Poslední délka

smyčky: na prodloužení
ferratový set
Položené plotny, rajbasy, kouty
start:  V Ailefroide skrz kemp od silnice doleva a přes potok a louku k nejlevější výrazné stěně nad loukou. Nástup v nejnižším místě stěny vpravo od nástupu Snoopy Directe.
Po slaňovací dráze na 2. štand a z něj rovně dolů přes kolmou stěnu se sportovními cestami do kuloáru a jím k nástupu.
Ailefroide, 1500 m
Ze silnice Briancon - Gap odbočíme na Vallouise a dál údolím do Ailefroide. V vesnici vícero parkovišť.
Maxime André, Bernard Gorgeon  -  1973

Populární většinou dobře vynýtovaná sportovní cesta v žulovém ráji Ailefroide. Celý den ve stínu. Nástup v nejnižším bodě stěny Fissure d'Ailefroide. Skrz kemp od silnice doleva a přes potok a louku k nejlevější výrazné stěně nad loukou.

1. Položenou stěnou celkem jednoduše na štand,4c

2. Přes přěvislou bariéru vlevo, nebo vpravo 5c a již lehčeji 4v ma štand pod koutem. Převis lze též obejít ještě více vlevo cestou Snoopy Directre a nad převisem doprava (mezištand s kruhem v traverzu), sál doprava a kanodu na původní štand 2. délky. 5c, 4b.

3. Přes položenou plotnu do zarostlého vhloubení, štand pod koutem (BH + friend) 4b.

4. Koutem a dále komínem, štand na konci komína vpravo, 5b

5. Vhloubením pod kolmou hladkou stěnku 4c

6. Hladkou stěnkou nahoru a doleva k jeskyňce, 6b+ nebo 5c, A0

7. Přes borovici vodorovně rostoucí se stěny vzhůru a pěkným sokolíkem na konfortní štand s borovicí 5b

8. Lehčí rampou šikmo doleva do vhloubení, do kterého sdola přichází cesty Snoopy Directe, 4b

9. Z vhloubení doleva stěnkou do plotny, jí doleva na hranu vhloubení. 3c
  10. přes vhloubení doleva a koutem na balkónek pod strmým stupněm, 4b
  11. Strmou částí stěny do položeré plotny a jí třením na poslední štand, 5c

Slaňovat lze buď přímo dolů, nebo sestoupit v pohledu zdola doleva ke slaňáku Tire d'Ailefroide a slanid od něj podle popisu:

Slaněním 6x45m zpátky pod nástup. Druhý slaňák odshora se špatně hledá, s lany 60 m se dá tak akorát slanit na 4. štand cesty, když ten slaňák nenajdete. Z 2. štandu cesty se sjede jedna délka přes kolmý sportovní sektor do kuloáru a jím k nástupu.

Další možnost je sestoupit strmou pěšinou doleva.