Nahoru a dolů.

Erichhütte
1540 m 30 min
Dientner Sattel, parkoviště pod Erichhütte  (1342 m) 6 h  700 m
ocelové lano, sem tam kramle
kvalita: dobré
není potřeba helma
ferratový set
Náročná dlouhá ferrata.
start:  Erichhütte ,  (sem z parkoviště půl hodinky po cestě do kopce). Dále po značené cestě serpentýnkami směr Hochkönig až do sedla Hohe Scharte, kde začíná ferrata.
čas:  2 h
Sestup je možný dvojí: 1. Ihned na konci ferraty odbočit ro prava do žlabu jménem Birgkar a velice strmě dolů po kamenité cestě necestě číslo 432 až na pěšinu kousek od Erichhütte.-3,5h (náročný a nebezpečný sestup) 2. Vystoupit výše až na vrchol Hochkönigu a odsud pokračovat přes celé pohoří až k parkovišti u Arturhausu. Odsud jezdí pravidelně autobusy až na parkoviště pod Erichhütte.
čas:  6 h
Dientner Sattel, parkoviště pod Erichhütte, 1342 m
Po dálnici jižně od Salzburku jedeme směrem Bischofshofen. Zde sjíždíme na silnici č. 164 směrem na Mühlbach am Hochkönig. Tím projedeme a pokračujeme až na sedlo Dientner Sattel a kousek za ním už je parkoviště.
R. Franzl a kolektiv  -  2001
Dlouhý hřeben plný překvapení a skýtající možnost celkového vyčerpání. Strmé Výstupy jsou střídány ještě strmějšími sestupy a když už si ferratista myslí, že si odpočine přijde některá z mnoha atrakcí v podobě dlouhého překroku, lanového přemostění nebo tyrolského traverzu (s připravenou kladkou). Ferratový set a slušná vytrvalost je nezbytností. Odměnou jsou výhledy snad do všech částí rakouských Alp. Ferrata končí na jednom z menších vrcholů odkud lze rovnou sestoupit nebo dojít až na samotný vrchol Hokönig, kde stojí chata Matrashaus.

Topo na bergsteigen.at

Zobrazit místo Hochkönig na větší mapě