do obce Schmilka, parkujeme na velkém parkovišti, 4 EUR za den.
Willy Hänstchel, K. Schmitgen, C. Rau  -  30. 7. 1933
Nástup je po přilepeném hřebenu vlevo až za spádnici komína pod dva velké talíře. Ještě vlevo spárnou a vodorovně ke kruhu. Hezčí varianta je ale stěopu přes ty dva talíře přímo ke kruhu. Vodorovně ke 2. kruhu. Od něj vzhůru stále nahoru po pevných cochnách do komína se vklíněným stromem a jím na konec (dobírák s mailonkou). Doleva stěnkou a komínem (dobírák) a dalším komínem na vchol.

Od prvního dobíráku vpravo lze prolézt (úzké) na druhou stranu věže přímo na sestupovou cestu.