Astrofant

Oberjettenberg  (641 m) 3 h  SZ stěna, 300 m
nýty
smyčky: 2x na štandy
Plotny, drsná skála, vodní žlábky
start:  Od parkoviště v Oberjettenbergu po asfaltce kolem vojenského zařízení, první zkratkou kolem horních kasáren, kde začíná lesní cesta ve směru Neuer Treunsteiner Hütte. Po ní cca 250 metrů až odbočuje cesta doleva, přicházející zakrátku na lesní silnici. Po ní doleva až k velkému polomu a doleva úvozem ještě několik strmých zatáček až u mužíku odbočíme doprava na podstatně užší pěšinu. Ta vede strmě vzhůru až k prvním skalám a doleva pod nimi do Wartsteinkaru (ca. 1350 m, 2 h). Výše v karu je místo na odkládání ruksaků, hůlek a podobně. Pod skalami dále doleva traverz přes dva žlaby kolem nástupu Sternschnuppe, nástup je na předskalí vlevo nad nástupem Sternschnuppe u borháku.

čas:  2 h
Z posledního štandu travnatým žlábkem krátkým lehkým lezením do kosodřeviny náhorní plošiny Reiteralm.
Pěšinkami v kosovce cca 50m na východ až na štěrkovou silnici. Po ní kousek doprava asž k cestě vedoucí ke horní stanici lanovky Bundeswehru. Vpravo od ní začíná údržbářská ferrata (na začátku varovná cedule o nebezpečí vysokého napětí, kterou ignorujeme), po které sestoupíme do karu k uloženým batohům. Za další dvě hodiny sestoupíme dolů k parkovišti.
čas:  3 h
Oberjettenberg, 641 m
Kolem Salzburgu na Bad Reichenhall, dále v Unterjettenbergu odbočíme na Berchtesgaden a po chvíli na Oberjettenberg. Zde zaparkujeme na Wanderparkplatz.
Markus Furtner, Wolfgang Schmid  -  2002

Velmi pěkná aplská sportovka s relativně mírnými obtíženi a dobrým odjištěním. Pevná a často velmi hrubá skála, převažují vodní žlábky a plotny. Jedno místo 6+ lze obejít vpravo. Vzdálenost borháků v šestkových pasážích 2 - 3 metry, v pětkových 3 až 5 metrů. Stopery a friendy lze jen těžko použít kvůli kompaktní skále.

I když je cesta kompletně vynýtovaná, je třeba ji brát vážně. Není to cesta pro někoho, kdo dosud lezl jen na překližce. Nerezové nýty jsou na bílém vápenci špatně vidět. Lezec bez zkušeností se může zaprásknout do neodjištěného terénu a to nemusí být bez následků.

Cesta vede vlevo paralelně s cestou Sternschnuppe.