Poslední délka

vklíněnce: nejsou potřeba
friendy: nejsou potřeba
smyčky: běžný sortiment
Pěkná, krátká, dobře odjištěná cesta, vedoucí převážně spárami a plotnami. Ideální za nestabilního počasí.
start:  Hofpürglhütte ,  Z Hofpürglhütte na Steiglpass, po 100 m napravo po vrstevnici pod výraznou věž. Možno též z Gosau kolem Vordere Kopfwand.
čas:  1 h
Slaněním podél výstupové trasy
Filzmoos-Aualm, 1366 m
Po dálnici Linz-Salzburg, směr Radstadt, před ním odbočit na Filzmoos a po placené silnici (automat, vybírá i v noci) za 4 Eura na parkoviště u Aualm.
H. Sudra, A. Hinteramskogler  -  1995
Nástup je hned vlevo od Westkante. Klíčová délka vede spárou. Poslední délka je přímo lahůdková, nejdříve plotnou, pak po dírách do koutka...

Vlevo od Emmentálu je ještě Emmentál Extrem 8- a Dunaweda za 7-. Vše odjištěno sportovně borháky, vše od Sudry.

Cesta zadána v soutěži o lano, kterou sponzoruje Mammut..

D. Herzog, H. Sudra - Topo-Führer Hofpürglhütte, AV Sektion Linz - k dostání na chatě za 6 eur.

Kurt Schall/Tomas Jekel - Dachsteingebirge & Gosaukamm, Verlag Kurt Schall, Wien, 1986.