Cathedral Peak - pohodová prstová spára pod 1. štandem

kvalita: Dobré možnosti
2 x 60 m poloviční vklíněnce: 1 až 2 sady
friendy: po jednom až dvou 0,6 až 2,5 palce
smyčky: Hodně na prodloužení i na hroty
Jedna z nejestetičtějších cest v Tuolumne Meadows. 5 délek lehkého a středně těžkého spárového lezení.
start:  Ze štěrkového parkoviště po okraji silnice 120 u stezky na Cathedral Lakes po cestě John muir Trail cca 8 minut, mineme odbočku doleva (tou ne). Cesta se zahýbá doprava, vyjde se po 30 žulových schodech a zahne doleva. Po 60 metrech najdeme skoro metr širokou písčitou lezeckou stezku, která odbočuje doleva u velkého kamene. Po ní 45 minut (1,5 míle) dokud nezačne stoupat doprava do stahu. Cesta pokračuje a několikrát se rozvětvuje. K nástupu vedou všechny větve, ale je lepší zůstat vpravo.
čas:  1 h 30 min
Z vrcholu slezeme posledních 9 metrů, obtížnost IV. Zpod vrcholu odcházíme trojkovým terénem. Na velké polici traverzujeme 4,5 metru doprava dolů, potom 45 m po trojkových policích doleva dolů. Potom opět doprava po čtyřkových policích a plotnách. Od úpatí polic a ploten severně ke hřebeni. Po něm 30 metrů k hodně používaným písčitým pěšinám a dolů k úpatí a cestoui příchodu zpět. Na začátku nebo konci sezóny může pod vrcholem ležet sníh.
čas:  2 h
Parkoviště, 2614 m
Po silnici 120 k parkovišti poblíž Visitors Centra
Chuck Wilts a Spencer Austin  -  1940
Jedna z nejestetičtějších cest v Tuolumne Meadows. 5 délek lehkého spárového a stěnového lezení. První délky jsou v mírně skloněném terénu, který se postupně napřimuje a těžkne. Kvůli své kvalitě a kráse je to jedna z nejlezenějších cest v Tuolumne. Očekávajte davy. Je tu naštěstí hodně možností předběhnout pomalé party.

Návrat: Bouřky a blesky zde překvapily již mnoho lezců, buďte připraveni utéct. Slanit se dá i s jedním lanem 50 nebo 60 m, ale lepší je mít dvě. Na slanění dáte mnoho stoperů a je i hodně možností smyček na hrotech nebo v hodinách, slanit se dá i ze stromů.

Zobrazit místo Fairview Dome na větší mapě
Tuolumne Free Climbs, Greg Barnes, Chris Mc Namara, Steve Roper, Supertopo, second edition