Druhá délka, závěr VI-

Arco

5 h  / 345 m 15 min celoročně JV
  Arco  (100 m) 25 min Parete Padaro, 200 m
hodiny s fixními smyčkami, nýty, skoby, vklíněnce
kvalita: dostatečná
vklíněnce: na dojištění, malá sada
friendy: 1-3
smyčky: pár na prodloužení
Kouty, plotny, převisy, spára, rozmanité lezení. Poměrně tvrdá klasifikace, nic pro překližkové atlety.
start:  Od pravotočivé zatáćky 180 stupňů po pěšině suťoviskem vzhůru. na rozcestí jsou na skále šipky k cestám. Jdeme směr Via Apollo a potom jeśtě dál doprava. U nástupu je modrý nápis Rampa.
Sestup trochu dobrodružný. Od konce cesty po pěšině v lese nahoru a doleva (mužíky). Dále vylezeme pár metrů na loučku a stále podél mužiků až cesta sestupuje dolů k vrcholové knize ve tvaru podobném ptačí budce. Ještě kousek dolů je první slaňák 20 m. Po slanění jdeme lesem doleva (podle pohledu zespodu) a dolů k dalšímu slaňáku - 33 metrů. Poslední slanění je 50 metrů vzduchem a na závěr se musíme zhoupnout přes rokli na vrchol odštěpené věže. Odtud slézáme doprava (hleděno zdola), místy II. Po pěšině k rozcestí, zde jdeme dolů a dojdeme na silnici.
Arco, 100 m
Přes Brenner do Arca, dále do vsi Padaro a ještě cca 500 m do kopce. Parkujeme nejlépe vlevo před zatáčkou, horší možnost je nad zatáčkou vpravo.
Heinz Grill, Sigrid Königseder, Franz Heiß  -  Jaro 2009

Rozmanitá cesta v divoké stěně. Je vidět, že se leze, ale málokdy tam někoho potkáte. Ačkoliv vede zarostlou stěnou, leze se skoro pořád v pěkné a pevné skále.

1. Trojkovou rampou se přes pětkovou plotnu dostaneme pod převislou stěnku, ohodnocenou autory VI-, ale víc by odpovídalo VI+. 20m, 1 bh 1 skoba 1 hodiny.
  2. Koutem (frendy) pod převis. Přes něj podél spárky pod hladkou stěnku s delikátní poličkou na vrchu. V+, závěr VI-. 30 m 2 bh, 1 skoba, frendy.
  3. Lehce (III) kolem hrany doprava, v+ dollez na štand. 25 m 1 bh, 2 skoby, smyčka, stopery
  4. Dále doprava. Ukloněnou plotnou s vykapanými hroty od vody diagonálně šikmo doprava, V-, V, 40 m, 2 BH, smyčka, stopery
  5. Pochod lesem (šipka) a lehkou rampou ke štandu. 45 m
  6. Plotničku do kouta a jím pod malý převisek. Doprava, vzhůru, opět doprava ke hraně a po ní na polici. IV+, V+, VI-, 45 m 3 BH, 2 skoby, stopery, smyčky, friend.
  7. Plotnou vzhůru a lámavým traverzem doprava kolem stromu na začátek plotny. 30m, IV 2 BH, 2x hodiny.
  8. Položenou plotnou IV+ ke komínu V+ do kouta k jeskyňce. Přes strom doprava na štand. 40m, 2 BH, 1 skoba, friend.
  9. Nepříznivě vrstvenými plotnami šikmo doprava V+ a vhloubením vzhůru. 40m 3 BH, 1 skoba, 2x hodiny.
  10. 30 m II.

Schéma cesty je zde.

Cesta vyhledává pěkné části stěny a vyhýbá se zarostlému sajrajtu. Pěkné lezení, ale žádná sportovka.