Převislou stěnou kolem kruhu

friendy: ne!
smyčky: 2x do hodin, dlouhý popruh na talíř
Stěnové lezení
start:  Z Rathenu od "Červených světel" do kopce směrem na Bastei, u věže Tiedgestein je na údolní straně vyhlídka. Cesta začíná zde
slanění
Rathen
Po dálnici do Pirny, dále směr Bastei - do Walterdorfu a na parkoviště mezi Waltersdorfem a skalami na Gamrigu. Nebo přes Hřensko a Schmilku do Bad Schandau, odtud směrem na Porschdorf a Waltersdorf.
Emil Wetter, A. Sieber  -  11. 5. 1913
Tiedgestein leží mezi kamenným mostem Basteibrücke a Labským údolím. Jižní stěna je obrácena k Labi, jsou zde nádherné výhledy na řeku, Lilienstein a Königstein. Pod údolní stěnu vede turistická cesta a je zde vyhlídka se zábradlím. Při lezení je o publikum postaráno. Umístění věže je na mapě:

Zvětšit mapu

Od zábradlí převislou stěnou kolem kruhu doprava a nahoru na balkón pod vrcholovou hlavou (dobírák). Odtud stavěním přímo na vrchol, nebo čistě přímo na vrchol (VIIc), nebo vlevo stěnou na vrchol (VIIa)
Kletterführer Sächsische Schweiz, azurový díl.