HTL Steig 4

ÖTK-Steig (dříve HTL-steig)
Autor: Petr Jandík - D, 150 m
Hohe Wand (1052 m), Hohe Wand, Gutensteiner Alpen, Rakousko
Stollhof - parkoviště na mýtné cestě

1 h 30 min / 150 m 10 min I-XII J
  Stollhof - parkoviště na mýtné cestě  (620 m) 1 h  Sonnenuhrwand, 150 m
ocelová lana
není potřeba helma
ferratový set
Exponovaná a namáhavá zajištěná cesta, kolmé i převislé úseky. Jedna z nejtěžších ferát východních Alp, často lezená.
start:  Z parkoviště na mýtné cestě pod hlavní stěnou Sonnenuhrwand (co je nahoře ta kovová opičárna Skywalk) doleva vzhůru pod pilíř vystupující vlevo od hlavní stěny. Tam už je vidět začátek hromosvodu.
Více možností, například voprava přes Völlerin, nebo doleva po cestě doprava k bývalému hostinci Almfrieden a po žluté pod stěnu.
čas:  1 h
Stollhof - parkoviště na mýtné cestě, 620 m
od Vídně po A2 až k výjezdu Wiener Neustadt-West, odtud dále směrem Grünbach/Schneeberg. Vyjeďte výjezdem 38-Wöllersdorf na Wiener Neustadt-Nord. Na rozdvojení se držte vpravo, jeďte podle značek na Gutenstein/Wöllersdorf/B21 a zařaďte se na B21/Gutensteiner-Bundesstraße.
Pokračujte po B21. Odbočte doleva směrem na Dreistetten. Pokračujte po Hauptstraße (Muthmannsdorf). Hauptstraße (Muthmannsdorf) se stáčí mírně doprava a přechází v Gartenstr. Odbočte doleva a zůstaňte na Gartenstr.. Na 1. odbočce doprava na Kirchenstr.. Mírně doprava směrem na Weinpointweg. Mírně doleva na Weinpointweg. Mírně doprava na Emmerbergstr.. Pokračujte rovně na Hauptstr.. a po ní o 90 stupňů doleva až odbočuje doprava Hohe Wand straße - na začátku mýtná budka. Mýto je obsazené o víkendech přes den, jinak je volný průjezd.

Hans Müller, ÖTK  -

Jedna z nejpůsobivějších zajištěných cest ve vídeňských "domacích" horách. Často lezená.

Exponovaná a namáhavá, kolmé a převislé úseky. Jištěno drátěným lanem, v některých místech zdvojeným, tu a tam je nějaký ten kolík, ale ne pořád. Nejtěžší místo je hned na začátku, pak se pokračuje konstantní obtížností dál na velký suťový balkón a výstup z jeskyně Sonenuhrhöhle. Zde můžeme pokračovat buď lehce doleva přes ÖTK Klettergarten k Völlerin, nebo pokud vám to až dosud bylo lehké, můžete pokračovat rovně vzhůru variantou Blurspur (ano, Krvavá trhlina) s klasifikací E, kde už jen dosáhnout na hromosvod na začátku není jen tak, ale nejhezčí je asi původní pokračování doprava do Sonnenuhrwand, které vede ve velké expozici a vylézá nahoru vlevo vedle železné opičárny pro turisty zvané Skywalk.

Poznámka k fotkám: Použili jsme HTL Steig jako sestupovou cestu po lezení lezecké cesty, proto má lezkyně na zádech smotaná lana. Není to výbava nezbytná pro výstup touto ferátou, i když u méně zdatných lezců by možná nebylo přijištění lanem tak úplně zbytečné.

Zobrazit místo Hohe Wand na větší mapě

Führer auf die Hohe Wand - Thomas Böhm Thomas Behm.