Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Eiger má výročí


150. od dosažení vrcholu a 70. let od prvovýstupu stěnou smrti

3 970 metrů vysoký Eiger je nejvýchodnějším vrcholem horského masivu Jungfrau v bernském regionu švýcarských Alp. Společně s Mönchem a Jungfrau tvoří známý Dreigestirn.


  • Jméno Eiger je v historických listinách poprvé zmiňováno v roce 1252 jako „mons Egere“. Zatím zůstává nevyjasněno, zda se jméno vztahuje spíše k řeckému slovu akros (= „ostrý“ nebo „špičatý“) nebo pochází ze středohornoněmeckého „Hej Ger“ (= „vysoká jehla“) či jestli má nejblíže k německému „eigen“ (= „svérázný“, „osobitý“).
  • Severní (přesněji severozápadní) stěna Eigeru je s převýšením více než 1800 m jednou z nejvyšších evropských stěn a díky obtížnosti i výzvou pro všechny zkušené horolezce. Kvůli vysokému počtu obětí, a také mnoha nebezpečím, které ohrožují horolezce (padající kamení, led a sníh, špatné počasí) bývá její název z původního německého Nordwand (severní stěna) komolen na Mordwand (vražedná stěna). Jako první se o výstup severní stěnou pokusili roku 1935 Max Sedlmayr a Karl Mehringer. Jejich několik dní trvající pokus však skončil tragicky, stejně smutně skončilo i několik následujících pokusů.

    Eiger, Mönch a Jungfrau
    Eiger, Mönch a Jungfrau, foto: archiv Salewa


  • Vrchol Eigeru byl poprvé dostoupen dne 11. srpna 1858 grindelwaldskými horskými vůdci Christianem Almerem a Petrem Bohrenen a jejich irským společníkem Charlesem Barringtonem. Po četných pokusech renomovaných horolezců z celé Evropy byl Eiger v roce 1921 dosažen Japoncem Yuko Makim a Švýcary Fritzem Amatterem, Samuelem Brawandem a Fritzem Steurim poprvé přes Mittellegigrat.
  • Severní stěna Eigeru byla prvně zdolána skupinou německých a rakouských horolezců ve složení Heinrich Harrer, Anderl Heckmair, Fritz Kasparek a Ludwig Vörg a to během expedice ve dnech 21. – 24. července 1938. Rakušané Kasparek a Harrer se s německými horolezci Heckmairem a Vörgem potkali pod vrcholem. Tito čtyři horolezci přežili sesun laviny při přechodu ledového pole “Pavouka” a poté se rozhodli spojit své síly pro výstup na vrchol.

    Eiger - severní stěna
    Eiger - severní stěna, foto: archiv Salewa


  • První Čechoslováci, kteří vystoupili na Eiger severní stěnou, byli Radovan Kuchař a Zdeno Zibrín. Podařilo se jim to 2. září 1961.
  • V roce 1983 vylezli na vrchol severní stěnou v čase pod 5 hodin Thomas Bubendorfer a Reinhard Patscheider. Jihotyrolský horolezec Christoph Hainz ze SALEWA alpineXtrem teamu překonal tento rekord v roce 2003, a to časem 4,5 hodiny.
  • Nový rekord vytvořil Švýcar Ueli Steck v roce 2007 časem 3 hodiny a 54 minut. Svůj vlastní rekord překonal v roce 2008 zdoláním vrcholu za 2 hodiny a 47 minut.
  • Základní stavební horninou Eigeru je vápenec, skládající se převážně ze sedimentů pocházejících z druhohor. Ty se strmě zdvihají na severní hraně masivu Aar, který byl vyzdvižen těmito sedimenty od jižního k severovýchodnímu Eigerjochu a je považován za geologickou zvláštnost.
  • Nejvýše položená železniční stanice v Evropě (3454m n.m.) se nachází v sedle mezi štíty Mönch a Jungfrau. Vlak projíždí tunelem vybudovaným v hoře Eiger, kde se stáčí a vynoří se v sedle Jungfraujoch. Uvnitř hory je i železniční stanice “Eigerwand”, která poskytla mnoha horolezcům únikovou cestu z Eigeru a tím jim zachránila život.


Na jednom z hřebenů Eigeru
Na jednom z hřebenů Eigeru, foto: archiv Salewa


Letošní výročí jsou příležitostí k různým akcím, jako je soutěž o výstup na Eiger v mezinárodním týmu, vytvořeném z vítězů soutěže z jednotlivých zemí a v doprovodu členů SALEWA alpineXtrem teamu, kterou pořádala společnost SALEWA. Cílem soutěže je jednak snaha společnosti SALEWA nadchnout pro horolezecký sport široké publikum a jednak prokázat svoji kompetenci v horolezeckých sportech. U nás se stal vítězem student Miroslav Matějec ze Semil. Výstup přes historií opředený hřeben Mittellegigrat se uskuteční ve dnech 4. - 6. července 2008.

Do soutěže se mohli přihlásit všichni, kdo mají lezecké zkušenosti a slaví letos jakékoli významné jubileum. K výstupu na Eiger dostává vítěz také kompletní vybavení v hodnotě cca 30 000 Kč.

Nová chata na hřebeni Mittellegi
Nová chata na hřebeni Mittellegi, foto: archiv Salewa







[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: redakce | Vydáno dne 16. 06. 2008 | Počet komentářů: 18 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: redakce podle podkladů firmy Salewa

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Poláci v Ádru: 15 klasik za den (08.10.2024)
Na Kapucína s jednou rukou (02.08.2024)
Comici na Cimu Grande (13.12.2023)
Aggenstein (06.07.2023)
Magia nera (28.06.2023)
První "volný" mixový přelez cesty Rybička-Šmíd-Svobodová (06.03.2023)
Picos de Europa: 2. přelez a 1. ženský RAYU 8c (29.09.2022)
Český prvovýstup v Mexiku (08.03.2018)
Dawn Wall: Je to tam (22.11.2016)
Ohníčkáři (26.09.2016)
Cordillera a Divina Providencia (03.12.2015)
Stračena s Hačikou na Mt. French (2356), Nový Zéland (09.02.2015)
Yosemity v plamenech aneb můj deník (23.01.2015)
Blouděním vpřed (27.03.2013)
Pallavicini na Grossglockner (28.09.2012)
Asterix a Obelix (27.07.2012)
Matterhorn (4478m) (08.07.2012)
Mont Blanc s láskou (14.10.2011)
Tři jehly Francouzských Alp (12.10.2011)
Dülfer na Cimu Grande (09.10.2011)
S dvaatřicítkou v Raxu (29.09.2011)
Extrémní mixy v Tatrách (24.03.2011)
Poctivá klasika s pivakem (03.03.2011)
Zimní lezení ve Velické dolině (25.02.2011)
Techtl Mechtl s Albertem Prechtem (01.11.2010)
Bergellská žula (25.10.2010)
Hore Zdar 2008 (24.09.2010)
Peruánská kráska Ranrapalca (09.09.2010)
Sass Ciampac (16.08.2010)
Pytel na Mittelegi (04.08.2010)
Gerlinde Kaltenbrunner na Everest (25.05.2010)
Třináctiletý Romero na Everestu (24.05.2010)
Prvovýstup na Mt. Bradley na Aljašce (12.05.2010)
Adieu, stará Váho (25.04.2010)
Prvovýstup v Himaláji (31.03.2010)
Dülfer na Fleischbank (02.02.2010)
Parádní prvovýstupy v čínských horách (22.10.2009)
Severní stěnou Bischofsmütze (27.08.2009)
Christakante (11.08.2009)
Oberreintal (20.07.2009)
Flatzer Wand (02.07.2009)
Jak se leze ženám na Hohe Wandu (01.06.2009)
Vzpomínka na Trikolóru (17.03.2009)
Nekonečný příběh (22.12.2008)
Plotny, plotny a zase plotny (19.11.2008)
Jo klasika je holt klasika... (09.10.2008)
Chamonix 2008 (03.09.2008)
Nesselbergkar (26.08.2008)
Everestské statistiky (17.07.2008)
Dachstein (26.05.2008)
El Bastardo (11.04.2008)
Jahňací štít (22.03.2008)
Horolezectví v Ekvádoru (06.02.2008)
Nebeský běžec Christian Stangl (28.01.2008)
Dolomity a Courmayer léto 1981 (02.01.2008)
Bergell, léto 1980 (02.01.2008)
Zimní lezení 1982 (01.01.2008)
Měl jsem z pekla štěstí! (19.12.2007)
Jedinečné lezení v kanadských Rocky Mountains (14.12.2007)
Kopold opět v Himálaji (25.09.2007)
Frisbeeplatte (04.09.2007)
Grossglockner - Stüdlgrat (20.08.2007)
Sólo na Lhoce (29.05.2007)
Raxalpe - malé velké hory (24.05.2007)
Bellavista (14.03.2007)
Když je to žluté, pak je to Svíčka. (08.02.2007)
Když to nejde nahoru, zaplať pánbůh, že to jde dolů. (14.12.2006)
Špek na Eiger (07.12.2006)
MANASLU 8163 m. (20.10.2006)
Severní stěna Matterhornu (15.09.2006)
Na zkušenou v Bergellu (07.09.2006)
Reprezentanti na Suškách (10.08.2006)
Reprezentační poločas (26.07.2006)
Ďůro alpinismo (26.05.2006)
Pallavicini na Grossglockner v zimě (06.01.2001)



Komentář ze dne: 17.06.2008 16:06:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum)
Titulek: Translation of Eigerwand
Ouha - co to je "sesun laviny při přechodu ledové hrany White Spider"? Ve stěně Eigru bych raději použil originál německá místní jména, která jsou ovšem dostatečně známa i v češtině. Tedy "Pavouk", žádnej Spider - a není to ledová hrana, alebrž "pole". (Já to dosvědčím, já tam byl!) Nazdar! V. Š.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 09:50:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek:
Co to je? To je bezhlavé překopírování tiskové zprávy :-)( Píárko Salewy Trimedar/4net to samo obšlehlo z jejich servisu a nevědělo, co s tím.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 10:54:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
To je hlavé použití tiskové zprávy Salewa, která nám byla zaslána. Kritiku přijímám zejména od těch, co neopisují.

Horyinfo 17. 6 16:17: "Paradoxní je, že Oderwitzer Spitzberg je velmi dobře odjištěná, až přejištěná oblast, která, ale tím možná svádí k podcenění. "

Horydoly 17. 6. 21:32: "Smutným paradoxem je, že tamní lezecká oblast je velmi hustě odjištěná bezpečnými skobami a navíc je skála ukloněná."

Víc než inspirace? :-)
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:09:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re:
1) Nekritizoval jsem, pouze jsem objasňoval Václavovu otázku, kde se v textu vzala hrana Spidera (nebo co to bylo). Ono tam toho je víc - např. prvovýstupci v severce se měli podle Salewy potkat pod vrcholem.

Abych šel úplně do zákulisí - tahle tisková zpráva od Simony Matuškové, jak jste ji převzali i s chlupama, byla původně jenom v textové podobě. Požádal jsem tedy české mediální zastoupení o nějaký obrazový materiál. Protože vědí, jak se to dělá, neposlali nějaké reklamní fotky Salewy, ale tři docela použitelné obrázky. Připravili jsme to, z tiskové zprávy udělali normální text, opravili zjevné blbosti, doplnili videa z YouTube a uložili ke zveřejnění na dnešek ráno s tím, že máme důležitější věci k uveřejnění (Outdoor Awards). Netušili jsme, že obrázky Simona Matušková pošle i vám. Horyinfo neváhaly a byly rychlejší - dobře nám tak.

2) ...vy taky bijete černochy. Netušil jsem, že spojíš článek o Eigeru s textem o Karešově tragické smrti www.horydoly.cz/vypsat.php?id=11390. Když už, tak tady je vysvětlení, proč se naše jedna věta může podobat vaší jedné větě.

V obou případech to jsou krátké stručné zprávy stavěné podle nejzákladnějších novinářských pravidel. Jejich součástí je i background, jehož jednou částí je popis lezecké oblasti, kde se to stalo. Zároveň jsme se oba snažili dostat do co nejkratšího vyjádření, že pád nenastal v nějaké dobrodružné oblasti, ale tam kde je jištění nahusto a nepadá se hluboko do převisu.

Všichni jsme asi vycházeli ze stejných zdrojů. Proto se věty mnohdy podobají. (Podívej se někdy na noviny - titulní stránka je stavěná podobně, mnohdy je na ní stejná agenturní fotka, nebo aspoň stejný motiv od vlastního fotografa, texty jsou si velmi podobné... Není opisování, ale normální řemeslo - dva zedníci taky postaví velmi podobnou zeď.)

Jestli jsi mě chtěl nařknout z plagiátorství, jsi vedle. Jestli se Ti zdá, že jsem opsal Tvoji jednu větu, omlouvám se za přibližnou podobu.

PS: V Užitečných odkazech jsme od začátku uvedli německého průvodčíka a zároveň Tvůj popis oblasti v češtině.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:27:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Ahoj Kubo, je zajímavé, že jsme postupovali celkem obdobně. I já jsem paní Matuškovou požádal o fotky a dostal je. I mně se tisková zpráva zdála v původní podobě nepříliš vhodná a proto jsem ji otočil a jako hlavní obsah použil to, co bylo původně přílohou - stejně jako ty :-). Uznávám, že jsi text teď u sebe ještě prošpikoval odkazy a videem z otevřených zdrojů a tím zvýšil jeho hodnotu. Pro nás je tenhle článek okrajový a už se jím dál zabývat nebudeme.

Jestli měl být tvůj výkřik v komentáři jen vysvětlením, pak jsem to tak nepochopil, ale dobrá, beru :-)

Nicméně, možná si pleteš servery. V užitečných odkazech máš dvakrát Horydoly a jednou wikipedii. I přes podobnost názvů to není horyinfo :-).





0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:31:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
V tomto článku: www.horydoly.cz/vypsat.php?id=11390

jsou v rámečku Užitečné odkazy tyto dva odkazy:

http://www.horyinfo.cz/viewcesty.php?cislocesty=20080 40006&nazevcesty=skaly-na-spitzbergu

http://www.heinrich- sport.de/spitzberg/

0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:41:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Aha, myslel jsem že se bavíme o článku o Eigeru, takže jsem to hledal tam.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:54:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Sám do toho zamontuješ Kareše, a pak se divíš :-)
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:27:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Vzpomněl jsme si na jiný případ z opačné strany. Je to, jako bych se vztekal, že jsi opsal naší zprávu o smrti Detassise. Zjistili jsme to asi až měsíc po jeho smrti. Vysáli jsme zdroje, které jsme měli k dispozici, a udělali zprávičku pro Horydoly:

www.horydoly.cz/vypsat.php?id=5019

Jaká náhodička! Horyinfo o pár dní poději uveřejnily článek o Detassisově úmrtí ve velmi podobné struktuře a se stejnými fakty. Samozřejmě že jste článek četli u nás. Ale v rámci zpravodajství to nepokládám za plagiát ani opisování. Na zprávy se totiž z principu nemohou vztahovat psaná ani morální autorská práva. Je to na delší debatu, ale je to tak.

Odkaz na článek v Horyinfo nemůžu najít, hledač mi ho nenajde. Takže kdybys ho sem Petře připsal, pomohlo by to k ilustrování toho, co jsem napsal.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 13:56:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Interakce na dění u sousedů je samozřejmě obvyklá věc. Například vezmu-li vývoj vašeho článku o Eigeru, ráno v době, kdy jsi napsal to "vysvětlení" do komentáře sem, jsi ve článku ještě neměl ani odkazy, ani videa. Ty tam přibyly až když jsi viděl, že jsme už dříve využili stejnou tiskovou zprávu Salewy my způsobem, který jsi zvolil o něco později i ty. To je přirozená a pochopitelná reakce, která konec konců vede ke zkvalitnění médií, takže proč ne.

Pokud se Detassise týká, poněkud se mýlíš. Zmínka o Detassisově smrti nebyla u nás uveřejněna jako článek, ale v levém sloupci jako třířádková novinka, která postupně odplynula do propadliště dějin.

Zněla takto:
==========
Legendární extrémní horolezec, "domovník" v Brentě a dlouholetý správce chaty Brentei Bruno Detassis zemřel začátkem května ve věku 97 let. Mezi jeho známé prvovýstupy patří například Cesta vůdců na Crozzon di Brenta.
===========

Jestli má tohle stejnou strukturu, jako váš článek, pak lezu desítky. Stejná fakta jsou jen, že zemřel ve věku 97 let a že byl autorem "Cesty horských vůdců". Asi si pleteš dojmy a pojmy a poněkud tě zradila paměť :-) To je ošidná potvora.
Když už se bavíme o Detassisovi, překvapuje mne, že ti Planetmountain povolil převzetí Detassisovy fotky. Mně na podobnou žádost nikdy neodpověděli. Jo, a v užitečných okazech tam máš napsáno Tremto, místo Trento. Ach ten Parkinson, vždycky zvítězí :-)
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 15:32:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Petře, buď jsi slepý, nebo lžeš. Všechny odkazy, videa a fotogalerie byly uveřejněny na Horydoly v okamžiku uveřejnění celého článku. Stalo se tak v 01:14:42 hod dneska ráno.

Autorce textu jsem v 01:15 posílal e-mail, ve kterém jsem jí oznamoval uveřejnění a posílal odkaz na článek.

Přibližně o čtvrt hodiny později byly do článku přidané ještě fotky (Rozuměj: fotogalerie byla uveřejněná, byl na ní aktivní odkaz pod titulní fotkou a na konci článku. Já jsem během té čtvrthodinky přidal ještě fotky přímo do článku, aby na ně stačilo jednoduše kliknou a ony se otevřou).

Jsem si tím jistý, protože tento článek jsem sám osobně zajišťoval, připravoval a editoval.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 15:55:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Kubo, právě, že nejsem slepý, ani nelžu. Když jsem viděl tvůj podivný komentář, kterému řílkáš vysvětlení, ačkoliv by se dal celkem přirozeně vysvětlit spíš jako zklamání nad tím, že byl někdo jiný rychlejší, podíval jsem se na tvoje stránky, proč tak vyskakuješ a viděl článek s fotkami, ale bez bez videí.

To bylo někdy po desáté hodině ráno. Poté, co jsi reagoval na mou odpověď, jsem se díval znovu, a to už tam videa a odkazy byly. Jestli to je způsobeno zvláštnostmi vašeho redakčního systému, nebo jestli vydáváte nedodělané články a pak je doděláváte za pochodu, nebo jestli byl nedodělaný článek někde v cache prohlížeče, nevím. Každopádně jsem si to vysvětlil tak, jak jsem napsal, protože to je vysvětlení nejpřirozenější a odpovídá faktům, které byly vidět.

Nicméně je to celkem jedno a nevidím v tom důvod k rozčilování ať už je to tak, nebo tak.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 16:53:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Petře, prosím neposouvej významy.

1) Jaký podivný komentář? Můj první diskusní přípěvek rychle vysvětloval dotaz Václava Širla, jak se Spiderova hrana dostala do článku na Horyinfo. Prostě jste zkopírovali tiskovou zprávu, aniž byste nad ní přemýšleli. Zpráva měla nejméně 2 jasné chyby způsobené zřejmě neznalostmi českých překladatelů (Trimedar/4net). Nic víc, nic míň.
2) Ano, byli jste první, kdo tu chybnou zprávu vydal. Měli jsme být rychlejší.
3) Nevyskakuji. Konstatuji, že videa, odkazy, fotky i text bez oněch zmíněných chyb byly pro čtenáře Horydoly kompletně dostupné nejpozději v 01:30 dnes ráno. Jestli někdo tvrdí opak, lže.

Nezlob se na mě, ale tohle jsi napsal a je to evidentní lež: "...ráno v době, kdy jsi napsal to "vysvětlení" do komentáře sem, jsi ve článku ještě neměl ani odkazy, ani videa. Ty tam přibyly až když jsi viděl, že jsme už dříve využili..."
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 17:12:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Kdybychom zkopírovali tiskovou zprávu bez přemýšlení, začínala by výsledky soutěže. Obsahovala by výrazy jako "pokořili horu" a podobně. Neměla by obrázky.

Já holt asi nejsem čtenář Horydoly, protože jsem v 10 ráno videa neviděl. Jestli někdo tvrdí opak, lže. No a protože jsem potom později videa viděl, vysvětlil jsem si to takhle. Možná mohl být příčinou nezobrazení videa nějaký technický problém při přenosu dat ze serveru a pak by pochopitelně můj předpoklad nebyl správný a pak bych se ti omluvil za svůj nesprávný předpoklad tvé motivace a činnosti.

Zajímavé - tvrzením v bodě 2 vlastně připouštíš, že jste vydali chybnou zprávu :-) Srandovní.
Abychom to uzavřeli - děkuji ti za oživení diskuse. Protože se musím věnovat též své práci, musím už tuto zábavnou diskusi opustit. Účetnictví čeká....
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 17:33:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.tuek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Posední připomínka: Ono je právě obrovský rozdíl mezi tím napsat: "Já jsem to tam neviděl" a "Ono to tam nebylo" a pak z toho něco vyvozovat.

V prvním případě je chyba ve tvém přijímači, ve druhém případě v cizím vysílači.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 15:49:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Díky za potvrzení mé domněnky. Nějak sice nejsem schopen rozlišit co je článek a co novinka, která mizí (váš google ji najde, ale nezobrazí), ale struktura našeho článku a vaší novinky je stejná. "Umřel extrémní leze a chatař na Brentě Deetssis. Bylo mu 97 a má za sebou třeba Cestu vůdců."

Myslím, že je to obdobný případ jako s článkem o Mírovi Karešovi. Proto bych v obou případech nehledal opisování, ale normální zpravodajství.
0 0

Komentář ze dne: 18.06.2008 15:51:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - kt (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Píšu rychleji, než myslím..., tolik hrubek, hrúúúza!
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci