Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Postel do auta - Partner/Berlingo


Kutilský koutek

Velice praktická auta pro horolezce jsou Peugeot Partner a jeho dvojník Citroen Berlingo. Spousta se toho do nich vejde, ale je tu jeden problém. Ani při sklopení sedadel nezískáte prostor dost velký na spaní. To se dá vyřešit vestavěnou postelí a teď si přečtěte, jak na to. Aktualizováno.


 

Dějství první:
Deštivý den v Kaiseru. Ležíme v poloze skrčeného střelce ve Fordu Sierra, na sklo bubnuje déšť. Na natažení nohou nám chybí 15 cm, i když jsme mrňousové. Závidíme Ondrovi a Tomajdovi komfotní postýlku v jejich Berlingu. Honza P. se Syslem a Honzou Z. mají sice Partnera hned vedle nás, ale nemají v něm postel a tak bivakují ve zkroucených polokách všelijak na sedadlech a ráno vypadají podle toho. To se musí řešit! Moje příští auto bude Partner nebo Berlingo a musí mít postel.

Ondra B. u svého pojízdného hotýlku v Kaiseru
Ondra B. u svého pojízdného hotýlku v Kaiseru, foto: Petr Jandík


Dějství druhé:
Partnera jsme koupili na Vánoce. Kamarád, spolulezec a truhlář už tři měsíce slibuje, že to nějak zaměříme a uděláme, ale kde nic tu nic. Ondra B. mi po delším čase konečně poslal slibované fotky své postele v Berlingu. Obvolávám a obmejlovávám různé truhláře, za jak dlouho a za kolik peněz by nám nějakou takovou postel podle fotek udělali. Odpovědi typu „tři měsíce, deset tisíc“ mne rozčilily natolik, že jsem vyrazil do Hornbachu, ale to už je dějství třetí.

Dějství třetí – Akce: V Hornbachu na Černém mostě jsem natrefil na vhodný materiál – vodovzdornou překližku tlustou 2 centimetry. Nechal jsem si uříznout tři kusy, nakoupil další materiál a za tři odpoledne (Trochu dlouho, že? Poněvadž jsem to pižlal tupou ruční pilkou a taky jezdil pro věci, které jsem zapomněl koupit) byla postel hotová. Zatěžkávací zkoušku plněním manželských povinností vydržela bez úhony a i když by truhláře a jiné řemeslníky z mého provedení asi chytil psotník, postel je tu a funguje.

Co je na to potřeba:
  • překližkové desky o rozměrech: 130x71,5 130x 68 a 130x65 cm, tloušťka 2 cm, cena 1 189,7 Kč
  • 2x pianový pant, ale šroubky co jsou k němu jsou moc malé, kupte si větší, cena 300 Kč
  • 2x vratový šroub 175 s křídlovou matkou, cena 67 Kč
  • 2x úhelníkový spoj, cena 56 Kč
  • 4x šroub s imbusovou hlavou M 8 s vřetenovými podložkami, cena 35 Kč
  • 2x ukotvení trámů 71x1, cena 338 Kč
  • 2x hranol 7x7x35 cm (nebyly k dostání, nahradil jsem hranoly 6x3 cm dvěma vedle sebe, nevypadá to nijak zvlášť, ale funguje to).
Potřebné nářadí:
  • elektrická přímočará pilka, nebo ruční pila „ocaska“.
  • imbusový klíč M8
  • svěrák
  • vrták do kovu průměr 3, 6 a 9 mm
  • důlčík
  • elektrická vrtačka, nejlíp s možností šroubování
  • kulatý pilník
  • rašple, šmirglpapír
Postup práce:
  1. Má-li auto díry s maticemi na zadních sloupcích kryté plastem, je třeba vyřezat do něj otvory pro úhelníky

    Matky připravené v karosérii pro tvůce postelí
    Matky připravené v karosérii pro tvůce postelí, foto: Petr Jandík


  2. Do úhelníků vyvrtáme otvory pro šrouby M8 a na druhé straně otvor pro vratový šroub. Díry podle potřeby dopilujeme, aby šrouby pasovaly do matek v karosérii

    Úhelníkový spoj s vyvrtanými děrami
    Úhelníkový spoj s vyvrtanými děrami, foto: Petr Jandík


  3. Podle plánku vyřežeme do překližkových desek rohové výřezy. Řezy zahladíme rašplí a šmirglpapírem, aby byly hrany hladké a nečouhaly z nich třísky.

    Sešroubované desky 1, 2 a 3 s vloženými vratovými šrouby
    Sešroubované desky 1, 2 a 3 s vloženými vratovými šrouby, foto: Petr Jandík


  4. uřízneme kratší hranoly do ukotvení trámů

    Ukotvení trámů s vloženými hranoly 35 cm
    Ukotvení trámů s vloženými hranoly 35 cm, foto: Petr Jandík


  5. Přišroubujeme úhelníky na zadní sloupky a na konec zavazadlového prostoru za sedadla postavíme ukotvení trámů s vloženými kratšími hranoly

    Složená postel našroubovaná na úhelnících a podepřená hranoly vsazenými v patkách na ukotvení trámů
    Složená postel našroubovaná na úhelnících a podepřená hranoly vsazenými v patkách na ukotvení trámů, foto: Petr Jandík


  6. Na úhelníky a hranoly položíme desku číslo 1. Pokud by nešla položit, doladíme tvar výřezů v rozích a zespoda zkrz otvory v úhelnících vyvrtáme do překližky díry pro vratové šrouby

    Složená postel. Hranoly půlkou podpírají desku 1, druhou půlkou desku 2 když je postel rozložená. Pianový pant tak nenese žádné zatížení.
    Složená postel. Hranoly půlkou podpírají desku 1, druhou půlkou desku 2 když je postel rozložená. Pianový pant tak nenese žádné zatížení., foto: Petr Jandík


  7. Desku 1 zase vyndáme a na její horní stranu přišroubujeme první pianový pant (musí se trochu zkrátit)
  8. Těsně přiložíme desku č. 2 podle schématu a přišroubujeme druhou stranu pianového pantu.
  9. Desky sklopíme k sobě, nasadíme do auta a přišroubujeme vratovými šrouby. Sklopíme zadní sedadla a zkusíme druhou desku rozevřít. Pokud by někde narážela, doladíme výřezy.

    Částečně rozložená postel, desky 1 a 2
    Částečně rozložená postel, desky 1 a 2, foto: Petr Jandík


  10. Desky opět sklopíme a vyndáme z auta. Položíme na rovnou plochu a otočíme připevněným pianovým pantem dolů.
  11. Na druhý konec desky 2 přišroubujeme druhý pianový pant. Protože desky musí tvořit harmoniku, musí být jeden pianový pant nahoře a druhý dole.
  12. Přiložíme desku 3 a přišroubujeme druhou stranu pianového pantu. všechny tři desky složíme k sobě a vložíme do auta. Přišroubujeme vratovými šrouby do úhelníků. Do kotvení bezpečnostních pásů provlékneme dvakrát smyčku tl. 4 mm tak aby bylo po zavázání uzlu oko dlouhé cca 5 cm. Do každé smyčky se cvakne karabina. Mezi obě karabiny natáhneme volně lano nebo repšňůru dostatečné délky a na obě karabiny přivážeme lodním uzlem, u kterého se dá doladit správná délka.

     


    Detail smyčky na kotvě pásů a navázání lana držícího postel
    Detail smyčky na kotvě pásů a navázání lana držícího postel, foto: Petr Jandík

    Lodním uzlem doladíme správnou délku lana, aby byla postel vodorovně. Vzhledem k výřezům lze menší doladění potom udělat posunutím lana dopředu nebo dozadu.


    Zavěšení postele na kotvení bezpečnostních pásů, deska 3 je zkrácená a sedadla se nemusí sklápět.
    Zavěšení postele na kotvení bezpečnostních pásů, deska 3 je zkrácená a sedadla se nemusí sklápět., foto: Petr Jandík

     

    Pokud někde něco drhne, přiřízneme a doladíme výřezy. Pokud nic nedrhne, máme hotovo.


Rozložená postel plné délky. Aby se vešla, musí se přední sedadla sklopit a posunout dopředu.
Rozložená postel plné délky. Aby se vešla, musí se přední sedadla sklopit a posunout dopředu., foto: Petr Jandík


Dějství páté: aktualizace.
K čemu je dobrá skleróza: Postel s předními opěrami jsme používali tak dlouho, až jsme jednou zapomněli přední podpěry doma a přišli na to až při rozkládání postele. Karabiny a smyčky však máme vždycky s sebou. Improvizované řešení se natolik osvědčilo, že přední podpěry už nevozíme. Zbavili jsme se dalšího krámu a v autě je víc místa. Další věc, která nám hodně vadila, byla sklopená přední sedadla. Po rozložení postele se s autem nedalo ani nouzově popojet. Proto jsme si podle své výšky naměřili potřebnou délku a desku 3 zkrátili skoro na polovinu. Nyní se vyspíme stejně jako na plné posteli a ještě nemusíme sklápět sedadla.

Pohoda jazz, přeju dobrou a radostnou noc kdekoliv a kdykoliv. Nezrácena postel má dohromady 130 x 200 cm a to už stačí skoro každému. Nejvhodnější je dát na překližky molitan o tloušťce 3,5 cm, který se dá přehnout na třetiny a schovat mezi postel a roletu kryjící zavazadlový prostor. Když postel složíte, není ji skoro vidět a molitan nepřekáží.

Už jen ulehnout po vydatném lezekém dnu do pelechu....
Už jen ulehnout po vydatném lezekém dnu do pelechu...., foto: Petr Jandík


Tady máte výkres postele:

Výkres postele s kótami, kresba P. Jandík
Výkres postele s kótami, kresba P. Jandík


výkres postele (PDF) ve velikosti 1:1 i s kótami si stáhněte z downloadu

Zde je další z možných řešení. Menší komfort na spaní, ale zase se dá vedle postele strčit kolo.
První verze vyšla 2007-08-20 20:27:44
Podepření přední části postele hranoly v patkách pro ukotvení trámů bylo ve druhé verzi nahrazeno lanem zavěšeným na kotvení bezpečnostních pásů.
Podepření přední části postele hranoly v patkách pro ukotvení trámů bylo ve druhé verzi nahrazeno lanem zavěšeným na kotvení bezpečnostních pásů., foto: Petr Jandík






[Akt. bodový průměr: 0,19 / Počet hlasů: 26] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 18. 06. 2013 | Počet komentářů: 47 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Postel do auta – Škoda Roomster (02.07.2015)
Návod na redakční systém (20.04.2012)
Postel v autě - Ford Tranzit (28.09.2010)
PF 2010 (19.12.2009)
Broušení šroubů (30.01.2009)
Jak odebírat novinky z Horyinfo.cz (17.06.2008)
Jak komentovat článek (03.08.2007)
Jak hledat cestu (07.12.2006)
Jak vložit článek (10.09.2006)
Jak vložit cestu (04.09.2006)
FAQ (30.07.2006)



Komentář ze dne: 20.08.2007 23:28:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: řemeslník P.J.
Postel jsem viděl v akci a musím potvrdit, že pyšné jiskření v očích autora P.J., když mi vysvětloval její dokonalost, nebylo vůbec nadnesené. Je to výtvor hodný 21. století a možná by se jím měly nechat inspirovat různé instituce jako například NASA nebo třeba pohřební ústavy- kdo by si nepřál věčně odpočívat na takové nádheře. Ostatně i předloha od Ondry B. je mnohem zaprášenější...:)
2 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 00:20:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pletan (@)
Titulek: Je to praktická postel i pro malou rodinku
Je to dobrý nápad díky za něj.

Někdy vám napíšu jak ušetřit za krosny pro děti v ceně přes 4 tisíce s vyřešením pro dlouhé zimní procházky v mrazu. Zatím dobrou noc všem :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 08:22:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Řepák (o.ripa@businesslease.cz)
Titulek: ...
Nechci býti kverulantem a postýlka v autě se mi taky moc líbí, ale není potom problém se zárukou vozu? Chci říci, že pokud postel implementujete do nového vozu, záruka zřejmě přestane platit. Nebo jsou vozy na fotografiích second-handy?
O.
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 13:05:06     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: ...
Nevím, jak to má ondra B. ale u mne jde o starší auto zcela bez záruky. Kromě toho, s výjimkou proříznutí plastů, které nemá každý model, se do auta vůbec nijak nezasahuje.
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 09:16:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: pant svrchu
mas nejak spesl vymakane, jak neroztrhat karimatku o pant nebo sroubky? Osobne bych asi vozil navrch nejaky stary koberec kryjici celou preklizku (nafukovackam asi vadi trisky). Ale nejni to moc skladna varianta.
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:07:28     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: pant svrchu
Přes ten pant je molitan a tomu to zatím ani moc nevadí. Nicméně by asi stačilo hodit kosek starýho koberze jen přes ten pant, a nebo by se ten pant taky dal udělat na vnitřní strany překližky, takže by byl při rozložené posteli zavřenej a při složené otevřenej.
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 09:39:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Problém s krosnami na děti...
...se postupem let vyřeší sám! V mém případě sice pomalu nastává problém jiný, totiž jak nosit starého otce, ale to už je jiný příběh. (A postele v autě jsou zženštilost!) Nazdar! V. Š.
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:10:30     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Problém s krosnami na děti...
Ano, Vašku,
pravý chlap splyne s přírodou, zalehne do příkopu a stane se sám kopřivou a kamenem :-). Postel v autě je mastňárna, bohužel jsem se nechal strhnout příkladem našich zženštilých reprezentantů. Odpusť mi ten strašný prohřešek :-)
2 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:09:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Ty ha"
Netušil jsem, jak renesanční člověk je P.J..
Fotograf, reportér, šéfredaktor, reaktor, horolezec, lezec, zec. c... Funkcionář a nakonec vynálezce a kutil!

Ach kde jsou ty doby, kdy mi spacák připadal jako změkčilost nehodná Muže.
Dobrá postýlka, dobrá. Nevím, je-li to dost bytelné, ale u pánů našeho věků hrozí natřásání postele leda masivním chrápáním a na to to stačí. :-)
1 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:14:05     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Ty ha
Netušíš toho ještě víc : KellyBand :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:31:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Ty ha
Ale tuším, já už to vydedukoval.
Mohu kontrovat leda http://dagles.klen ot.cz/fot/bigbit.jpg Ten zpěvák, virtuóz na kravský (příznačné!) zvonec a syntetizátor z hračkářství jsem JÁ!
P.S. Bubeník je dnes u Jan Spáleného, Olympic... Já jsem futr v pr....aze. :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 11:59:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek J. (@)
Titulek:
Proc si kupujete tak maly auta? Laguna kombi to resi, netreba budovat drevene konstrukce, dlouha je dost :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.08.2007 12:04:54     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Tak třeba kvůli parkování. Partner a Berlingo nezaberou víc místa, než běžnej osobák. Konstrukce má taky ještě tu výhodu, že pod ní můžeš mít krámy. Ale velký auto je samozřejmě taky fajn.
0 0

Komentář ze dne: 22.08.2007 00:16:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - M. (@)
Titulek: Re: Re:
Jak je to se spotrebou?
0 0

Komentář ze dne: 22.08.2007 10:21:35     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Ondra B. tvdil, že mu to bere mezi 5 až 6 litry nafty. Honzovi P to bere cca 8l benzínu/100 km a ten můj je trochu žravější, ale je z roku 1997 tak má asi starší motor.
0 0

Komentář ze dne: 22.08.2007 10:55:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Laguna x Mondeo
Jak to vidíš s velikostí Laguny? Le to uvnitř větší než naše Mondeo? Do našeho kombíku je to pohodlné na spaní pro naše dvě průměrné postavičky, v nouzi i tři. Na přední sedadla dáme zavazadla. Další dva musí ven do stanu. (viz např. www.horydoly.cz/foto/coleman_nevada_test/ipage00004.htm). A za kolik litrů Ti to jezdí v Norsku?
0 0

Komentář ze dne: 22.08.2007 11:37:41     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Laguna x Mondeo
To byla asi otázka na Radka J., ale využiju toho k úvaze, že v autě typu Partner/Berlingo je k dispozici daleko více prostoru do výšky a buď se v něm dá normálně sedět a vegetit, nebo mít tuhle postel a pod ní skladovat věci, což v kombíku, i když je delší, zase tak moc nejde. Tam se musí do jedné roviny nasoukat spáči i binec. Stačí se podívat na Ondru B., jak má pod postelí vařič a bednu s proviantem.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 00:19:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Jo, je to tak s tím kombi x krabice na paletu. Jenže když jsme kupovali naposledy popelnici ve třech áčkách, zjistili jsme polehem, že se v nomálních verzích Berlingo and company nemůžeme položit na délku. A to nejsme žádné dlouháni jako Radek. Proto se vyptávám na příště, co a jak.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 10:24:00     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
To právě řeší tahle postel :-)
0 0

Komentář ze dne: 24.08.2007 14:38:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Gratuluju ke článku, je to mohutná inspirace. Upozorňuju ovšem, že to má svoje háčky, protože nejsou všechna zdánlivě stejná autíčka sekaná přes kopírák. V letošní verzi Berlinga, co mi parkuje u baráku, jsou sice v zadním sloupku díry, ale chybějí tam matky (jedna díra navíc není zezadu odnikud přístupná). Na druhou stranu je to bez plastového krytu, ergo bez vyřezávání. Vepředu je problém v tom, že sedačky nelze sklopit dostatečně dopředu, takže získaná světlá délka v dané výšce není 200, ale s bídou 175 cm. Sedadla jdou ovšem sklopit dozadu - místa potom vznikne hafo, má to ale další problém. Nejdou tam dát přední "nožičky", takže bude třeba to nějak vymyslet se vzpěrou z ocelové pásoviny, která by se tam po přiměřeném vytvarování mohla vejít. Dotaz - nemáte to někdo už vyšpekulovaný, abych to nemusel inženýrsky projektovat?
0 0

Komentář ze dne: 27.08.2007 14:20:57     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Dobré upozornění. Pokud se sklápění sedadel týká, zjistil jsem u mého modelu (1997), že nakloním-li sedadla dopředu pákou pro náklon opěradla, dají se pak páčkou vzadu pro skopení sedadel sklopit o dost víc. Není to podobný případ u tebe?

S tou chybějící matkou to je docela smůla.
0 0

Komentář ze dne: 22.08.2007 14:41:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek J. (@)
Titulek: Re: Re: Laguna x Mondeo
Budu hustej: mam vetsi karu :-) Ale vazne, prijde mi vyssi nez Mondeo. Kdyz jen sklopim zadni sedadla, tak se tam vyspim dobre napric, kdyz necham doma sedaky zezadu, tak je to i pro mne na delku tezka pohoda. Zavazadla samozrejme na predni sedadla. Ve dvou se vlezeme dobre, trojku jsme nezkouseli. Jezdim tu dlouhodobe za 6,6 az 6,7l/100km. Nektere dlouhe streky sam jsem byl schopny jet za 6,0l/100, ale to byla vyjimka.

Pro Petra: argument s moznosti bordelu pod posteli beru. Delku taky: s timhle parkovat, to je tatrovka na dvorecku. A pod karosku bych si plynovou bombu na noc rozhodne nedal.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 10:42:35     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Pokud se obáváč exploze bomby dvoukilovky přes noc, řekl bych, že je úplně jedno, jestli ti vybouchne v autě pod postelí, nebo na předním sedadle :-) Na druhou stranu lepší pod postelí, než za oknem.
0 0

Komentář ze dne: 24.08.2007 13:06:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek J. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Ale houby exploze. Do zad by to tlacilo :-))
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 12:58:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
nojo, ale pak můžu bejt megahustej a koupit si nějakej wohnwagen za půldruhýho milionu a prsit se, že tam mám hajzlík, lednici i dřez. mimochodem, tudlenc jsem si sám pro sebe dělal rodinně-osobně ekonomickou kalkulaci, a vyšlo mi, že než bych si kupoval dodávku či empévéčko stejného ročníku a nájezdu, tak mi vyjde levnějc si ponechat felicii a spát pokaždý v kempu či v penzionu.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 14:50:49     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
Ty se vejdeš do Felície?
1 0

Komentář ze dne: 30.06.2009 10:41:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Laguna x Mondeo
ale ne. felicii zaparkovat před penzionem nebo před chatičkou či nájemným stanem v kempu.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 10:39:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Černej (@)
Titulek: truhlář
To jsi ale šikulka. Třeba by tě to uživilo. Jen tak dál.
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2007 10:43:32     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: truhlář
Cheche, to jsi asi první, komu se zdá moje řemeslné zpracování profesionální. To je tím, že jsi to neviděl zblízka :-)
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2007 08:16:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (hirsalova.rpk@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: truhlář
Ty jsi 100% truhlář.Dneska bych postýlku (jakoukoliv)venku brala,kdysi to bylo fuk.Když vidíte nás starce,je Vám jasné,že se při dnešních vymoženostech musíte hýčkat,jinak dopadne hekajíc,jako všichni před Vámi ahoj
0 0

Komentář ze dne: 20.09.2007 21:55:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - farmarka (renata.pribkova@seznam.cz)
Titulek: úžasný nápad
Je to úžasný nápad. Jsem novopečenou majitelkou staršího Berlinga. Pořídili jsme ho kvůli psům, se kterými jezdíme často na výstavy i do zahraničí, kde je třeba občas přespat. Snad se mi povede moji drahou polovičku ukecat, aby mi taky takovou postýlku vyrobil. ještě jednou díky
0 0

Komentář ze dne: 25.09.2007 13:21:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: úžasný nápad
Taky mám třídveřové auto, vylézáme předem, jako horolezci s tím nemáme žádný zvláštní problém.
0 0

Komentář ze dne: 27.10.2007 18:07:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Vácha (mil.vacha@seznam.cz)
Titulek: postel do berlinga
Bezvadný jdu na to
1 0

Komentář ze dne: 18.11.2007 22:30:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jindra (jirikjin@seznam)
Titulek: Je to dobrej nápad.
Taky mne mrzelo,že se v Berlingu nedá spát.Máš to vymakaný,ale myslím,že by se to nechalo ještě zdokonalit pokud jde o skladnost ,snadnost montáže a demontáže a variability.Něco mám v hlavě,jestli to vyjde ,ozvu se. Ahoj
0 0

Komentář ze dne: 18.11.2007 22:37:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Je to dobrej nápad.
Samozřejmě, každé vylepšení je vítáno. Ozvi se, až to vymyslíš.
0 0

Komentář ze dne: 12.02.2009 01:36:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Vácha (mil.vacha@seznam.cz)
Titulek: postel do Berlinga
Už se píše rok 2009.Loni jsem vyrobil poste dle návodu malinko vylepšil a vyrazil na dovču.Jeli jsme dva ,letos bereme i vnuka lehce se tam vejde.Loni jsme cestovali po slovensku a nemělo to chybu.Pefektní volnost.Náklady byly 2000kč.Teď už se Belinga nezbavím.S pozdravem VM
0 0

Komentář ze dne: 15.05.2009 07:59:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Martin (martinsvec@seznam.cz)
Titulek: A co Renault Trafic a postel
Neinstaloval (netvořil) jste někdo něco podobnýho do Renaultu Trafic? Já vím, že je to ještě větší než "klasický" kombi a dá se pohodově spát na podlaze, ale ten úložnej prostor...
0 0

Komentář ze dne: 05.04.2010 13:43:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (hlisnikovsky@seznam.cz)
Titulek: Postel do Traffica
Ahoj
jsem cerstvym (a musim rict NADSENYM :-) ) majitelem Renaultu Trafic v uprave Combi Van (prodlouzena verze) a celkem dlouho jsem hledal na netu, jestli neni k disposici nejaka komercni postel ktera by vyhovovala mym podminkam:
1) aby byla cca 40cisel nad urovni podlahy (misto na surfy, snowboardy a zavazadla obecne :-)
2) skladaci/rozkladaci a to tak ze co nejrychleji a nejjednoduseji, pochopitelne tak aby byl co nejoperativnejsi pristup k pod ni ulozenym vecem
3) idealne z hotovych, komercne dostupnych soucasti
4) nikoliv nahrazka postele, ale pocitva postel aspon 140cm sirkoa (Trafic ma na sirku tusim 169) a prodlouzena verze ma v zadni casti, po deinstalaci zadni trojsedacky (nebo jejim slozeni), k disposici cca 2,8m volneho prostoru (za trojsedackou je asi 160-170cm)

Bohuzel jsem nenasel zadnou komercne prodavanou vestavbu postele podobnych parametru (jedine snad sehnat nekde postel z varianty Generation (coz je ale porad cca 6 cm matrace, navic postel se mi nezdala vhodna pro nejake vetsi radovanky :-) )

Nastesti se mi do browseru pripletl taky osvetovy navod na postel v Berlingu. Po nekolika tydnech (cekal jsem na novy vuz :-) ) vymysleni jsem se rozhodl pro variantu kdy bude postel po cele siri auta, rozklapeci v puli do stran (2x80cm) a v predu vyuzivajici vodorovne sklopene (nikoliv komplet slozene nebo domontovane) prostredni trojsedacky. V Hornbachu jsem si nechal uriznout dve desky 165x80x1.8cm z tusim drevotrisky (cena cca 500kc), upravil je z kazde vnejsi strany vyriznutim 52x10cm (bocni sloupek), z 8xukotveni tramu 71x150 tusim (proste 7x7cm :-) - hlinikove - cena cca 1050,-) a na 2x39 a 4x40cm narezanych (7x7 tlustych) tramu udelal 6 nohou (2 postranni maji ukotveni pouze nahore v kontaktu s deskou (opiraji se na podlaze primo o tram) a 2 prostredi maji ukotveni nahore i dole (na horni cast se na pulku sklada leva, na pulku prava strana, takze castecne drzi obe desky)
no a neco M8 sroubu s plochou hlavou, krdilovych matek na pripadne uchyceni na pevno (vetsinou nepouzivam a mam to prostrceny jenom volne)
Nahoru jsem koupil 2x 200x80x14cm penovou matraci s prosivanym rozepinacim povlakem (v makru za cca 3000 obe) - penovy vnitrek jsem zkratil na 160 a presahujici prosivanou cast prehodim pres sklopenou sedacku aby ji izolovala a taky i kdyz tam jsou nohy, 'zmekcila'. No a pak jiz jenom vsechno smontovat, nainstalovat a mate se sklopenou sedackou krasnou 200x160x14 postel :-) vyhodou vyuziti sklapeci sedacky je, ze muzete nechat zbytek postele rozlozeny a pouze sklopit/narovnat sedacku (klidne i s povlecenim, bez problemu to drzi). Puvodne jsem teda myslel, ze po stranach nebudou nohy, ale bude to zavesene na uhlovych drzacich prisroubovanych primo na diry v karoserii...ale nakonec jsem se bal, ze by to tenky plech nemusel unest, takze zatim mam variantu s nohama. Jeste mi chybi sklopny mechanizmus, pro ktery si bud pod desky pridam na kazde strane jeste jednu, uzsi (vyska matrace + desky) tak aby do strany sklopena 'pulpostel' na teto drzela bokem (nahore nejspis prichytim 'pavoukem' nebo tak neco)...aaaneeebo si necham na zakazku ukovat kovovy, sklapeci bocni drzak - jeste uvidim :)
Kdo by se chtel podivat muze na:
Facebook
0 0

Komentář ze dne: 05.04.2010 14:04:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (hlisnikovsky@seznam.cz)
Titulek: Postel do Traffica
Takze - diky za inspiraci panove !!!! At vam postel slouzi !!
1 0

Komentář ze dne: 26.03.2013 19:46:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (paolo69@seznam.cz)
Titulek: Re: Postel do Traffica
Dobry den ,jsem novym majitelem Opel Vivaro chtěl jsem poprosit jestli by jste mi neposlal nějaky to foto na vyrobu postele do trafica ,radi cestujem a tak zamišlim nad nejakou tou postilkou do našeho Vivara.Děkuji.
0 0

Komentář ze dne: 26.03.2013 21:24:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Postel do Traffica
Tak ve článku zde i o posteli do Peugeota Partnera je spousta fotek i plánků, v komentářích jsou odkazy na další informace, tak předpokládám, že tu najdeš něco užitečného a inspiraci.
0 0

Komentář ze dne: 17.04.2011 19:21:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Siblík (siblikovi@seznamcz)
Titulek: Prodám skládací postel do Citroena Berlingo
Levně prodám skládací postel do Berlinga. Byla vyrobená na míru. V perfektním stavu, necelý rok stará. Prodám za cenu materiálu, za 2.900. Ve složeném stavu se vejde do kufru, v rozloženém stavu se na ní pohodlně vyspí 2 dospělé osoby. Velmi praktická věc - používali jsme ji na cestování, nemuseli jsme nikde shánět ubytování či v kempu stavět stan. Byli jsme s ní maximálně spokojeni. Prodáváme z důvodu prodeje auta.

0 0

Komentář ze dne: 02.03.2012 11:02:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Broozer (m.broz@atlas.cz)
Titulek: Re: Prodám skládací postel do Citroena Berlingo
Dobry den,
mozna bych mel o postel zajem, je jeste k prodeji?
A bylo by mozne poslat par fotek, jak postel vypada?
Diky.
S pozdravem
Brož
0 0

Komentář ze dne: 12.05.2013 15:13:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Menší update
Po čase používání se zjistilo, že přední nohy, podpírající rozloženou postel jsou zbytečné, protože lze postel vepředu fixovat na šňůru přivázanou k úchytům bezpečnostních pásů. Taky je možné pro menší lidi postel zkrátit tak, že mohou být přední sedačky použitelné i při rozložené posteli.
0 0

Komentář ze dne: 25.06.2013 14:49:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dena (denazbrna@gmail.com)
Titulek: Betla
Chválím skvělý počin, který jsem měla tu možnost uzřít již na fb profilu PJ. Na takovéto noční povalování po lezení kdekoliv je dle mě jistě však nejideálnější použití VW Transporteru, sice vůz určitě chlašče o něco víc, ale paland a pohodlí jsem tam viděla na Maltatalu či Hohewandu hafo.
To na Korsice v kempech nás mile překvapily jakési spací konstrukce- nástavby na střechách vozidel, jež se jednoduše vyklopily a sklopily. A bylo blíž k hvězdnému nebi a bez nutnosti řešit místo. Jednou na tom vW vezli frantíci i ukotvený rotoped, na němž rehabilitoval jeden z důchodců na pláži.
Jo, ještě k té Korsice, dosud obdivuji Dagleseklenota, jak s celou kompanií rodiny včetně Daga I. pojmuli vcelku pohodlně formana (či snad fabku kombi) se všemi cajky, stany a dalšími serepetičkami :-).
0 0

Komentář ze dne: 18.08.2015 14:45:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pokos21 (david_pokorny@seznam.cz)
Titulek: postel
Mám něco velmi podobného v autě a nemůžeme si to vynachválit. Dovolená jak lusk a vše máme s sebou. Mrkni.

https://youtu.be/ueI_kNvvhfI
0 2

Komentář ze dne: 18.08.2015 18:12:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: postel
Hezký to máte. Jde to taky případně po cestě složit?
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci