V traverzu před prvním kruhem

Südwand

kvalita: Dobrá
vklíněnce: ne
friendy: ne
smyčky: Standardní sada, plocháče na hroty
sokolíček a spárka, stěna, komín, rajbas, přepad
start:  Od písčitého parkoviště po cestičce do kopce a roklí. Na rozcestí levou větví - přideme do sedélka mezi Falkensteinem a Hoher Torsteinem. Jdeme doprava a po cestě až k Vorderer Torsteinu. Nástup je v koutě, cca 50m vpravo od nástupového koutu na Erkerweg a Bruchholzkante.
Z vrcholu žlábkem ke slaňáku. Slaníme na plošinu a doleva (při pohledu ve směru sestupu) dolů ke druhému slaňáku.
Bad Schandau
Od Hřenska přes Schmilku směr Bad Schandau. Na začátku Bad Schandau odbočit prudce vpravo na Ostrau. Po několika kilometrech mineme hotýlek Schrammsteinbaude a o kousek dál je na pravé straně silnice neplacené písčité parkoviště asi pro dvacet aut.
Werner Rausch, H. Uibrig  -  4.9.1932
Koutem s krátkým sokolíčkem (fixní plus vlastní tutový uzel) k břízce. Levým okrajem zubaté plotny 5m vzhůru, dále doleva nahoru k překlenuté polici a delší traverz podél police ke kruhu. Cestou hromada smyc. Krátkou spárkou s převislým nástupem (chytovaté), komínem, výlez na levý předvrchol. Z něho překrok do pravé hrany dalšího předvrcholu a pěkným, poněkud morálovým rajbasem přes kruh na druhý předvrchol. Zněho přepadem na hlavní vrchol.

Cesta je hezčí než zezdola vypadá, totéž platí i o kvalitě skály. Stejně hezká jako častěji lezená sousední Erkerweg. Vyrovnaná cesta, těžší je jen první krok do sokolíčka dole a hlavně rajbas nahoře.