Dolez na pátý štand

Stollhof  (459 m) 30 min Totenköpfl, 170 m
bh
kvalita: skvělá
plotnové a stěnové lezení, spára
start:  Od informační cedule na parkovišti doprava po vyšlapané cestičce vzhůru až po stěny Totenköpfl. Podél stěny cestou Wandfusssteig kousek doprava až k rokli. Na stěně červený bod s nápisem Gaisersteig. Nástup Osterhasi cca 2,5metru od hrany, vedle cesty Dir.Österreichersteig. Je označen cedulkou na stěně.
Po cestě podél hrany doleva, kolem vyhlídky Sky Walk až na začátek startoviště. Zde doprava na zelenou Völlerin-Steig a tou až na parkoviště. Možnost slanění na lanech 2x50 m
Stollhof, 459 m
z Vídně po dálnici A2 na Wiener Neustadt. Sjezd Wiener Neustadt West a dále již po ukazatelích na Hohe Wand Natur Park až do vesnice Stollhof. Tou projet a asi po 300metrech za ní odbočit doprava (bouda pro výběr mýtného). Do kopce a asi po 500metrech vlevo parkoviště.
L.Beg, A.Riedl, P.Königsberger  -  2007
Cesta vede pravou stranou plotny Totenköpfl. Nástup cca 10 m od začátku komína Geisersteig (nýty).

1. . Z komína položenou stěnou napravo (3, 5-, 4+), lehce doleva a při hraně stěny kolmým výšvihem (6) a mírně položeným terénem do vhloubení cesty Totenköpflsteig. 38m, 6, 9 nýtů

2. . Lehčím terénem přímo vzhůru plotami na polici (možný mezištand na 2 nýtech) přes kolmou stěnku k nerezovému kruhu. 40m, 4+, 9 nýtů

3. . Od kruhu doprava na pilíř (2 nýty) k možnému mezištandu. Kouty a doprava ke štandu s řetězem. 35m, 5, 9 nýtů

4. . Od štandu šikmo dfoleva k položené hraně (první nýty nejsou od štandu vidět), přes ni pod převis a pod ním doleva na štand pod velkým koutem. 20m, 5+, 7 nýtů

5. . 2 m koutem a doleva podél spárek. Překrod doleva a spárou (erární hodiny)šikmo doleva až na vrchol pilíře. 25 m, 7- (6,A0), 6 nýtů, hodiny s erárkou.

6. . Kolmou stěnou vzhůru doprava za hranu do sokolíku, jím pod převis a přes něj na temeno, 25 m, 6, 6 nýtů, případně vklíněnec do sokolíka

7. Klíčové poslední dvě délky lze obejít variantou Händlerausstieg, od předposledního štandu koutem vzhůru a nakonec mírně dopravana temeno.

Sestup: Slanění 3*50 m, první přesedání na předpředposledním (čtvrtém) štandu (s řetězem). Neslaňovat ke štandu číslo 5, pak nejdou stáhnout lana. Nebo doleva pěšinou po kraji stěny k vyhlídce Skywalk, kousek za ni po cestě Völlerin pod stěnu.

Führer auf die Hohe Wand - Thomas Böhm.