8. délka

nýty
smyčky: na prodloužení
Položené plotny, rajbasy
start:  V Ailefroide skrz kemp od silnice doleva a přes potok a louku k nejlevější výrazné stěně nad loukou. Po suťovém svahu doleva podél stěna nahoru až k nástupu.
Po slaňovací dráze na 2. štand a z něj rovně dolů přes kolmou stěnu se sportovními cestami do kuloáru a jím k nástupu.
Ailefroide, 1500 m
Ze silnice Briancon - Gap odbočíme na Vallouise a dál údolím do Ailefroide. V vesnici vícero parkovišť.
JM Cambon, Patrick Corréard  -  1994

Populární dobře vynýtovaná sportovní cesta v žulovém ráji Ailefroide. Na sluníčku bývá jen část horních délek. Nástup v kuloáru táhnoucím se podél levého okraje stěny Fissure d'Ailefroide. Skrz kemp od silnice doleva a přes potok a louku k nejlevější výrazné stěně nad loukou. Po suťovém svahu doleva podél stěna nahoru až k nástupu.

1. Podél hran a žeber přes výšvih, 5c

2. Mírně doleva uprostřed delikátní traverz, na položenější plotnu, štand vlevo u hrany, 5c

3. Položenou plotnou přes kolmý stupeň na další položenou plotnu, 4c.

4. Dále položenou plotnou v černé žule k bílému žebru a přes něj na štand. 4c

5. Obtížným traverzem doleva na položenější plotny, 5c

6. Mírně doprava zpočátku lehce, poté delikátní traverz doprava a vypečený dolez na štand, 5c

7. Koutem, z něj doleva a pod převisy doprava na štand, 5c

8. Pod převis, pod ním doprava, sokolíkem přes něj a rajbasový dolez k dobíráku/slaňáku u vrcholu stěny, 5c

Slaněním 6x45m zpátky pod nástup. Druhý slaňák odshora se špatně hledá, s lany 60 m se dá tak akorát slanit na 4. štand cesty, když ten slaňák nenajdete. Z 2. štandu cesty se sjede jedna délka přes kolmý sportovní sektor do kuloáru a jím k nástupu.