První délce pod drnem

vklíněnce: Jen na posílení morálu v 1. délce
friendy: Jen na posílení morálu v 1. délce
smyčky: na prodloužení
Rozmanité lezení alpského charakteru v drsném a neolezeném vápenci
start:  Zeppezauer Haus ,  15 minut od lanovky po skipistě. Na dalším kopečku za odbočkou na Salzburger Hochthron u panoramatické cedule po cestičce doleva do travnatého dolíku (rucksackdepot) mezi kosovkou (mramorová pamětní deska vpravo dole). Dále sestup strmými travami, místy fixní lano, do travnatého sedla. Po cestičce doprava k jeskyni (žluté značení). Odtud po fixním laně traverz doleva k prvnímu slaňáku, od něj po dalším fixu k pravému slaňáku (prase, velký kruh). 2x 50 m slanit, první přesedání je pod převisem.Druhé slanění táhněte při pohledu shora doprava na skalnatou rampu. Traverz trávoskalním systémem vodorovně doprava k nástupu markantního kouta - Ostwandverschneidung. Od žehličky na hraně ještě 50 m (skoba) vodorovně a mírně dolů k nástupu. Nástup u borháků s popruhem. Pokud nástup netrefíte, lze nastoupit i v polovině první délky z travnaté police.
čas:  1 h 30 min
Od konce cesty vysekaným průchodem v kosodřevině k pistě, po ní kousek zpátky a k ruksakdepotu s pamětní deskou (10") a po pistě k lanovce
Dolní stanice lanovky Untersbergbahn, 470 m
Salzburg, Grödig, San Leonhard - dolní stanice lanovky
Peter Knausender, Ingo Gugl  -  22. 8. 1999
Z trávy plotnou s vodními žlábky na polici a vpravo do další plotny (nýt s karabinou) a šikmo vpravo na polici. Dále doprava pod převis s visícími smyčkami. Přes něj (3x A1). Lehčí plotnou s travnatými lávkami šikmo doprava pod plotnu. Plotnou s vodním žlábkem a drsnou spárou pod převislý kout. Jím, 6+, na polici. Přes dunící rozlámané bloky do komína a na vrchol věžičky. Závěrečná žlutá stěna s oranžovými lišeníky a s kolmými a převislými stupni (6+) vede na poslední polici pod vrcholovou kosodřevinou. Ještě 8 m 3+ na vrchol.

Drsný, neolezený vápenec, ne vše je stoprocentně pevné, i přes luxusní odjištění to není tak úplně plezírová túra. Při slaňování pozor na pád kamení, mohou slaňovat i další družstva.

Je třeba nechat cestu po deštích tak dva dny vyschnout. Pro lezení je třeba stabilní počasí. V případě zvratu počasí není ústup jednoduchý. Zpod stěny by bylo možné nouzově sestoupit k Toni Lenz Hütte slaněním za kosodřevinu a sestupem po strmých trávách, které za mokra dost kloužou. K batohům na vrcholu je to pak něco přes 2 hodiny do kopce.

Im Reich der Zwerge - topo

Im Reich der Zwerge - topo, foto: Petr Jandík

Zobrazit místo Salzburger Hochthron na větší mapě
Genussklettern Östereich Mitte, Alpenverlag Jentsch - Rabl, schémata v knize v Zeppezauer Haus