Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Reverso 3


Třetí generace jistidla od Petzlů

Reverso firmy Petzl, kombinující v principu Stichtovu brzdu s jisticí destičkou, si mezi jisticími pomůckami získalo velkou oblibu, díky své nízké váze a jednoduchosti. Konkurence ale nespala a tak se vývojáři u Petzlu pokusili dostat zpět na špici třetí generací svého výrobku, které je odpovědí především na ATC Guide. Aktualizace: Nošení Reverze




Traverz na začátku druhé délky cesty Betty und Paul na Hohe Wand
Traverz na začátku druhé délky cesty Betty und Paul na Hohe Wand, foto: Petr Jandík
Jištění je základ, vždy a všude.


První generace Reversa z roku 2001, vytvořená ohýbanými plechy, se stala vemi oblíbenou ale měla i své problémy a v některých případech malou brzdnou sílu. Proto byl hladký váleček u druhé generace nahrazen válečkem rýhovaným a nedostatek brzdné síly u tenkých lan byl řešen speciálním menším modelem Reversino. Konkurence ale nespala a objevila se řada dalších jisticích pomůcek, které začaly původní plechové Reverzo zastiňovat. V této konkurenci vyniklo především ATC Guide od firmy Black Diamond, kyblík s rýhovanými brzdicími zářezy, který funguje jak na tenká, tak na tlustší lana. Firma Petzl se tímto přístrojem silně inspirovala a její odpovědí je Reverzo 3, které opustilo plechovou konstrukci a vychází ze stejných principů, jako ATC Guide a drobnými změnami v konstrukci se snaží jej zdokonalit. Je to zcela jiný výrobek, který má se starým Reverzem společné jen jméno a výrobce.

Tři generace Reverza: zprava 1 -2 -3
Tři generace Reverza: zprava 1 -2 -3, foto: Petr Jandík


Reverso 3 je univerzální jisticí a slaňovací pomůcka, která je určena k jištění na jednoduchém laně, dvojčatech i půlkách od 7,5 do 11 milimetrů. Jistit lze ve dvou režimech, prvolezce a druholezce.

Jištění prvolezce


Jištění prvolezce na jednoduchém laně
Jištění prvolezce na jednoduchém laně, foto: Jan Polák


Při jištění prvolezce, popřípadě druholezce přes vratný bod (na rybu) vede lano otvorem přes karabinu, která je cvaknutá na úvaz, jak je to obvyklé u všech kyblíků. Protože dostatečná brzdná síla vzniká jen když vede lano k prvolezci nahoru a k brzdicí ruce dolů, je nezbytné vždycky vložit mezijištění. To ostatně i doporučuje výrobce v návodu, protože pád přímo do jakéhokoliv kyblíku včetně Reverza 3 bez mezijištění se nedá zabrzdit.



Jištění prvolezce na jednoduchém laně
Jištění prvolezce na jednoduchém laně, foto: Jan Polák




Jištění druholezce


Druhý je režim jištění druholezce. V tomto případě se Reverso 3 připevňuje karabinou za oko a lano je vloženo stejným způsobem, jako při jištění prvolezce. Právě díky upevnění za oko je lano při zatížení automaticky zablokováno aniž by bylo nutné ho držet. Při použití dvou lan lze nezávisle na sobě dobírat dva druholezce, kdy pověšení jednoho z nich nezablokuje možnost dobírat toho druhého. Při dolezení druholezce na štand lze celkem jednoduše vystřídat a přejít do jištění prvolezce. Stačí jen cvaknout karabinu, přes kterou jde lano, do sedáku a karabinu z oka Reversa 3 vycvaknout. Samozřejmě se nijak nesmí zatěžovat drátěné oko, které slouží jen k udržení maximální vzdálenosti brzdicí karabiny při nezablokovaném stavu.

Jištění druholezce na dvojčeti Mammut 7,5 mm
Jištění druholezce na dvojčeti Mammut 7,5 mm, foto: Petr Jandík


Spouštění druholezce


Zde se dostáváme k největšímu problému všech podobných udělátek typu Reverzo, ATC Guide a dalších, a sice k uvolnění a spouštění visícího druholezce. U první a druhé generace Reverza to byl nebezpočný a obtížný úkon, kdy bylo nutné dát do karabiny smyčku a šlápnout do ní. Black diamond dpoporučuje u ATC Guide smyčku v uvolňovacím otvoru a sednout si do ní přes karabinu. Oba způsoby jsou ale nebezpečné, protože při ztrátě rovnováhy při odsednutí a ztrátě kontroly brzdicího konce lana může dojít i k volnému pádu druholezce, jak ukázala nedávná nehoda ve Sloupu. Poučeni těmito problémy se Petzlovi technici snažili najít lepší řešení a dá se říci, že se jim to povedlo. Uvolnění zakouslého Reversa 3 se dělá rukou páčením pomocí karabiny, přičemž druhá ruka stále kontroluje spouštění. Při ztrátě rovnováhy na štandu nedojde k nekontrolovatelnému prokluzu, ale k opětovnému zablokování lana vahou visícího lezce.

Uvolnění zablokovaného Reversa pro spouštění druholezce pomocí karabiny. Lano je potřeba druhou rukou stále držet a kontrolovat rychlost spouštění
Uvolnění zablokovaného Reversa pro spouštění druholezce pomocí karabiny. Lano je potřeba druhou rukou stále držet a kontrolovat rychlost spouštění, foto: Petr Jandík


Karabinu je třeba zaháknout jen zobáčkem, aby mohla páčit.

Slaňování


Slaňování na jedenáctce - správná poloha
Slaňování na jedenáctce - správná poloha, foto: Petr Jandík


Při slaňování funguje Reverso 3 dobře. Ani na nových tenkých lanech nejede přespříliš rychle. Pro bezpečné slaňování je třeba používat sebejištění prusíkem, zejména v horách. Při slaňování na starších a tvrdých lanech je třeba dbát na to, aby lano nevyskočilo z brzdicích žlábků, protože tím se brzdná síla podstatně zmenšuje.

Slaňování na jedenáctce - lana vyskočila ze žlábků
Slaňování na jedenáctce - lana vyskočila ze žlábků, foto: Petr Jandík


Aby lana ze žlábků nevyskakovala, je potřeba nasadit Reverso tak, aby žlábky směřovaly od lezce ke skále.
Slaňování na jedenáctce - správná poloha
Slaňování na jedenáctce - správná poloha, foto: Petr Jandík


Výhody Petzl reverso 3:


+ nízká váha
+ velký rozsah tloušťky lan
+ pro jedno i dvě lana
+ samoblokování druholezce
+ nezávislé dobírání dvou druholezců
+ při slaňování se nerozjede příliš ani na tenkých lanech
+ vyřešeno spouštění druholezce

- horší manipulace u starých, tlustých a ztvrdlých lan
- nebrzdí dostatečně při pádu prvolezce přímo do Reversa 3 bez mezijištění.

  • Váha 77 g,
  • cena 740 Kč.
  • 3 barvy - světle zelená, světle azurová a titanová
  • Celkový verdikt: Doporučujeme.
Podrobný návod k použití je ke stažení zde, doporučujeme též video, které představí veškeré vlastnosti Reversa 3 ke stažení zde.

Vzhledem k podobnosti s Black Diamond ATC Guide ještě malé srovnání. Reverzo 3 je o 28 g lehčí, má poněkud menší otvory pro lana a je i jinak tvarované - poněkud lépe se do něj vkládá lano. Díra pro zavěšení do karabiny je u Reversa 3 zaoblená, bez hran. Lépe je vyřešeno uvolnění a spouštění druholezce. Reverso funguje líp u tenkých lan, o něco hůř u tlustých starých a tvrdých. Pro ty, kdo budou přemýšlet, jestli zahodit ATC Guide a koupit Reverso3, ještě pár srovnávacích obrázků:
Reverzo 3 (nahoře) má užší otvory a zaoblené oko pro karabinu Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo Reverzo 3 vlevo, ATC Guide vpravo
Za poskytnutí Reversa 3 k testům děkujeme firmě Vertical sport





[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 29. 05. 2008 | Počet komentářů: 28 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Lepička či chlupatice? (17.06.2024)
Marmot Superalloy Bio Rain Jacket (11.06.2024)
Tendon Master PRO preventivní stažení z trhu (16.03.2023)
Vyhynulé zvíře expanduje (06.03.2022)
Šáhla (29.07.2021)
Novinka v Innsbrucku (25.06.2021)
Omega Pacific končí (22.01.2020)
Anketa Hanibal Czech Outdoor Awards (24.09.2019)
Odsedky včera a dnes (06.05.2019)
Varování před špatně zalepenými borháky (02.04.2019)
Grivel Vlad (30.10.2018)
Grivel X- monster (06.02.2018)
Prasklá karabina Camp (10.07.2017)
Edelrid OHM (08.01.2017)
Horolezecká přilba SALEWA PIUMA PRO (21.12.2016)
Textilní smyčky při dynamickém zatížení (11.12.2016)
Scutumwear - uživatelský test (05.10.2016)
Kong Gipsy (08.09.2016)
Grigri+ vylepšené pro začátečníky (19.07.2016)
Test sedáku Petzl Sitta (20.06.2016)
Mammut Neon Gear 45L (11.04.2016)
BeUp - první dojmy (17.03.2016)
Borháky a kruhy za milion (29.12.2015)
Co měl Tomáš Petreček na Gasherbrumu? (10.12.2015)
Hanibal Czech Outdoor Awards 2015 (07.10.2015)
Kontrola karabin DMM (18.09.2015)
Patagonia Super Alpine Jacket (30.07.2015)
Horolezecké novinky 2015 (28.04.2015)
Náplast na puchýře (19.04.2015)
GRIVEL TWIN GATE MEGA K6G (13.03.2015)
Patagonia Ascensionist 45l (23.02.2015)
Zajímavosti z veletrhu ISPO (18.02.2015)
Link Cams (27.01.2015)
ROCK EXOTICA / DOUBLE MICROCENDER (21.11.2013)
Novinky Beal (20.10.2013)
Aktuální slevy (04.10.2013)
Zajímavý matroš: Rock Exotica ROCK STAR (30.09.2013)
ROCK EXOTICA HMS Pirate (03.09.2013)
Test: Optrix XD5 (16.08.2013)
Via ferratové sety (30.04.2013)
Test lana Singing Rock Icon 9,3 (04.04.2013)
Další průšvih ferratových setů (05.03.2013)
CHKO Český Ráj schválila použití UFO (04.03.2013)
Wild Country stahuje karabiny Helium (12.12.2012)
Podložka Therm-A-Rest Neoair Trekker (11.11.2012)
Testy kruhů a borháků (02.10.2012)
Čeští výrobci kritizují Alpenverein (17.09.2012)
Ocún stahuje na výměnu feratové sety (13.09.2012)
Ferratové sety OCÚN jdou do zkušebny (11.09.2012)
Elastická časovaná bomba ve ferratových setech (04.09.2012)
Testování probroušených karabin (30.08.2012)
Singing Rock preventivně stahuje ferratové sety (28.08.2012)
Salewa vyměňuje úvazy (23.08.2012)
Výstraha: Vada ferratových setů Edelrid (17.08.2012)
Proč praskla karabina? (11.06.2012)
Jak se jistí s jistítkem Alpine-UP? (29.03.2012)
Tre Sirius (28.03.2012)
Petzl 2012 (28.02.2012)
ROCK EXOTICA (24.01.2012)
HMS karabiny se zvýšenou bezpečností (17.01.2012)
Joss Rock Climbing cams se stahují z trhu (10.01.2012)
Zajímavosti z veletrhu Sport Life v Brně (14.11.2011)
Šajn jak halogen: LED LENSER H7 (20.10.2011)
V Dolním Žlebu se trhaly borháky a kruhy (02.08.2011)
Petzl stahuje některé série Grigri 2 (20.06.2011)
Singing Rock stahuje úvazky (06.06.2011)
Nebezpečí s Grigri 2 (02.06.2011)
iPhone v outdooru: pouzdro s baterií Energizer AP1201 (02.06.2011)
Výrobní vada ferratových setů Petzl SCORPIO - výzva ke kontrole (23.05.2011)
Grigri 2 - uživatelský test (05.05.2011)
DMM stahuje Dragon Cams (01.03.2011)
Nebezpečné kopie (14.02.2011)
Výrobní vada u nýtů Red Point Arco (27.10.2010)
Technická ... měnit, či neměnit spadlé karáble? (17.09.2010)
Nejlepší lano je Beal (02.09.2010)
Co si beru na Hohe Wand (07.05.2010)
Rozhovor s vynálezcem lavinového airbagu (17.02.2010)
Eider myslí na ženy (03.08.2009)
Akrobacie mixolezení (06.03.2009)
Nový katalog Petzl (06.02.2009)
Test vlněného prádla Devold Multisport (19.12.2008)
Test bundy Salewa Plaisir GTX M (13.12.2008)
Outdoor awards (16.06.2008)
Osazování kruhů (06.04.2007)
Spuštěn nový portál o vybavení - OutdoorInfo.cz (02.11.2006)



Komentář ze dne: 30.05.2008 09:03:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - tata_FIDO (@)
Titulek: diky
tomu rikam vycerpavajici popis.

Jeste by stalo za uvahu vice porovnani s konkurenci napr. od Raveltiku vecicka se jmenem Reflex
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 11:14:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: diky
Raveltik Reflex jsem v ruce neměl, ale recenze od JK je zde: http://www.horyinfo.cz/view.php?ci sloclanku=2008050001&nazevclanku=raveltik-reflex. Jejím výsledkem je, že Reflex může za určitých okolností zcela ztratit schopnost brzdit.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 09:36:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michael (@)
Titulek: Porovnání
Mě by zajímalo jaké jsou rozdíly mezi Reverem 3 a ATC Guide? Mám na mysli funkce, ne výrobní rozdíly ty vidím. Zda je třeba natočení druhého oka lepší nebo není, samozřjemě, že použití karabiny na spouštění je asi lepší než smyčka u ATC.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 11:02:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Porovnání
Jedný rozdíl ve funkci je uvolnění a spouštění visícího druholezce. V natočení díry jsem při praktickém používání žádný rozdíl nepociťoval. ATC má díru pouze hrubě provrtanou s hranami, které asi mohou poněkud rýpat karabinu. Reverzo má díru na zavěšení pěkně zaoblenou a hladkou. Ostatní rozdíly jsou vypsané ve článku.

Smyčka u ATC na spouštění je dost nebezpečná, protože při zatížení smyčky svou vahou (přes další karabinu) nemůžeš dost dobře kontrolovat rychlost spouštění a pokud ztratíš rovnovánu a sedneš do toho naplno, padá druholezec prakticky volným pádem (tedy pokud sis na brzdicím konci lana neudělal bezpečnostní pololoďák). Naopak karabina na páčení je bezpečnější a umožňuje lepší kontrolu rychlosti spouštění a když všechno pustíš, druholezec se zase automaticky zabrzdí.
0 0

Komentář ze dne: 23.05.2010 19:32:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman (rh@atlas.cz)
Titulek: Re: Re: Porovnání
Čtu tento již starší článek a zajímalo by mě, jestli nejde náhodou použít uvolnění karabinou stejně tak i u ATC Guide, přece jen ty jistítka na obrázku vypadají hodně podobně ? Sám nemám možnost vyzkoušel, leda až půjdu někde kolem HUDY ...
Do dneška jako sváteční lezec používám jen osmu a půlloďák, od nějakýho kyblíku bych si sliboval menší kroucení lana. Ale zas jak se tu píše, že lano se víc placatí a ohýbá a tření o ty drážky mu na životnosti taky nepřidá ... nejsou ohledně životnosti lana také nějaké novější poznatky ?
díky.
0 0

Komentář ze dne: 23.05.2010 19:54:09     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Porovnání
U ATC Guide je to očko o něco menší a jde do něj dát jen opravdu malá karabina. Pokud se týká placatění lana, není zase tak hrozné. Možná, že osma kroutí o něco víc, než reverso placatí.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 10:49:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radas (@)
Titulek: ad karabina v očku
Ta smyčka by byla lepsi protoze se da protahnout tim jistenim a zatahnou za ni smerem dolu a kybl se "otevre" s tou karabli mi to pripada nejak neohrabany....
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 11:03:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: ad karabina v očku
Viz komentář výše. S tou karáblí to funguje podobně, jako páka u Tre Sirius.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 13:58:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Spouštění druhého
Ještě k tomuhle tématu: Komu se zdá spouštění pomocí karabiny neohrabané, doporučuji se podívat na video od Petzla. V závěru je ukázána i tahle věc a je to delako jednodušší, než instalování smyček na odlehčení.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 12:43:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - bambus (tomasbardas@seznam.cz)
Titulek:
zdravim,reverzo sem v ruce neměl,ale tak mne napada nebude přece jenom natočení díry u ATC lepší? když cvaknem karabinu do kruhu a do něj GUIDA tak je ke skale pěkně bokem anásledná manipulace je lepší.jistě se todá vyřešit karabinou navíc,ale...
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 13:31:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj,

máš pravdu, že v kruhu bude ATC o něco vhodnější (samozřejmě jen pro druholezce, jistit prvního přímo v kruhu by bylo poněkud nezdravé).
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2008 14:17:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michael (@)
Titulek: Re: Re:
U kruhu možná jo, ale myslím, že u kruhu se jistí minimálně. Na písku, ale i na ostatních skalách jistíš ze slaňáku nebo borháku a myslím, že natočení oka ATC není ve správném směru i když vždy záleží na tom kde je slaňák, jak u něj jistič jistí atd. S použitím karabiny u Reverza si myslím, že nevydáš takovou sílu při visu druholezce, abys to jen karabinou uvolnil a pak stejně musíš udělat kladu, to říkám jen teoreticky, v ruce jsem ho neměl.
0 0

Komentář ze dne: 01.06.2008 11:58:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Belial (@)
Titulek: Co všichni blázní
Připadá mně jako by všichni po příchodu Guida od BD a Reverza 3 objevili Ameriku. přitom docela dobrou vychytávku měl Simond na svém Toucanu už dávno před nima. Navíc mám nyní všechny tři věci a myslím, že Simond je z nich pořád nejlepší. Popravdě se mi moc nezamlouvá dílenské zpracování, které mohlo být preciznější, ale vzhledem k funkčnosti - nepotřebuju smyčku ani karabinu.
0 0

Komentář ze dne: 01.06.2008 16:33:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Co všichni blázní
Ahoj, možná, že máš pravdu. Koukal jsem se na obrázky a mám dotaz: Nepřekáží tam taková ta páčka? Je skládací? Konec konců, pokud bys bal ochoten napsat recenzi, rádi ji publikujeme.

0 0

Komentář ze dne: 01.06.2008 22:48:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Belial (@)
Titulek: Re: Re: Co všichni blázní
Recenze se chystá. Páčka je samozřejmě skládací, ale při prvním setkání budí onu popisovanou nedůvěru v dílenské zpracování. Každopádně je na ní vyraženo 0kN a neslouží jako hlavní část při jištění.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2008 12:58:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Belial (@)
Titulek: Re: Re: Re: Co všichni blázní
Tak jsem se něco pokusil sepsat a je to zde - http://quill-outdoor.cz/simond-toucan-vs-reverso-3-vs-atc-guide. Jsou tam i odkazy rencezí na těchto stránkách. Nejsem žádný spisovatel a popis je určen spíše pro lidi, kteří s těmito jistítky už mají nějakou zkušenost.
0 0

Komentář ze dne: 13.10.2008 14:59:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Co všichni blázní
Ahoj Beliale,
díky za odkaz, celkem pěkně napsáno, jen nemohu potvrdit tvůj názor, že staré tlusté a ztvrdlé lano se do ATC Guide strká hůř, než do Reverza 3. Mám jedno takové lano, chodím s ním na stěnu a moje osobní zkušenost je opačná - do ATC Guide mi šlo líp, než do Reverza 3.

Pak mám dotaz ke srovnávacímu obrázku na začátku článku - mají všechny obrázky stejné měřítko? Viděl jsem plzeňáky s Toucanem na Polínku a zdál se mi trochu větší. Opravdu v něm tenká lana neprokluzují příliš?

Nakonec jen drobnost - dovolil jsem si z moci admina opravit chybný odkaz na tvůj článek ve tvém komentáři - mezera navíc.

Měl bych zájem tento článek uveřejnit i na Horyinfo, pokud bys s tím souhlasil.
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2008 22:44:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Belial (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Co všichni blázní
Článek se může uveřejnit libovolně kamkoliv, stejně tak fotky. Měřítko je stejné u všech mých fotek (nejsou zmenšované ani zvětšované (jen ořezy). Titulní foto jistítek je stáhnuté z katalogů jednotlivých výrobců, které mám jakož to prodejce k dispozici (krom BD). Se starým lanem souhlasím, trochu jsem poopravil v článku slovní obraty, aby to šlo lépe pochopit. Jinak právě od plzeňáků jsem na Toucana dostal tip :o)
0 0

Komentář ze dne: 01.06.2008 20:23:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - bambus (tomasbardas@seznam.cz)
Titulek:
musim souhlasit s předchozím příspěvkem, jde o vymakané jistítko.ta páčka slouží místo smyček a karabin u jistítek předchozích ke spouštění druholezce.a takové to pérko na páčce je tam aby se nekousalolano při povolování lana.z praxe musím říct že to fachčí supr
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2008 10:15:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (robert.nagyATtul.cz)
Titulek:
Pokud to má menší díry než Guide, tak pro sebe bych si to nepořídil. Už i u Guida se mi občas s nějakým starším/chlupatějším/špinavějším lanem manipulovalo dost blbě, a pamatuju si i, že jednu starou špinavou jedenáctku jsem tam radši nerval vůbec... Samozřejmě, s půlkama nebo dvojčatama je to něco jiného.
Ten Toucan vypadá fakt dobře, zatím jsem si ho nějak nikdy nevšiml, ani jsem nepotkal nikoho, kdo by ho používal (ale to je náhoda, přirozeně) - budu se dívat :)
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2008 12:55:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Reverzo sice má menší díry (jen o chlup), ale díky geometrii se do něj dají dát i ta stará a tlustá lana o něco líp, než by člověk čekal. Nicméně s ATC Guide to jde opravdu líp.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2008 11:56:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: půlky,dvojčata a ATC
Já mám ATC od BD a nemůžu si ho vynachválit. Chytil jsem s nim už mnoho letů ze země i ze štandu a vše dopadlo dobře. Zásadní nedostatek spatřuju ovšem ve slaňování. Užší jednoduchý lana a dvojčata resp. půlky jedou jako čert. Držení obouma rukama je podmínkou a prusík téměř absolutní nutností. Vývoj jistítek/slaňovátek doufám půjde v tom směru, že vzniknou univerzální na všechny šířky lan.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2008 12:21:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: půlky,dvojčata a ATC
Hele. neděláš něco špatně? Já občas slaňuju na ATC s dvojčatama Mammut 7,5 a žádnou super jízdu jsem nenaznamenal. Máš to tak, že lano ze slaňáku jde do utvoru u zavěšovací díry a pak vychází do těch véčkových žlábků? Pokud bys to měl obráceně, pak by to opravdu brzdilo málo.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2008 16:53:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re: Re: půlky,dvojčata a ATC
Nemám ATC guide, takže nemám zavěšovací očko, ale mám to v těch žlábcích správně. Jediný co mě napadá je, že už mám ATC delší dobu a možná jsou ty vroubky ojetý víc než je zdrávo. Naposledy jsem měl půjčený jednoduchý lano (9,1) od Beala a jelo to běsně.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2008 22:26:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: půlky,dvojčata a ATC
Hmm, tak to mne napadá už jenom, že máš buď ty žlábky projetý, nebo má to starý ATC ty žlábky možná tlustší.
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2008 00:34:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: půlky,dvojčata a ATC
Je dost možný, že (b) bude správně - anebo by se to tedy fakt *dost* ojíždělo. Matně si vzpomínám, že jedno lano se kterým jsem v Guide (pravda fungl novým) dost zápasil (děsně dřelo) bylo před tím v klasickém XP kamarádky a bez problému ...
0 0

Komentář ze dne: 09.06.2008 16:54:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kapo (mvkapo@gmail.com)
Titulek: Brzdne sily
Zdravim.
Mna by skor zaujimali hodnoty brzdnej sily (aspon orientacne) u tohoto istitka pri roznych priemeroch lana.
Je to pre mna jeden z najdolezitejsich parametrov pri vybere istitka a nikde na nete sa k tym hodnotam nemozem dopatrat, ani pre ATC GUIDE. Vie mi niekto s tym pomoct, poradit nejaky link?
Viem, ze existuje test DAV, kde je zavazim simulovana aj isticova ruka, ale nejako sa k tomu nemozem dopatrat...
Artur Rössler: preklad Z DAV č. 3 a 4/97 - Bežne používané istiace prostriedky a ich účinnosť
R3 tam samozrejme nebude, je to novinka, ale ATC GUIDE by tam mohol byt.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci