Totenköpflsteig - lezení v hladkém koutě
***

bh
kvalita: skvělá
spára, komín
start:  Od informační cedule na parkovišti doprava po vyšlapané cestičce vzhůru až po stěny Totenköpfl. Podél stěny cestou Wandfusssteig kousek doprava až k rokli. Na stěně červený bod s nápisem Gaisersteig. První délka lehký travnatý komín.
Po cestě podél hrany doleva, kolem vyhlídky Sky Walk až na začátek startoviště. Zde doprava na zelenou Völlerin-Steig a tou až na parkoviště.
Stollhof, 459 m
z Vídně po dálnici A2 na Wiener Neustadt. Sjezd Wiener Neustadt West a dále již po ukazatelích na Hohe Wand Natur Park až do vesnice Stollhof. Tou projet a asi po 300metrech za ní odbočit doprava (bouda pro výběr mýtného). Do kopce a asi po 500metrech vlevo parkoviště.
L.Beg, F.Dangl, E.Platzer, R.Pammer  -  1929
Cesta vede výrazným zářezem v pravé části stěny. První délka je společná s Gaisersteig a vede tmavým komínem. Druhá délka doprava do zářezu a jím stále vzhůra až pod terasu vrcholové části stěny (tři délky). Po terase doprava za hranu pod začátek výrazného kouta. Koutem částečně spárou a komínem na vrchol. Jsou zde možné různé varianty cesty vedoucí vpravo po píliři od zářezu, např. třetí délka Mittlere Überholspur 6+ (A0), čtvrtá délka Ostkante + (A0).

Zobrazit místo Hohe Wand na větší mapě
Führer auf die Hohe Wand - Thomas Böhm.