Žádný plezír, náročné lezení

borháky, hodiny
vklíněnce: netřeba
friendy: netřeba
smyčky: pár kusů do hodin, nejlépe šité
Klasická hrana, kvalita skály střední, náročná cesta, žádný plezír.
start:  Kaiserbrunn ,  Z parkoviště na silnici Höllentalem, nedaleko od tábořiště Kaiserbrunn ve směru od Vídně na parkoviště vpravo před lavinovým tunelem. Kousek zpátky a značenou cestou na Schönbrunnerstiege. Nástup na hranu je těsně před začátkem schodů.
Po dolezení na konec doprava do kopce po pěšině a exponovaným zatravněným svahem k úpatí Blechmaueru. Po Schönbrunnerstiege a po cestě zpátky na parkoviště.
Kaiserbrunn, 530 m
Autem z Vídně na jih po A2 a pak pro silnici S6 do Gloggnitz a dále přes Reichenau do Höllentalu až do Kaiserbrunnu.
B. Jug, F.Pekovits, H. Nigman  -  1932
Nástup u začátku schodů Schönbrunnerstiege. První dvě délky kolem hrany, poté mírně doleva a třetí štand u příčného vhoubení. Překrok doprava a stěnou kolem stromku a borháku s kroužkem doleva za hranu. Trojkovým žlábkem na travnatou polici a přes převis na další zarostlou plošinu na vrcholu hrany. Odtud již pěšky.

Průvodce Kletterführer Höllental, Rax und Schneeberg, Thomas Behm, thomasbehm.at, dá se koupit ve Weichtalhausu