Cesare Piazetta Klettersteig

Passo Pordoi/Pordoijoch  (2239 m) 1 h 30 min 900 m
Fixní lano
ferratový set
Velmi těžká ferrata, není zajištěná celá. V horních partiích dvojkové lezení
start:  Ze ssedla Passo Pordoi/Pordoijoch (22329 m) k válečnému památníku (2229 m). Poté po cestě č. 5 a přes louky a údolí Val di Soèl k patě skalních stěn. Pak trochu doprava, nástup je u pamětní tabulky.
čas:  1 h 15 min
Z vrcholu Piz Boè (chata) nejprve cestou 638 (jihozápadně), potom cestou 627 do Pordoischarte, odtud dále cestou 627 do sedla Passo Podroi/Pordoijoch. Z Pordoischarte lze také vystoupit k náhorní stanici lanovky Pordoiseilbahn a tou pak sjet do sedla Pordoi
čas:  1 h 30 min
Passo Pordoi/Pordoijoch, 2239 m
Z dálnice směr Passo di Sella/Passo Gardena/Gröden přes Wolkenstein. Na rozcestí směrem na Passo Sella/Sellajoch. Ze sedla dále dolů do údolí kolem výrazné stěny Sas Pordoi a nahoru do sedla Passo Pordoi/Pordoijoch (dolní stanice lanovky)
Prvních 100 metrů je velmi těžkých a namáhavých. Na konci fixního lanase dále leze volně přes skalní stupně (II, jisticí body). Pod Punta di Larsei na skalní polici doleva (západně). Úniková cesta možná doleva cestou k Pordoischarte.

V létě mačky a cepín netřeba, na jaře a podzim podle okolností. V zimě určitě ano.
Klettern in Gröden, Mauro Bernardi, Athesia Touristik 2002.