Parreto 3

Ricote

21 m 15 min XII-III J
  Ricote   Jižní část, 42 m
nýty, na štandech dva nýty s řetězem a karabinou
kvalita: super
Technická stěna, mírně položená, chytovaté spárky
start:  V Ricote zaparkovat buď na východě pod kopcem (38.1560136N, 1.3645042W) a vrátit se uličkou Calle Manahor až k místu, kde zahýbá dolů s kopce. Tam doprava kolem prasečího chlívku vylézt z obce na svah a strmě pod stěnu. Druhá možnoat je zaprkovat u obecního bazénu na západní straně obce (38.1560408N, 1.3701314W). Po prašné silnici nahoru a ve druhé zatáčce podél nízké stavby doprava na začátek betonového korýtka. Jím pohodlně na vyhlídku. Z ní pokračuje vyšlapaná cesta hřebenem k El Peñón s křížem na vrcholu. Odtud můžeme úbočím doprava k jižní stěně, nebo doleva na sever. Cesta je na nástupu popsaná klasifikací, sedmá zleva.
Slaněním cestou
Ricote
Z města Murcia po A30 na severozápad, na výjezdu 116 přes Ulea směr Ojós a Ricote. El Peñón je nad obcí dobře viditelný
Příjemná sportovka, mírně položená, vlevo od cesty Zanquilarga. Nástup u plošinky se stromem, kde se dá schovat do stínu.
Nástup Lat/Lon: 38.15675, -1.36618. Mezištnd po 21 metrech. Možno slanit nadvakrát
The Crag, lokální stránky s topem gonzaloclimb