Diedre du Renard

Morgiou  (5 m) 15 min SZ kout, 80 m
borháky
kvalita: kvalitní
poměrně snadné lezení výrazným koutem
start:  Od zaparkovaného auta z přístavu značenou turistickou stezkou po pravé straně zátoky až pod kout a nahoru suťoviskem. Jiné stezky nemá cenu hledat - taky se sypou a navíc jdou pichlavým křovím.
Slanění nadvakrát. Přesedat u druhého štandu (na začátku 6a délky). Jinak jde lano přímo dolů a kousne se do spáry pod slaňákem.
Morgiou, 5 m
ČR - Marseille - Morgiou. Průjezd Marseillí: z A55 na A50, po ní až na kruhák s obeliskem, zde doprava (pumpa od Shellu - možná Agip? - je vlevo od odbočky). Stále více méně rovně až na téčkovou křižovatku a doleva Na dalším téčku před kostelem doprava a jste v ulici, která ma Morgiou v názvu (modré tabulky). Doleva stále mírně do kopce kolem vězení až k závoře, dál serpentinami asi 3-4km až do Morgiou.
André Coudray,Georges Livanos,Paul Moyrand  -  1942
Sportovně odjištěná cesta, ve které občas něco vypadne, helma se opravdu hodí.
Je to velká klasika, která se hodně leze, navíc je ve srovnání s dalšími 6áčky v Morgiou dost nadhodnocená. Takže se vám může stát, že se Frantíci budou chtít nacpat do cesty zároveň s vámi.
Prvé dvě délky (5b a 5c) jde spojit s padesátkou lanem dohromady. Třetí (6a) už je kolmá a nejde přímo koutem, ale 2-3 metry vedle po madlech - reálně tak 5c.

Celý sektor je od rána do večera ve stínu a za lezení stojí i nádherné plotny (do 6c) v pravé stěně koutu.