Klíčový traverz

borháky, hodiny
vklíněnce: netřeba
friendy: netřeba
smyčky: pár kusů do hodin, nejlépe šité
Madlovité lezení snů, mraky hodin. Velmi oblíbené.
start:  Kaiserbrunn ,  Nedaleko od tábořiště Kaiserbrunn ve směru od Vídně na parkoviště mezi Weichtalhausem Hochstegbrücke. Po cestě do příkopu Stadlwandgraben cca. 15 min do kopce, první výraznou odbočkou doleva nahoru k prvním viditelným stěnám. (o víkendu tam bývají lidi - nasadit helmu). Cesta začíná cca 50 m vpravo od místa, kde stěna zasahuje nejníž, na žebru vlevo od výrazného žlabu táhnoucího se celou stěnou mírně šikmo doprava. Dá se také nastoupit cestou Sanduhrparadise v nejnižším místě stěny.
Po dolezení na vrcholovou cestičku doleva a po ní obloukem pod nástup.
Kaiserbrunn, 530 m
Autem z Vídně na jih po A2 a pak pro silnici S6 do Gloggnitz a dále přes Reichenau do Höllentalu až do Kaiserbrunnu.
E.Brunnthaler u. H. Nowy  -  1989
Nástup žebrem vlevo od žlabu vedoucího celou stěnou, doleva na předskalí. Plotnou k borovici se smyčkami. Vzhůru a doleva kolem hrany, mírně doprava k jeskyňce s knížkou. Plotnou doprava a vzhůru pod závěrečnou stěnku. Jí na vrcholovou cestičku.
Originální nástup je hodně lehký, dá se zpestřit trojkovou první délkou od Sanduhrparadise.

Délky: 1. 30 m, 2-,
2. 20 m, 4,
3. 40 m, 4,
4. 30 m, 5+,
5. 40 m, 4

Průvodce Kletterführer Höllental, Rax und Schneeberg, Thomas Behm, thomasbehm.at, dá se koupit ve Weichtalhausu