Kletersteig Echernwand - D-čkové místo prověří fyzičku i psychičku

Hallstatt – stanice lanovky na Salzberg 45 min
není potřeba helma
ferratový set
Vápencové stěnky, 2 místa D - mírně převislá 8m stěnka a žebřík s morálním překrokem nad převis.
start:  V Hallstattu snadno najdeme stanici lanovky na Salzberg, stoupáme doprava kolem ní po asfaltce a asi po 100 m odbočíme vlevo na stezku do lesa. Téměř vodorovnou lesní cestou (ke konci stoupání) se za 15 minut dostaneme pohodlně k nástupnímu žebříku (Einsiegsleiter).
Po lesní cestě vpravo jsme za 15 minut u horní stanice lanovky. Stojí za to dojít k restauraci – za ní ční nad jezero fotogenická vyhlídková plošina. Hallstatt shora vypadá jako městečko z pohádky. Dolů seběhneme po upravené cestě pod lanovkou, kolem štoly na těžbu soli Kaiser Franz Josef I.
Hallstatt – stanice lanovky na Salzberg
Linz – Gmunden – Bad Ischl – Hallstatt

Hezké stěnky se střídají se zarostlejšími úseky, obtížnost se postupně zvyšuje (Eibenwald, Wiesn). Trochu víc síly vyžaduje Panoramaleiter, zato Gamsband nabídne krásné výhledy na Hallstattské jezero.

Asi ve 2/3 cesty si můžeme vybrat buď vlevo mírně převislou stěnu Roli´s Wandl (obtížnost D), nebo vpravo snadnější Variante Rechts. Obě cesty se po chvíli spojí a následuje hezké lezení až k velmi vzdušnému žebříku – Deubleleiter (obtížnost D) – kterým překonáme převis. Horní příčky poskytnou daleký i hluboký výhled a prověří psychickou odolnost.

Pak ještě trochu lezení, až se vyhoupneme k lesní cestě. Po ní vpravo jsme za 15 minut u horní stanice lanovky. Stojí za to dojít k restauraci – za ní ční nad jezero fotogenická vyhlídková plošina. Hallstatt shora vypadá jako městečko z pohádky.