Hoher Torstein - jižní stěna

Bad Schandau 15 min J stěna, 60 m
2 kruhy, smyčky
kvalita: ucházející
smyčky: od středních po lanovice, něco na hroty
Spáry, komín
start:  Od písčitého parkoviště po cestičce do kopce a roklí. Na rozcestí levou větví - přideme do sedélka mezi Falkensteinem a Hoher Torsteinem. Tady doprava k masivu Torsteinů a po lesní cestě doprava podél nich. Po několika desítkách metrech odbočit po přístupové pěšince pod J stěnu.
Saněním z terasy. Slaňovací kruh se nachází pod Mittlerer Torsteinem u vyústění cesty Schluchtweg na terasu.
Bad Schandau
Od Hřenska přes Schmilku směr Bad Schandau. Na začátku Bad Schandau odbočit prudce vpravo na Ostrau. Po několika kilomterech je na pravé straně silnice písčité parkoviště asi pro dvacet aut.
R. Dressler, H. Tittel, A. Müller  -  2. 8. 1936
Ze skalního koně cesty Winkelwegs stěnkou ke spáře (1. kruh) a dále podél spáry ke 2. kruhu. Doprava a podél sokolíku ke 3. kruhu. Od něj doprava a širokou spárou, výše komínem na velikou terasu. Cestou Westweg na vrchol Hoher Torsteinu.
Od 3. kruhu také přímo vzhůrua traverz do komína až nad širokou spárou (tato varianta je zakreslena v topu).