Kolem jedné hrany, pak druhé hrany ve stále větší expozici

Westkante
Autor: Petr Jandík - VIIb, 140 m
Lilienstein-Westecke, Lilienstein, Elbsandsteingebirge, Německo

140 m   I-XII J
      JZ stěna, 90 m
4 kruhy, smyčky
vklíněnce: ne!
friendy: ne!
smyčky: hodně, hlavně lanovice a střední velikosti, pár tenkých neškodí.
Celá cesta kolem 120 metrů. Traverz, rajbas, spáry a komíny
start:  Z parkoviště s davem turistů po cestě na Lilienstein. Ještě kousek nahoru po kovových schodech a doleva po vrstevnici pod jižní stěnu. Südhangel začíná cca 10 metrů vlevo od pravého kraje jižní stěny.
Slanění 20+7+23 m. S lanem šedesátkou lze slanit nadvakrát a z nejnižší police se sleze.
Hřensko - Bad Schandau směr Dresden, ale nezahneme doleva na most a pokračujeme rovně směr Hohnstein údolím potoka Laschbach. Po pár kilometrech v Porschdorfu odbočíme doleva do strmého kopce na Waltersdorf a tam za hostincem Erbgericht doleva cca 2,5 km na velké parkoviště v lese, ze kterého vede cesta. Lilienstein je už ze silnice markantně vidět vlevo.
Dieter Rauchmaul, F. Flötgen, R. Mann  -  28. 7. 1960
Zhruba uprostřed JZ stěny, 15 m vlevo od jižní hrany šikmo doleva na polici a vodorovný traverz do výklenku. dále vodorovně okolo JZ hrany až těsně před SZ hranu. (kruh). Doleva a hranou (2. kruh) na velký balkón (3. kruh, knížka). Šikmou plotnou a doleva ubíhajícími spárami (4. kruh) k vrcholu.

Lilienstein je z tvrdého šedočerného pískovce. Je hodně na větru, takže tu dovede pěkně fučet, ale po dešti rychle osychá. Jsou tu dvě vrcholové knihy. Jedna u 3. kruhu Westkante, druhá na polici Kniefervariante.

První slaňák je vpravo od výlezu z Kniefervariante, druhý na polici Kniefervariante. Máte-li kratší lano než 60 m, můžete ještě přesednout u 1. kruhu cesty Herbstregen, který je ve spádnici 2. slaňáku.
Kletterführer Sächsische Schweiz, červený díl Gebiet der Steine. Berg & Naturverlag Peter Rölke 2001.