Manure Pile Buttress - Nutcracker, spára ve třetí délce

vklíněnce: sada, jeden velký
friendy: 1x 0,4 palce, 2krát 0,5 až 1,5 palce, 1x 2,5 až 3 palce
smyčky: dlouhé smyčky
Klasická cesta, sokolíky, prstové a ruční spáry, občas na tření a převislá stěnka jako klíčové místo
start:  Na parkovišti na cestu za WC, po ní severovýchodně k úpatí Manure Pile Buttress. Nutcracker začíná cca 60 m vpravo.
Z vrcholu na severozápad kousek po pěšině. potom dolů a severozápadně k 60 metrům trojkového a čtyřkového terénu, který vede k lezecké stezce. Po ní pod stěnu.
Camp 4, 1209 m
V údolí nejlépe bezplatným shuttle busem na zastávku E3 linky El Capitan Shuttle (jezdí do 12 října), zastávka El Cap Picnic Area, nebo autem 1,6 míle západně od Campu 4 a zaparkovat v picnic area, nebo pokud hrozí pozdější návrat raději naproti na silnici. Picnic Area se zavírá někdy v 8 večer a nesmí se tam pak parkovat.
Royal Robbins  -  1967
9 metrů trojkou ke stromům na polici.

(1) Sokolíkem, který se stále obloukovitě zvedá až do převisla. Štand nad zlomem (5.8). Možná varianta vlevo spárou 5.6 a runoutem přes odštěp doprava.

(2) položeným koutem doprava (5.4) na polici s balvanem.

(3) Prstovou a ruční spárou k sokolíku a stále sokolíkem ke štandu na poličce. (5.7)

(4) Šikmo doprava přes stříšku a na tření šikmo doleva. Dále vzhůru podél spáry přes další stříšku na štand pod převisem (5.8)

(5) Pod převisem doleva a koutem přes převislý stupeň, klíčové místo (5.8). Dále lehkým sokolíkem (5.6) na vrchol.

Nutcracker vděčí za své jméno faktu, že poté co jeho autor Royal Robbins navštívil v šedesátých letech dvakát Velkou Británii, kde se seznámil se vklíněnci, rozhodl se tuto cestu vytvořit bez použití skob, které v šedesátých letech 20. století poničily hodně spár. Cestu pak pojmenoval podle toho Nutcracker Sweet, což se později zkrátilo jen na Nutcracker.

Slunce sem svítí od pozdějšího rána až do večera, slanit se dá bez ztráty materiálu nejvýš ze třetího štandu.