Sysel, 62. výstup Reibungsdurchzug

friendy: ne!
smyčky: standardní sortiment
rajbas
start:  Od písčitého parkoviště po cestičce do kopce a roklí. Na rozcestí levou větví - přideme do sedélka mezi Falkensteinem a Hoher Torsteinem. Jdeme doprava a po cestě až k rozcestníku u Schrammtor. Projdeme skrz Schrammtor a jdeme po cestě, která jde do oblouku doprava. Za obloukem odbočíme po strmých schůdcích doleva nahoru a jdeme doprava pěšinou pod skalami, až narazíme na v koutě schovaný dřevěný žebřík, po kterém vylezeme na horní patro.
slanění
Schmilka
Od Hřenska přes Schmilku směr Bad Schandau. Na začátku Bad Schandau odbočit prudce vpravo na Ostrau. Po několika kilomterech mineme hotýlek Schrammsteinbaude a o kousek dál je na pravé straně silnice neplacené písčité parkoviště asi pro dvacet aut.
Manfred Vogel, E. Roßberg, F. Jost, D. Fahr  -  20. 6. 1999
Z terasy na J straně komínem dovnitř. Spárou mezi Srchrammsteinnadel do křížení komínů. pravým komínem na pilíř . Stěnou přes dva kruhy ke kruhu Südostkante na na vrchol.
Průvodce Kletterführer Sächsische Schweiz, žlutý díl, věž č. 36 (pozor, v mapce v průvodci jsou špatně očíslované věže, místo 36 až 39 má být 35 až 38.