Fairview Dome - Sysel v první délce. Koutová spára postupně těžkne, klíčové místo je nad spojením obou spár

Regular Route

2 x 60 m poloviční vklíněnce: 2 sady
friendy: po jednom 0,5 a 1,75 až 3 palce, po dvou 0,6 až 1,5 palce
smyčky: Hodně na prodloužení
Prestižní cesta ze seznamu 50 klasických výstupů Severní Ameriky. Spáry, sokolíky, kouty
start:  Ze štěrkového parkoviště pro 6 aut (viz mapa) 3,4 míle západně od Tuolumne store a 4,2 míle východně od Tenaya Lake. Z levého rohu parkoviště vychází stezka označená horolezeckými značkami - sloupky s obrázkem karabiny. Blízko dómu se stezka dělí - půjdeme po její levé větvi až pod nástup
Z vrcholu jižním směrem po mírně skloněném tupém hřbetu posetém knoby, na sestup se lze přezout do trekovek nebo pohorek. Postupoujeme nejméně strmými úseky dole trochu doleva směrem k velkému stromu, od něj jihozápadně a obloukem pod Z stěnu. Po pěšině na sever k parkovišti přes rozcestí, na kterém jsme ráno odbočovali na nástup
Parkoviště, 2577 m
Po silnici 120 k parkovišti, je to jediné parkoviště v lese na levé straně (při jízdě od Tuolumne Store'
ChuckPratt a Wally Reed, RP Steve Roper a Mark Powell  -  srpen 1958, volně 1962
Jedna z nejlepších cest v Tuolumne, lze očekávat fronty a pomalá družstva. Stává se, že musíte přijít několikrát, nepomůže ani přijít ve všední den. Větší šance je na začátku sezóny, kdy jsou ale horní partie proteklé vodou z tajícího sněhu. Dobrá šqnce je na závěr sezóny, kdy musíte počítat s chladnem, protože v noci mrzne a stěna má slunce až odpoledne.

Návrat ze stěny je možný jen při zanechání materiálu, pouze na stromku v polovině druhé délky je udělaný slaňák. Jinak počítejte se zanecháním dvou až tří stoperů a smyčky. Z Crescent Ledge po čtyřech délkách se dá slanit jinudy, směrem šikmo na západ.

Fairview Dome, Regular Route topo

(1) Výstup začíná na šikmé polici mezi dvěma sbíhajícími se spárami. Pravou koutovou z nich vzhůru stále obtížněji, až kde se stýká s levou (5.9, vlhké, oleštěné). stanoviště 9 m nad klíčovým místem na šikmé polici u spáry, 48 m.

(2) Dále spárou s nepříjemným rozšířeným místem 5.8, štand na polici, 21 m

(3) Dále spárou, která se mění na koutovou prstovku až žábovku (stále 5.7) pod převis a přes něj, 50 m

(4) Dále koutem, doleva na hranu k velkému bílému odštěpu, mírně doprava, odštěpy a knoby na bivakovací polici Crescent Ledge, 45 m, 5.7. Z police se dá na jejím pravém kraji slanit směrem doprava do západní stěny.

(5) Ukloněným koutem doleva 5.4, v závěru 5.6 na štand na další polici, 36 m.

(6) Dalším ukloněným koutem doprava, zpočátku snadno 5.0, dále se kout zvedá a sokolíky doprava pod převis. Přes něj na pravé straně (5.9, nebo více vlevo 5.9) a dalším koutem na štand, 48 m.

(7) Koutek kousek šikmo doleva a pak buď přímo mírně doprava na polici (5.7), nebo dál snadněji větším obloukem doleva a zase doprava, 12 m

(8-11) Doprava po polici, na konci kouty přes bloky vzhůru stále mírně šikmo doprava ke štandu u stromu, maximálně 5.4, varianty až 5.6. Délky 45, 30, 30 a 30 m, celkem 135 metrů možno současně. V 11. délce kolem velkých bílých odstěpů. Z velké kosovkou zarostlé police doleva a tajbasem 5,.4 na vrchol.

Z vrcholu perfektní rozhledy na Daff Dome a kaňon řeky Tuolumne.

Zobrazit místo Fairview Dome na větší mapě
Tuolumne Free Climbs, Greg Barnes, Chris Mc Namara, Steve Roper, Supertopo, second edition