Od štandu u stěnové knihy šikmo doprava plotnou ke spárce
***

vklíněnce: ne
friendy: ne
smyčky: 4
Cesta je v podstatě variantou Direkte Preinerwandplatte, délka varianty je 70m.
Pěkná délka v plotně, rovnocenná s originálem.
start:  a) Z Preinu, viz popis nástupu na Dir. Preinerwandplatte
b) Pohodlněji a rychleji od horní stanice Raxseilbahn po pohodlné stezce Seeweg kolem chaty Otto Haus téměř po vrstevnici směrem k chatě Seehütte.
Již blízko Seehütte odbočuje doleva pod stěnu značená cesta Holzknechtsteig. Kousek po ní a po suti pod stěnu. Nástup vpravo od jeskyně s pamětní deskou.

čas:  1 h 15 min
Z vrcholu doleva na stezku a po ní do sedélka nedaleko chaty Seehütte.
Prein an der Rax, 850 m
Autem z Vídně na jih po A2 a pak pro silnici S6 do Gloggnitz a dále přes Reichenau do Höllentalu a za Kaiserbrunn k dolní stanici.
R. Klosse, F. Schmid  -  1933

Po odbočení ze sedla k nástupu. Spodní rozlámaná část stěny není vidět. Horní část tvoří obrovská plotna s řadou vynýtovaných cest. Dir. Preinerwandplatte vede něco vpravo od středu a Ostweg začíná u pravého okraje plotny

Pohled po odbočení ze sedélka před Seehütte k nástupu. Stěna je horizontálně rozdělena na dvě části. Spodní rozlámaná část není vidět, vidíme až její horní část tvořenou obrovskou plotnou. V plotně je řada vynýtovaných směrů. Nejhezčí je asi cesta Mit göttlicher Hand vedoucí v levé části. Cesta Dir. Preinerwandplatte vede něco vpravo od středu a Ostweg začíná u pravého okraje plotny

Jako Dir. Preinerwandplatte na lávku k začátku plotny. Cesta vede spárou na pravém konci plotny, nástup asi 10 metrů vpravo od začátku 4. délky Dir. Preinerwandplatte. Na nástupu kruh a rezatá stěnová knížka. Šikmo vpravo ke spáře a podél spáry ke štandu. Dále šikmo doleva zpět do Dir. Preinerwandplatte na kterou se napojíme v polovině předposlední délky.

Méně olezené a zhruba stejně hezké jako originál. Na lávku k nástupu varianty
lze slanit 2 x 50m od řetězu na dolezu Dir. Prwpl. takže si můžete prodloužit lezecký den a pobyt v krásné plotně touto variantou jako příjemným přídavkem.