Westwand - Glück, druhá délka

vklíněnce: Sada stoperů
friendy: sada
smyčky: do hodin
Odvážná klasika, exponované, nesnadná orientace
start:  Ze sedla Sella po cestě 649 stále dolů až na úroveň 4. veže Sella. Pak po suti pod nástup
9x slanění (8x 25 m, 6. slanění -jeskyně 20m, po 8. slanění 10 m slézt) a dostaneme se k nástupu. Po suti na cestu č. 649 a po ní mírně do kopečka k Passo di Sella/Sellajoch.
čas:  2 h
Parkoviště u hotelu Gérard
Z dálnice směr Passo di Sella/Passo Gardena/Gröden přes Wolkenstein. Na rozcestí směrem na Passo Sella/Sellajoch a tam zaparkovat
Ferdinand Glück a spol  -  1929
Klasický alpinismus se vším všudy. Orientačně ne vždy jasné kličkování téměř kolmou stěnou přerušovanou pásy převisů, kde se dá lézt na více variant a je třeba najít tu správnou. Lezecká obtížnost není hlavním problémem cesty. U čtyřkových délek nebývá víc jak tři jštění na délku. Pěkné lezení v pevném kameni.

(1) Nástup u velkého balvanu a komínkem pod převislou stěnu, traverz doleva až za hranu do jeskyňky - štand 2 skoby a kytka :-).

(2) Traverz dále ke hraně (možnost pěkné fotky prvolezce na pozadí Langkofelu), nahoru a mírně doprava pod další stěnu.

(3) Žlábkem šikmo doprava ke skalnímu hrotu s erární smyčkou, od něj mírně doleva nahoru pod klíčové místo.

(4) Nahoru ke žlutému popruhu ve skobě, traverz doleva a dál doleva přes převis (3 koby, klíčové místo). Dále doleva a doprava vzhůru na štand.

(5) Nahoru kolem žebírka, skoba, a středem stěny do rokle s velkými hodinami, omotanými erárními lanovicemi.

(6) Mírně doleva (2x hodiny) a doprava do dvojspáry, kterou přímo vzhůru.

(7) Ze štandu doprava (skoba) a vzhůru do komínku a na štand vlevo.

(8+9) Mírně šikmo doleva se táhnoucím komínem dvě délky.

(10) Pokračováním komína přes převisek a na vrcholové skalky a na vrchol.

Ačkoliv cesta není lezecky příliš obtížná, nelze ji doporučit pro začátečníky bez zkušeností v horách. Dlouhé málo odjištěné lehčí úseky, možnost se prásknout do těžkého terénu.

Z vrcholu kousek směrem k věžičce s vrcholovou knihou, tu obejdeme zleva a jsme u prvního slaňáku, hurá dolů roklí mezi věží a hlavním masivem, devětkrát slanit.