topo: 1

vklíněnce: velké
friendy: velké
smyčky: na prodloužení
Široká koutová spára, velmi málo odjištěná
start:  Přes můstek ve Svatém Janu dále směrem na Hostím a Srbsko. Za vesnicí před silničním mostem přes Kačák pokračujeme cestičkou po pravém břehu po proudu potoka až na louku se třemi chatami. Za poslední z nich po cestičce nahoru pod stěnu.
Slaněním, přesednout u kruhu
Svatý Jan pod skalou
Z dálnice Praha-Plzeň výjezd na Loděnice. V Loděnici doleva na starou plzeňskou a na první křižovatce doleva pod viaduktem. Přes osady Jánská a Sedlec do Svatého Jana pod skalou.

Zvětšit mapu

F. Kutta, Z. Mareš, I. Novotný, KČT, KAČ Praha  -  1944
Nástup cca 20 m vpravo od převisu na úpatí stěny. Přímo vzhůru do kouta se spárou a jím vzhůru. CCa uprostřed lze obhodit myčkou vklíněný balvan, nebo dát Friend č. 5. Na konci kouta lze zajistit výlez. Šikomo doprava ke kruhu. Stěnkou a doleva ubíhajícím koutem na temeno stěny (borhák)
Český Kras a okolí, Petr Resch

Svatý Jan pod skalou, Pletánek, Dražský.