Na sněžnicích Krkonošemi

Je vůbec možné, že před pár dny bylo takhle?

Letošní zima byla mnohem bohatší na sněhové srážky, než na slunečné dny a tak nikoho z nás ani nepřekvapilo, že se počasí na víkend opět po…. Ale co bychom to byli za padavky, kdybychom náš dlouho plánovaný výlet na sněžnicích zrušili! Kdepak! Nic takového!! Jede se přesně podle plánu…

Hurá na šněžnice!!
Hurá na šněžnice!!, foto: Jan Polák

Ono se sice jednoduše řekne: „Podle plánu!“. Složitější je však jeho realizace, když vlastně víte jen to, že jedete do Krkonoš se sněžnicemi a máte domluvené spaní na Luční boudě. A tak ještě při příjezdu do Špindlu jenom lehce tušíme, co se bude dít a konstatujeme, že žádný plán vlastně nemáme.

Pravá, levá....
Pravá, levá...., foto: Jan Polák

Při návrhu vyskotačit na Medvědín, pokračovat na Labskou boudu a dále podél hranic po červené značce přes Špindlerovku na Luční a druhý den dorazit kolečko někudy zpátky do Špindlerova Mlýna si většina posádky v autě ťuká na čelo. Je třeba se vrátit zpátky na pevnou zem a realisticky zhodnotit naše možnosti.

Rozcestí u Klínovek
Rozcestí u Klínovek, foto: Jan Polák

V rychlém brainstormingu nakonec vítězí varianta tzv. „Obráceného sledu“. Vystoupáme na Kopřivník a potom přes Klínovky k Výrovce. Odtud je to už jenom kousek na Luční boudu. Domluveno, ujednáno! Navíc to vypadá, že z Kopřivníku to bude víceméně po rovině, pěkně podél vrstevnic. Tak hurá do sněžnic a vzhůru do mlhy!

A dál, cestou na Luční
A dál, cestou na Luční, foto: Jan Polák

Počasí přímo zve k vycházkám
Počasí přímo zve k vycházkám, foto: Jan Polák

Cestou ke Klínovým boudám zjišťujeme, že se nám asi něco stalo s mapou. Nebo máme něco s očima? Místo toho, abychom si vesele vykračovali po rovince, neustále stoupáme do kopce a naděje na zlepšení v nedohlednu. A tak jedinými vrstevnicemi, podél kterých si vykračujeme, jsou naše dvě účastnice expedice se shodným rokem narození zapsaným v občanských průkazech, zatímco my stále dusáme do kopce.

Luční bouda
Luční bouda, foto: Jan Polák

Hrdinka hor
Hrdinka hor, foto: Jan Polák

V okolí Výrovky je už opravdu nevlídně a my mlčky, ale vytrvale bojujeme s nepříznivým počasím a stoupáním v úbočí Luční hory. Zaplať pánbůh, že je tady tyčové znamení, které nás bezpečně vede přes pláně. Hlavou mi proběhne vzpomínka na film o Hančovi a Vrbatovi. Brrr! Nás snad nic takového nepotká! Dnes a doufejme ani nikdy jindy….

Ráno u Luční boudy
Ráno u Luční boudy, foto: Jan Polák

A zase dál bílou plání
A zase dál bílou plání, foto: Jan Polák

Odhodlaně vzdorujeme nepřízni počasí
Odhodlaně vzdorujeme nepřízni počasí, foto: Jan Polák

Do Luční boudy téměř narazíme, jak se v mlze objevuje na poslední chvíli. Sněhem oplácaný objekt s přízračným osvětlením otevírá svoji přívětivou náruč a my se ocitáme ve společnosti podobných zoufalců v příjemně vytopené místnosti pro přenocování ve vlastních spacácích. Dalším příjemným překvapením je fakt, že v ceně bydlení je i bohatá snídaně a tak si ráno před vykročením do zimy pochutnáváme na dobrotách zdejší kuchyně….

M. Šišak
M. Šišak, foto: Jan Polák

Konečně sluníčko !!
Konečně sluníčko !!, foto: Veronika Dušánková

Nad Špindlerovkou
Nad Špindlerovkou, foto: Veronika Dušánková

Ráno venku vypadá stejně jako včerejší den. Mlha, vítr a nízko ležící mraky. Šlapeme pláněmi směrem ke Špindlerově boudě. Monotónní šlapání je alespoň na okamžik přerušeno dírou v mracích a alespoň na chvíli vidíme, jak je v našich nejvyšších horách krásně. Za sluníčka stihneme ještě poobědvat u Špindlerovky, ale než dojdeme k Petrovým boudám, je všechno zase při starém. Hodnotíme situaci a zkracujeme trasu výpravy přes bývalé Fučíkovy a Medvědí boudy zpět do Špindlu. Pro tuto variantu hovoří i fakt, že cestou jsou Ptačí kameny a co bychom to byli za lezeckou čeládku, kdybychom si za celý víkend ani nesáhli na skálu!! Lézt se na nich sice moc nedá, ale alespoň přeskokem hodným legendárního filmu „Jump!“ . Krátká lezecká vsuvka je rychle za námi a zanedlouho procházíme setmělým lyžařským střediskem a pomalu se loučíme se zimními Krkonošemi.

Jump!!
Jump!!, foto: Jan Polák

Vrstevnice na Ptačích kamenech
Vrstevnice na Ptačích kamenech, foto: Jan Polák

Tak zase za rok nashle!!

Brzy nashle!!
Brzy nashle!!, foto: Jan Polák

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Jan Polák | Vydáno dne 19. 04. 2009 | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Jan Polák

Komentář ze dne: 20.04.2009 10:20:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: ste se vyblbli :-)
hezký...

Komentář ze dne: 21.04.2009 09:25:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr (Martin) Melichar (@)
Titulek: skvělý foťák
Holky se profesionálně usmívají, že to "špatné" počasí nám stejně nikdo neuvěří. :-D
Gratuluju ke skvělým fotkám, opravdu bych netušil, že v té tmě, mlze, mrazu, větru a padající omrzlici se něco dá vyfotit.

Komentář ze dne: 21.04.2009 16:48:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Márty (martinvesely@email.cz)
Titulek: jako u nas (v Moskve)
Moc moc pekny fotky, dnes (21. 4. 09) rano tu snezilo a mrzlo, asi jsem bezky pred tydnem zakonzervoval predcasne.