Rajbasový dolez druhé délky

vklíněnce: ne
friendy: ne
smyčky: 3
Nádherné lezení povětšinou v pevné skále, rozmanité
start:  Kaiserbrunn ,  Z parkoviste prejdeme most a zřetelnou pohodlnou stezkou vzhůru. Cca 50 m před tím než stezka dorazí k velkému suťovisku odbočuje doleva nahoru stezka (mužík, kámen s číslem 832). Stezkou nahoru a nakonec doprava přes suťový kužel pod stěnu. Nástup ve spádnici kotle mezi levou věží a hlavním vrcholem Großofen. Vpravo od kotle, nebo hřebínkem vlevo do kotle k vlastnímu nástupu.
Kousek nahoru, mužíci značky a doleva zpět pod stěnu. Pozor, nesestupovat hned prvními suťovými žleby!
Kaiserbrunn, 530 m
Autem z Vídně na jih po A2 a pak pro silnici S6 do Gloggnitz a dále přes Reichenau do Höllentalu, mineme dolní stanici lanovky a zaparkujeme na parkovišti u prvního mostu za lanovkou. Z Kaiserbrunnu směr Reichenau, zaparkovat za 2. mostem přes řeku.
A. Kopfenberger, H. Braun, G. Kaminek  -  1986

Čistá nezarostlá skála. Z kotle lehkým komínokoutem pod převis, traverz doprava ke hraně (štand). Dále na hranu a podél šikmé pukliny vpravo vzhůru k hodinám (klíčové místo, nevěřte číslu 6 na schématech), šikmo doleva přes převis a po ukloněné plotně doprava na štand. Vzhůru na polici a po ní doleva k borovici - štand. Plotnou mírně šikmo vzhůru (štand), 3 m doprava a vhloubením na vrchol.

Topo

Topo, foto: Petr Jandík

Zobrazit místo Rax-Schneeberg na větší mapě
Samizdatový průvodce Höllental od T. Behma.
Průvodce lze koupit např. ve Weichtalhausu.