Stavění máme přelezené

3 kruhy, smyčky
vklíněnce: ne!
friendy: ne!
smyčky: hodně, hlavně lanovice a střední velikosti, pár tenkých neškodí.
Hrana, stěna, kouty, rajbas
start:  Z parkoviště s davem turistů po cestě na Lilienstein. Ještě kousek nahoru po kovových schodech a doleva po vrstevnici pod jižní stěnu. Südhangel začíná cca 10 metrů vlevo od pravého kraje jižní stěny.
Slanění 20+7+23 m. S lanem šedesátkou lze slanit nadvakrát a z nejnižší police se sleze.
Hřensko - Bad Schandau směr Dresden, ale nezahneme doleva na most a pokračujeme rovně směr Hohnstein údolím potoka Laschbach. Po pár kilometrech v Porschdorfu odbočíme doleva do strmého kopce na Waltersdorf a tam za hostincem Erbgericht doleva cca 2,5 km na velké parkoviště v lese, ze kterého vede cesta. Lilienstein je už ze silnice markantně vidět vlevo.
Andreas Schneider, J. Lösel, P. Zirnstein, R. Zirnstein. E. Liebal  -  5. 9. 1971
Na JZ hraně (post.) hranou ke kruhu (post.) stěnou do výklenku Westkante. Převislou spárou 5m vzhůru, traverz doleva a hranou na balkón ke 3. kruhu Westkante. Odtud cestou Nordwestverschneidung na vrchol: Z balkónu doprava převislou stěnkou (post.) hranou na polici. Nejprve doprava, pak doleva ke 3. kruhu. Doleva a spárou na balkón. Tupou hranou nebo doprava spárou na balkón a hranou na vrchol.

Další stavění bylo od kruhu, ale není známo proč...

Lilienstein je z tvrdého šedočerného pískovce. Je hodně na větru, takže tu dovede pěkně fučet, ale po dešti rychle osychá. Jsou tu dvě vrcholové knihy. Jedna u 3. kruhu Westkante, druhá na polici Kniefervariante.

První slaňák je vpravo od výlezu z Kniefervariante, druhý na polici Kniefervariante. Máte-li kratší lano než 60 m, můžete ještě přesednout u 1. kruhu cesty Herbstregen, který je ve spádnici 2. slaňáku.
Kletterführer Sächsische Schweiz, červený díl Gebiet der Steine. Berg & Naturverlag Peter Rölke 2001.