V šikmé spárce, jedno pochybné UFO

Neuer Talweg

smyčky
kvalita: jde to
vklíněnce: UFO 1 a 2
smyčky: různý repertoár, uzly a hodiny
Kolmá stěna podél spáry
start:  Nástup u (S)V hrany na balkóně. Tam buď zarostlým koutkem zprava, nebo pohodlněji lesem až k náhorní stěně a podél S stěny dolů.
Slanění 11 m
Ostrov
Naproti Hranolu v Ostrově přes údolí a hranici. Značená lezecké stezka vede z cesty v údolí za potokem, vyúsťuje pod věží David, dále jdeme pod Brurgenerturm k Adamovi a Evě.
Günther Scheibe, H-J. Scholz  -  8. 5. 1956
Z Ostrova jedeme cestou do Bielatalu. Cca 100m za pramenem vlevo od cesty je možnost přejít lesem přes potok pod svah s Titanem. Po cesta za potokem najdeme značenou horolezeckou stezku, která vede pod věž David. Od ní doprava pod Burgenerturm a dále trochu nahoru k Adamovi a Evě. Je to naproti Hranolu v Ostrově.

Neuer Talweg vede cca 1,5 m vpravo od komína cesty Talweg (III) podél chytovaté spáry začínající ve třetině cesty. K ní se dostaneme zprava z balkónu na V hraně podél šikmé spárky, nebo těžší přímou variantou (VIIa). Na balkón zprava lesem a zarostlým koutkem vpravo od věžičky předskalí, nebo pohodlněji lesem až k náhorní stěně a podél S stěny dolů.

Na V hraně k doleva ubíhající šikmé spárce a z ní doleva do spáry. Podél ní lahůdkově na vrchol.

Zvětšit mapu

Věž 155 v průvodci od Berg-Natur-Verlag Peter Rölke.