Koutek v rytmu  VI+, A0

Pietramurata

6 h  / 400 m 40 min V, X-XI JV
  Pietramurata  (254 m) 1 h 40 min 350 m
Jiětění vlastními prostředky, občas zanechané skoby jako mezijištění. Na štandech většinou skoby.
kvalita: Závislá na zkušenostech a kvalitě založení jištění.
vklíněnce: Sada, spíše větší
friendy: Sada
smyčky: Na prodloužení skob i jištění. Ploché smyce.
Klasická horská cesta
start:  Pokud pojedete od Sarche, hned za cedulí Pietramurata odbočte vlevo. Po pravé ruce budete mít stále se rozrůstajíci kamenolom a po levé autoopravnu a vrakoviště. Prašná cesta končí asi po 400 m na parkovišti.
Vrátit se zpět k odbočce a odbočit na cestu, která vede pod stěnou.
Po pár minutách odbočit doleva na pěšínku a po ní jít směrem k prvnímu pilíři. Po chvíli dojdete na štěrkovou cestu vedoucí z lomu. Po ní doprava a u kamenného mužíka vzhůru pěšinkou pod stěnu ( místy značeno mužíky). Pod stěnou po pěšince doprava na zarostlé rampy a po nich až co to jde k nástupu.
Pěšinkou do lesa a stále více méně po vrstevnici postupujeme ve směru na Picolo Dain. Pořád dále, až narazíte na lesní silničku a po chvíli i na značenou cestu do Sarche.
čas:  1 h 40 min
Pietramurata, 254 m
Plzeň, Rozvadov,Mnichov,Breneru, Trento. Dále po staré silnici směr Sarche - Arco - Lago di Garda.
G. Stenghel, A. Baldessarini  -  1981
Klasická horská cesta vedoucí na Primo pilastro (První pilíř) Monte Casale. Vede vlevo od výrazného hnědého pásu v pravé části stěny.

Nástup je v zarostlém koutě na konci nástupové rampy. Po polici doleva na hranu ( hrot se smyškami ) a dále na první stanoviště v koutě.
Koutem vzhůru na další stanoviště nad dlouhým střechvitým převisem, který protíná téměř celou stěnu. Odtud traverz vlevo ( skoby) až na stanoviště v plotně (skoby). Stěnkou vzhůru a doprava do šedého kouta a jím vzhůru. Mírně doprava koutkem ( skoby , VI+, A0) a vzhůru pod systém spár vedoucích vlevo od výrazně do hněda zabarvené skály. Koutky a spárami a na závěr převislým sokolíkem na štand pod komínem. (skob jen poskrovnu :-)) Komínem na vrchol pilíře.
Z pilíře vede klasická cesta doprava do zarostlých koutů a vzhůru na další stanoviště (2 délky). Je ale lépe pokračovat "Direkt Variante" z pilíře podél trhlin vzhůru až pod převisy a tady traverzovat doprava na stanoviště v koutech. (U štandu jsou vyškrábané velké šipky, ukazující další směr výstupu.) Podél koutků a spár vzhůru na další štand.
Doleva podél trhlin do kouta zakončeného převisem a přez něj koutem na vrchol ( Fixní skoba se smyčkou.)