Nástupový žebřík - tentokrát v plné výzbroji

Pittentaler Steig
Autor: Jan Polák - C/D, 250 m
Türkensturz (610 m), Bucklige Welt, Rakousko
Gleissenfeld

1 h 30 min / 250 m 20 min IV - XI Z
  Gleissenfeld  (362 m) 30 min 80 m
Ocelový žebřík, lano a kramle
není potřeba helma
ferratový set
Zajištěná cesta (ferrata) vedoucí strmou skalní stěnou.
start:  Od parkoviště u mostku přes říčku Pitten v obci Gleissenfeld přejdeme na pravý břeh k rozcestníku na kraji lesa. Vzhůru po značené pěšince až do míst, kde je po pravé straně vyskládaná velká kamenná mohyla. Tady odbočit na cestičku vedoucí pod skalní stěnu a po ní až k nástupu na ferratu.
Od konce ferraty (kamenná brána Türkensturz Tor) vzhůru ke kříži a podél uměle vystavěných ruin hradu po cestě přes vrchol na rozcestí. U něj je dřevěná chatka. Odtud doleva po pěšině dolů lesem až do míst , kde se odbočuje pod nástup. Na parkoviště stejnou cestou jako při výstupu.
je možno rovněž sejít i po značené cestě obcházející vrchol pozvolněji a po ní dojít do obce Gleissenfeld.
Gleissenfeld, 362 m
Po dálnici A2 směrem na Graz až na sjezd Seebenstein. Tady pokračovat po státní silnici B 54 na Seebenstein. Tam ale nezajíždět a pokračovat dále na Gleissenfeld. Po levé straně je již před Gleissenfeldem vidět skalní stěnu a zbytky hradu. Odbočit do Gleissenfeldu , přejet koleje a na první velké křižovatce doleva. Jakmile je to možné odbočit doprava a projet až nakonec vesnice k říčce Pitten. podél ní až k mostku, kde je parkoviště. Parkoviště je prakticky ve spádnici stěny s ferratou.
Österreichischer Touristenklub, Sektion Neunkirchen  -  1926
Cesta vede strmou skalní stěnou pod uměle vystavěnými ruinami hradu a sleduje systém zářezů lehce ubíhající vlevo.
Od nástupu nejprve několi metrů po ocelovém žebříku a dále již podél zajištění lany. Nejprve několik metrů vrhůru až k prvnímu traverzu. Doleva pod další kout a jím vzhůru. Další traverz vás dovede pod závěrečný strmý kozt, kterým až na podvrcholové lavice. Po nich doleva a na temeno kopce v blízkosti skalní brány Türkensturz Tor.

Pittentaler Steig

Pozor!!! V literatuře se uvádí, že cesta je částečně nezajištěná ocelovýnm lanem a je třeba zvládat lezení obtížnostního stupně 2-.
V současné době (červenec 2009) je cesta zajištěna ocelovým lanem v celé délce, s výjimkou nástupového žebříku.

Ve článku “Kde Turci nikdy nebyli“ si můžete přečíst, jak jsme ferratu lezli my.
Klettersteig Atlas, Paul Werner
Extreme Klettersteige in den Ostalpen, Jensch - Rabl, Jensch & Wissekal, Alpinverlag 2006