Falkenstein SÜDRISS

Bad Schandau 15 min J stěna, 80 m
2 kruhy, smyčky
kvalita: jde to
smyčky: od středních po lanovice
Dvojhvězdičková spára s mnoha odšlapy zakončená úzkým komínem, na který určitě nezapomenete.
start:  Bivak Falkenstein ,  Od písčitého parkoviště po cestičce do kopce a roklí. Na rozcestí levou větví - přideme do sedélka mezi Falkensteinem a Hoher Torsteinem
Od vrcholové knížky na tři slanění na polici. Poslední slaňák je při pohledu do údolí na polici vlevo, zhruba u nástupu stěnky ve druhé délce.
Bad Schandau
Od Hřenska přes Schmilku směr Bad Schandau. Na začátku Bad Schandau odbočit prudce vpravo na Ostrau. Po několika kilomterech je na pravé straně silnice písčité parkoviště asi pro dvacet aut.
Oliver Perry-Smith, R. Fehrmann, A. Fehrmann  -  11. 11. 1913
V jižní stěně Falkensteinu vylezeme na předskalí (kruh), odtud traverz doprava do spáry a tou vzhůru pod lehce převislé bříško. Přes převis cca metr vpravo od spáry a zpátky do ní. Stále podél spáry převislou částí (grandiózní uši) a další převislou částí ke kruhu. Od kruhu dále spárou pod šikmo vpravo ubíhající vhloubení, mírně doleva do něj a podél vhloubení doprava (2. kruh) a dále šikmo doprava na polici. Po ní zpět doleva pod spáru přecházející v úzký komín a jím na vrchol (dobírák).

Z vrcholu buď přeskokem na hlavní blok s vrcholovou knihou (pro odvážné), nebo z pohledu z údolí doleva sestup kousek po hřebeni a přechod na hlavní vrcholový blok.