Kletterbrüderpfad

vklíněnce: ne
friendy: ne
smyčky: na štandy
Velmi pěkná a oblíbená klasika téměř celá v pevné skále. Vede kolmou stěnou a na svou obtížnost je exponovaná.
start:  Z parkoviště Teufelsgratparkplatz (47.8359183N, 16.0631611E) u obce Stollhof po cestě směr Teufelsgrat. Od nástupu Teufelsgratu (pamětní deska Glaser) cca 50 m doprava po modře značené Wandfußstgeig a po pěšině vzhůru k jeskyni. na levé hraně jeskyně je štand ze dvou nýtů.
Na konci lezení lehkým zarostlým terénem (1 - 2) na náhorní plošinu. Tam směrem doleva po pěšinkách ke žlutě značené cestě Leitersteig a po ní dolů pod stěnu, případně až na parkoviště.
čas:  1 h
Stollhof - parkoviště Teufelsgratparkplatz, 570 m
Podle navigace jeďte do obce Loderhof, dále do Ranhofweg a na Teufelsgratparkplatz.

R. a R. Kögler  -  1922

Přístup: Z parkoviště Teufelsgratparkplatz (47.8359183N, 16.0631611E) u obce Loderhof po cestě směr Teufelsgrat. Od nástupu Teufelsgratu (pamětní deska Glaser) cca 50 m doprava po modře značené Wandfußstgeig a po pěšině vzhůru k jeskyni. V levé hraně jeskyně je štand se dvěma nýty.

1. Lehkým terénem do kouta, vzhůru a doprava nad převis na plošinu 5-, 4, 30 m

2. Vzhůru kolem stromu a doprava. U 2. nýtu odbočuje varianta (5) vzhůru a mírně doleva, nebo lehčí varianta doleva k jeskyňce a doprava na štand. 4+ (variabta 5), 35 m.

3. Úzjým, kolmým a exponovaným zářezem mírn+ šikmo doleva a přes hranu ke štandu. 4-, 3+, nýty a hodiny, 25 m.

Zobrazit místo Hohe Wand na větší mapě

Führer auf die Hohe Wand - Thomas Böhm Thomas Behm.